loading...
فرامادرانه
انشارات خورشید خانم

برای آشنایی بیشتر روی کتاب ها کلیک کنید.

http://s5.picofile.com/file/8120817918/skar.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817876/sakoochooloo.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817976/sdsh.jpg

admin بازدید : 505 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

کوکو زبان محاوره انگلیسی را میفهمد و بیش از هزار اشاره را برای ارتباط برقرار کردن با انسان‌ها بلد است. در سال ۲۰۰۱ کوکو و رابین ویلیامز با هم خندیدند و تبدیل به دوستان خوبی‌ شدند برای هم. دوشنبه خبر مرگ رابین ویلیامز به کوکو داده شد، کوکو خیلی‌ غمگین و خمود شد در حالی‌ که لبهایش می‌لرزید.

admin بازدید : 223 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

«سازمان انتقال خون از اهدای خون کارگران منطقه ویژه پارس جنوبی امتناع می‌کند.
چنان‌چه زمانی پروژه عسلویه به اتمام برسد کارگران باید کل درآمد عایدی از کار در منطقه را صرف هزینه درمانی ناشی از کار در پارس جنوبی کنند.»

یک روان‌شناس صنعتی و کارشناس‌ارشد ایمنی نسبت به خطر استنشاق آلاینده‌های معلق در هوای منطقه پارس‌جنوبی برای سلامت روانی و جسمی کارگران شاغل در این منطقه هشدار داد.
«غلام‌حسین عشقی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا ظهور بیماری‌های خطرناکی چون اوتیسم (درخودماندگی) را از عوارض بزرگ آلودگی در این منطقه برشمرد و اظهار داشت: سازمان انتقال خون از اهدای خون کارگران منطقه ویژه پارس جنوبی امتناع می‌کند.
وی در تشریح دلیل آلوده بوده خون کارگران عسلویه گفت: دی‌اکسیدگوگرد موجود در هوا که از دودکش‌ها و مشعل‌های پالایشگاه‌ خارج می‌شوند با غبارهای صنعتی معلق در فضا که حاوی ذرات آب است، ترکیب شده و اسید سولفوریک را تشکیل می‌‌دهد. این ترکیب با هر دم استنشاق از فیلترهای بینی عبور کرده و وارد ریه و سپس جذب خون می‌شود که خطراتی زیادی را به‌همراه خواهد داشت.

این کار‌شناس ایمنی و بهداشت محیط کار ادامه داد: چنان‌چه زمانی پروژه عسلویه به اتمام برسد یا حجم کار بسیار کم شود، کارگران باید کل درآمد عایدی از کار در منطقه را صرف هزینه درمانی ناشی از کار در پارس جنوبی کنند.
در خبری دیگر، «علی یارمحمدی»، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی به ایلنا گفت: حدود یک میلیون کارگر ساختمانی انتظار دارند هر چه زود‌تر بیمه شوند، اما شماری از نمایندگان مجلس برای حمایت از انبوه سازان مدت هاست که تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی را دنبال می‌کنند و به همین دلیل، بیمه کارگران این صنف از ابتدای امسال متوقف شده است

یران پرس نیوز

admin بازدید : 239 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌ الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانش‌آموزان، جنایات گسترده و وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و دیگر نقاط سرزمین فلسطینی با هدف شکستن دست اتحاد مقاومت در حالی رقم خورد که محافل بین‌المللی کشتار کودکان و مردم مظلوم را با سکوت خود تأیید کردند.

دانش‌آموزان در اعتراض به این حرکت مجامع جهانی نامه‌ای اعتراض آمیز را به نماینده سازمان ملل در تهران تحویل دادند.

دانش‌آموزان در این نامه نوشته‌اند: سازمان‌های بین‌المللی با تحریف حقوق بشر برای رژیم صهیونیستی، جهانی را ترسیم کردند که تمام آن برای منافع صهیونیست‌ها رقم می‌خورد. چه زیبا رهبر معظم انقلاب فرمودند ساختار و سازوکار غیر منطقی شورای امنیت ناعادلانه و کاملا غیر دموکراتیک است. این یک دیکتاتوری آشکار و یک وضعیت کهنه و منسوخ و تاریخ مصرف گذشته است.

در ادامه این نامه آمده است: با سوء استفاده از همین ساز و کار غلط است که آمریکا و همدستانش توانسته‌اند زورگویی‌های خود را در لباس مفاهیم شریف بر دنیا تحمیل کنند. آنها می‌گویند حقوق بشر و منافع غرب را اراده می‌کنند. می‌گویند دموکراسی و دخالت نظامی در کشور را بجای آن می‌نشانند و می‌گویند مبارزه با تروریست و مردم بی‌دفاع روستاها و شهرها را آماج بمب‌ها و سلاح خود می‌سازند. در نگاه آنها بشریت به شهروندان درجه یک و دو تقسیم می‌شود. رژیم سفاک صهیونیستی با جنایات خود ثابت کرد که با کلاهک‌های هسته‌ای که در اختیار دارد تهدیدی جدی و خطری عمده برای صلح و امنیت جهانی است. کلاهک‌های رژیم صهیونیستی خطری نه برای منطقه که برای دنیا به شمار می‌رود.

اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برای حفظ روحیه استکبارستیزی همه نوجوانان و جوانان آزاده، باشگاه بین‌المللی دانش‌آموزان ضد صهیونیستی را تأسیس کرده تا با انسجام و سازماندهی مناسب بستری برای تحقق کامل جهان بدون صهیونیست فراهم کند.

لازم به ذکر است نماینده حاضر در دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران پس از دریافت بیانیه اعتراضی دانش‌آموزان گفت: حتماً این بیانیه را به نماینده مقیم سازمان ملل ارائه می‌دهم و مطمئن باشید این بیانیه به دفتر مرکزی سازمان ملل ارسال می‌شود.

admin بازدید : 199 شنبه 03 خرداد 1393 نظرات (0)
مه آفرید خسروی یکی از متهمان اصلی پرونده فساد کلان بانکی سحرگاه شنبه اعدام شد.

به گزارش ایرنا ،دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد، حکم محکومیت به اعدام محکوم علیه زندانی مه آفرید امیرخسروی فرزند منصور، سحرگاه روز شنبه، سوم خردادماه 1393 در محل زندان اوین اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران،حکم محکومیت به اعدام محکوم علیه زندانی مه آفرید امیرخسروی فرزند منصور از بابت افساد فی الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش های متقلبانه و مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجوه غیرقانونی و شرکت در پولشویی و پرداخت رشوه صورت گرفت.

حکم صادره در دیوان عالی کشور تأیید و امروز اجرا شد.

 

admin بازدید : 229 شنبه 03 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، ساعت 9:10 ، 27 اردبیهشت ماه زن جوانی به نام سمیه ضمن مراجعه به کلانتری 135  آزادی نزد ماموران رفت و خود را پزشک معالج معرفی کرد و عنوان داشت:  فردی به هویت منصور حدود 4 سال می شود که تحت درمان من قرار دارد.
 
وی ادامه داد: در این چهار سال من با منصور رابطه دوستانه بر قرار کردم ولی اوایل امسال بود که من به عقد مردی از بستگانمان در آمدم و رابطه ام را  با منصور به پایان رساندم.
 
شاکی افزود: ولی منصور به این رابطه  پایان نداد و شروع به اخاذی و مزاحمت برای بنده نمود که در همین راستا روز گذشته منصور خودروی شخصی را به سرقت برده و متواری شده است.
 
به دنبال اظهارات شاکی ماموران تجسس کلانتری اقدامات گسترده اطلاعاتی خود را در راستای شناسایی و دستگیری منصور آغاز کردند تا این که در آخرین روز اردبیهشت شاکی با ماموران تماس گرفت و اظهار داشت: متهم جهت دریافت مبلغی پول به جهت بازپس دادن خودرو قرار است تا دقایقی دیگر به درب من مراجعه کند.
 
به دنبال این موضوع ماموران بلافاصله به سمت شهرک اکتابان رفتند و زمانی که به درب منزل شاکی رسیدند، متهم را در حالی که قصد فرار از طریق پشت بام را داشت، دستگیر و اسلحه پلاستیکی او را که جهت اخاذی از شاکی استفاده می نمود، کشف وضبط کردند.
 
رئیس کلانتری 135 آزادی سرهنگ حجت الله مرادی درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی و کشف سایر جرایم در اختیار کارآگاهان پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.  

admin بازدید : 228 جمعه 02 خرداد 1393 نظرات (0)

اخبار,اخبار ورزشی,بازی‌های جام‌جهانی

 

هاشم رضایت در خصوص برنامه جدید شبكه نسیم با موضوع جام جهانی فوتبال، اظهار داشت: «برنامه "نسیم برزیل" همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود، قرار است از ابتدای مسابقات جام‌جهانی تا پایان مسابقات از شبکه نسیم هر روز به مدت 30 دقیقه با اجرای جواد رضویان به شکل زنده به روی آنتن برود.»

وی همچنین اعلام کرد: برنامه "نسیم برزیل"‌ که با محوریت طنز همراه است هر روز میزبان یک مهمان از عرصه هنر و ورزش خواهد بود و با آنان درخصوص مسابقات جام‌جهانی صحبت می‌شود؛ ضمن اینکه قرار است بخشی از بازی‌های جام‌جهانی را نیز پخش کنیم.»

او در عین حال تصریح كرد: «همچنین برنامه "نسیم برزیل" قرار است یک مسابقه‌ای در خود داشته باشد که در آن مسابقه از مردم درخصوص اینکه کدام تیم صعود پیدا می‌کند، نظرسنجی شود. همچنین این برنامه قرار است با رویکردی متفاوت همراه با طنز برای اولین بار به روی آنتن تلویزیون برود که امیدواریم برای بینندگان جذاب باشد.»

قائم مقام مدیر شبکه نسیم در پایان با اعلام اینکه هنوز تایم مشخصی برای پخش برنامه "نسیم برزیل" در نظر گرفته نشده است، گفت: «ساعت پیشنهادی پخش این برنامه فعلا بین ساعت 19 الی 19 و 30 دقیقه در نظر گرفته شده اما این تایم هنوز قطعی نشده است.»

admin بازدید : 224 جمعه 02 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش مهر ،یک مقام آگاه با تائید این خبر اظهار داشت: این شبکه اجتماعی موبایلی، به دلیل دارا بودن شاکی خصوصی در لیست مسدودیت دسترسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دستور قضایی برای فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام صادر شده است، اضافه کرد: این حکم قضایی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با تاکید براینکه شاکیان خصوصی این شبکه اجتماعی، به دلیل نقص حریم شخصی از این شبکه شکایت کرده اند خاطرنشان کرد: دستور فیلترینگ ایسنتاگرام ارتباطی با تصمیمات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ندارد و این حکم قضایی مستقیما از سوی دادستانی به وزارت ارتباطات برای اجرا ابلاغ شده است.

اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس جهان محسوب می شود که در سال 2010 راه اندازی شده و مشترکان بسیاری در سرتاسر دنیا دارد.

admin بازدید : 234 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

این شیوه جدید اعلام طلاق و از هم‌پاشیدگی خانواده‌های ایرانی است که هر چند ابتدا فقط در تهران رواج داشت اما این روزها در همه کلانشهرهای کشور باب شده است.

«جات هم اصلا خالی نیست»؛ این عنوان کارتی شکیل است با عکسی زیبا از یک زن و مرد که از هم فاصله گرفته‌اند و لبخند می‌زنند!

 داخل این کارت زیبا که شبیه کارت دعوت مراسم میهمانی است، نوشته شده است: «دیگه پشت دستمو داغ می‌کنم / که تا زنده‌م عاشق هیشکی نشم / عاشق هر کی بشم خیالی نیست / لااقل اسیر تو یکی نشم / عروسکی بودم برات / که تو بهم نفس دادی / دلم رو یک روز خریدی / فرداش آوردی پس دادی - بدینوسیله از شما دعوت می‌شود که به جشن آزادی مریم و محمد قدم بگذارید!»

این شیوه جدید اعلام طلاق و از هم‌پاشیدگی خانواده‌های ایرانی است که هر چند ابتدا فقط در تهران رواج داشت اما این روزها در همه کلانشهرهای کشور باب شده است.

محمود - فروشنده کارت دعوت در خیابان بهارستان - می‌گوید: از 2 سال گذشته تا کنون مراجعات زیادی داریم که زوج‌های جوان با خوشحالی به سراغ ما می‌آیند و کارت‌های جشن طلاق خود را سفارش می‌دهند. اوایل این امر باعث تعجب ما می‌شد و حتی چند بار از گرفتن سفارش برای این کارت‌ها سر باز زدیم اما وقتی از همکاران سوال کردیم دیدیم آنان این سفارشات را می‌پذیرند و برایشان عادی است. بیشتر کارت‌های فانتزی با متن‌های خنده‌دار مورد توجه این متقاضیان است و در بسیاری از موارد هم زن و مرد با هم برای سفارش دادن کارت میهمانی طلاق خود مراجعه می‌کنند!»

به این ترتیب است که به نظر می‌رسد از هم گسیختن ارزش‌ها به ماجرای زشت طلاق که روزی روزگاری برای مردم جامعه نکوهیده و ناپسند بود نیز باز شده است.

در هر حال آنچه مسلم است، طبق آمارها در سال‌های اخیر درصد طلاق در کشور رشد چشم‌گیری داشته است. روان‌شناسان معتقدند که افزایش میزان طلاق، علل مختلفی دارد. یکی از دلایل آن افزایش پویایی روانی افراد است. در واقع داشتن آرامش و اعصاب راحت در ازدواج می‌تواند از طلاق زودهنگام جلوگیری کند. نداشتن فقر مالی، اشتغال، عدم مردسالاری و نبود اعتیاد نیز می‌تواند در رخ ندادن طلاق در جامعه موثر باشد.

البته جامعه‌شناسان عصر حاضر اعتقاد دارند که بر خلاف نگاه سنتی حاکم در جامعه، همیشه طلاق بد نیست و همیشه هم ازدواج خوب نیست. حتی گاهی طلاق را از ادامه زندگی مشترک بهتر می‌دانند چرا که ازدواج خوب باعث سلامت جسمی و روانی افراد می‌شود و در مقابل، ازدواج بد می‌تواند اثر مخربی بر سلامت جسمی و روانی افراد بگذارد.

با این حال، ریخته شدن اینگونه قبح طلاق و جشن گرفتن آن، زنگ هشداری برای جامعه ایرانی است؛ زنگ هشداری که هر چند مدت‌هاست به صدا در آمده اما هنوز راه حلی اساسی برای آن اندیشیده نشده است و جوانان پرمدعا همچنان بعد از مدت کوتاهی زندگی که با تجمل و عروسی‌های آنچنانی آغاز می‌شود، به جشن طلاق آنچنانی می‌اندیشند و لبخند می‌زنند. لبخندهایی که تلخی آن بعد از چند ماه زندگی مجردی بیش از پیش خودنمایی خواهند کرد.

admin بازدید : 252 شنبه 27 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آیت الله مصباح یزدی که در دوره ی رییس جمهور مورد حمایت خود، اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت از خدا توصیف کرده بود، حالا با کنایه به نزدیکی آرای روحانی به 50 درصد آرای انتخابات گذشته، گفته است که اینطور نباشد که «با 500 هزار رأی بیشتر مردم رای آورد خیال کند مالک کشور است».

 

به گزارش انصاف نیوز، در انتخابات سال گذشته سعید جلیلی کاندیدای آقای مصباح و جبهه ی پایداری، با فقط 4 میلیون رای بازنده ی انتخاباتی بود که روحانی در آن بیش از 18 میلیون رای آورد و اختلاف آنها حدود 14 میلیون رای بود؛ به عبارتی آقای جلیلی به اندازه ی 28 برابر 500 هزار رای کمتر از فرد منتخب رای آورده بود.

پیشتر، در دوره ی انتخاب محمود احمدی نژاد در سال 84، حامیان وی و جریان آیت الله مصباح، او را معجزه ی هزاره ی سوم خوانده بودند و برای اجرای اوامر او و همکاری با او از دین مایه می گذاشتند، از جمله یک بار از قول آقای مصباح نقل شد که تاکید کرده بود: اطاعت از احمدی نژاد اطاعت از خداست.

گزارش سخنرانی آیت الله مصباح یزدی در جمع بسیجیان؛
ارزش قانون اساسی ‌به ‏امضای رهبر و ولی فقیه است
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارزش قانون اساسی کشور که به ‏امضای رهبر و ولی فقیه است گفت: رأی مردم در طول رأی معصوم و ولی فقیه است و این یک ‏نوع دموکراسی یا همان مردم‌سالاری دینی است یعنی شرایط رهبر توسط اسلام تعیین شده ولی ‏تشخیص آن با مردم است.
 
به گزارش فارس از قم، آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی عصر امروز در جمع گروهی از ‏دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ تهران اظهار داشت: اختلافات میان انقلابیون از جمله آفات ‏محسوب می‌شود که موجب فاصله‌های زیاد میان گروه‌ها می‌شود.‏

وی افزود: برای حل اینگونه مسائل و حواشی آن باید بر زیربناهای فکری روشن، ثابت و محکمی ‏تکیه کنیم یعنی آنچه بر‌اساس بینش اسلامی به ما القاء شده است.‏

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خدای متعادل به ما توفیق داده که به این باور برسیم راه ‏صحیح سعادت در دنیا و آخرت پیروی از اسلام است، گفت: شما بسیجیان این موضوع را درک ‏کرده‌اید و مبنای زندگی قرار داده‌اید ولی هستند کسانی که مسلمانند و نماز می‌خوانند و بسیاری ‏از احکام دین را انجام می‌دهند ولی اینکه راه زندگی فقط اسلام است را هنوز باور نکرده‌اند.‏

وی ادامه داد: شاید در دهه اخیر از برخی شخصیت‌های مشهور که تاثیری هم داشته‌اند سخنانی ‏شنیده باشید که محور آنها پلورالیزم بوده است و گاهی سوال مطرح می‌شود که آیا خداوند فقط ‏شیعیان را به بهشت می‌برد؟ یا اندکی وسیع‌تر فقط مسلمانان را به بهشت خواهد برد؟

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه اینگونه سئوالات در حقیقت استفهام انکاری هستند گفت: این ‏حرف‌ها یعنی اینکه باور نداریم سعادت انسان در اسلام منحصر است؛ کسانی که عنوان ‏اسلام‌شناس را یدک می‌کشیدند هم می‌گفتند هر کس خدمت به انسان‌ها می‌کند خوب است ‏خواه مسلمان باشد یا خیر و این مطالب را صریحا در نوشته‌هایشان عنوان می‌کردند و می‌گفتند ‏حتی ممکن است دیگران ارجحیت داشته باشند.‏

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شاید برای ما طرح این سئوال هم خنده‌دار باشد که غیر از ‏راه اسلام و سیدالشهداء هم راهی باشد؛ برخی جرأت می‌کنند و این سئوال را مطرح می‌کنند و ‏بسیاری هم در دلشان همین است هرچند نمی‌گویند.‏

وی بیان داشت: حقیقت آن است که هر کس تلاش کند تا راه صحیح را بشناسد ولی اگر موفق به ‏این کار نشد معذور است؛ باید تلاش کرد تا حق را شناخت و حق هم یکی بیشتر نیست ولی اگر ‏کسی حق را به هر دلیل نشناخت و در محیط فرهنگی خاصی پرورش یافته باشد که نتواند این امر ‏را تشخیص دهد و احتمال اینکه غیر از ادیان دیگر را ندهد معذور است.‏

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه وقتی گفته می‌شود راه حق یکی است به این معنا نیست که ‏دیگران همه جهنمی هستند گفت: اگر کسی کمبود عقل داشته، مدارک در اختیارش نبوده یا ‏شرایط اجتماعی به گونه‌ای بود که راه غیر حق را به یقین درست می‌شمرده و احتمال خلاف هم ‏نمی‌داده معذور است.‏

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: اصل نخست آن است که بپذیریم ‏و باور کنیم راه سعادت حقیقی منحصر در اسلام است؛ دیگر اینکه آیا اسلام با این همه مجاهدت و ‏فداکاری مخصوص 1400 سال پیش است یا اینکه امروز هم همان احکام جاری و مفید هستند ‏یعنی استمرار تاریخی آن را بررسی کنیم؛ برخی می‌گویند اسلام خوب بوده و در مرحله‌ای تاریخی ‏هیچ کس نمی‌توانست نقش اسلام را ایفا کند ولی امروز نیاز به اسلامی دیگر یا مکتبی دیگر یا ‏همان نسخه‌ای دیگر از اسلام داریم.‏

وی افزود: برخی بر این عقیده‌اند که اسلام هم نوعی دموکراسی در همان شرایط بوده و هر کس ‏می‌تواند نسبت به انتخاب آنچه می‌خواهد اقدام کند و به این ترتیب به نوعی مسئله سقیفه و ‏مباحث بعد از آن را هم مورد تایید قرار می‌دهند به اینگونه که حضرت علی(ع) توسط پیامبر(ص) ‏معرفی شده ولی مردم او را نخواسته‌اند و این را در نوشته‌های خود عنوان می‌کنند.‏

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه امام عصر(عج) احکام اسلام را اگر متروک هم شده باشند اجرا ‏می‌کند گفت: شاید گیرهایی که در دولت‌های مختلف پس از انقلاب پیش آمده بر اثر این باشد که ‏ته دلشان باور ندارند که باید احکام اسلام را اجرا کنند؛ نمونه آن رباست که خداوند می‌گوید جنگ با ‏من محسوب می‌شود ولی می‌گویند بدون ربا نمی‌شود جامعه را اداره کرد و با دنیا هم ارتباط داریم ‏و جریمه‌های تاخیر را باید پرداخت و دریافت کرد و در داخل کشور هم باید وام‌هایی گرفت و بهره لازم ‏است.‏

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مخالفت برخی افراد با اجرای حدود الهی عنوان داشت: ‏عده‌ای از ابتدا این شهامت را داشتند که این باور ذهنی را بگویند، مجاهدین از این دسته بودند که ‏می‌گفتند احکام اسلام تاریخ‌مند است و در عین حال که مسلمانان را می‌کشند حجاب را هم ‏رعایت می‌کنند.‏

وی افزود: گروهی هم در دلشان چنین چیزهایی هست ولی مصلحت نمی‌بینند که عنوان کنند ولی ‏در گوشه و کنار گاهی اوقات این امور را نشان می‌دهند.‏

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اجرای احکام اسلام در همه جا خاطرنشان کرد: اگر در شرایط نشد ‏که یک قانون را اجرا کنیم معذوریم ولی این یک قانون جدید نیست؛ گاهی در اسلام واجب شده که ‏اگر بر اثر گرسنگی خطر مرگ باشد می‌توان گوشت مردار خورد ولی باید دید اصل در اسلام ‏چیست.‏

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه زندگی اجتماعی بدون حکومت امکان‌پذیر نیست افزود: ‏گروهی از فیلسوفان معتقد بودند که با اخلاقیات می‌توان جامعه را اداره کرد ولی امروز این مبحث ‏مطرح نیست اما اینکه حکومت چه سلسله مراتبی باید داشته باشد و واجد چه ویژگی‌هایی، جای ‏بحث است.‏

وی با بیان اینکه دیکتاتوری محض در هیچ جا شاید وجود نداشته باشد تصریح کرد: بالاخره در هر ‏حکومتی نوعی پایبندی به قانون هست و در شرایط امروز همه پذیرفته‌اند که حکومت باید توسط ‏مردم انتخاب شود؛ در اسلام می‌گوییم خداوند ولی و حاکم جامعه را تعیین می‌کند هر چند پس از ‏امام حسن(ع)، مردم هیچ یک از معصومان(ع) را به عنوان حاکم نپذیرفتند؛ به عقیده ما در دوران ‏غیبت نیز آنکه اشبه به معصوم یعنی ولایت فقیه است باید حاکم جامعه باشد، این اصول باید باور ‏ما باشد نه اینکه وقتی با 500 هزار رأی بیشتر مردم رای آورد خیال کند مالک کشور است و اختیار ‏همه چیز به دستش است بلکه تازه نیاز به نصب رهبر و ولی فقیه دارد.‏

آیت‌الله مصباح یزدی اضافه کرد: مشروعیت حکومت به نصب ولی فقیه و مشروعیت خود ولی فقیه ‏هم به طور عامل به نصب امام معصوم(ع) است.‏

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ارزش قانون اساسی کشور که به ‏امضای رهبر و ولی فقیه است گفت: رأی مردم در طول رأی معصوم و ولی فقیه است و این یک ‏نوع دموکراسی یا همان مردم‌سالاری دینی است یعنی شرایط رهبر توسط اسلام تعیین شده ولی ‏تشخیص آن با مردم است.‏

وی افزود: چگونگی تشخیص شرایط رهبر و ولی فقیه هم آن است که مصلحت جامعه را بهتر از ‏دیگران درک کند، علم بیشتر داشته باشد و دیگر شرایطی که برای ولی فقیه ذکر شده بنابراین ‏لازم نیست امام زمان(عج) اسم کسی را به عنوان ولی فقیه ببرد.‏

آیت‌الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه مردم ایران این تفکر را ندارند ‏خاطرنشان کرد: آنها که مسلمان نیستند را کنار می‌گذاریم و در میان مسلمانان هم غیر شیعیان را ‏در نظر نمی‌گیریم و در میان شیعیان هم گروهی که معتقد به انقلاب و ولایت فقیه نیستند باز هم ‏به کنار ولی می‌بینیم شیعه انقلابی معتقد به ولایت فقیه در همه مراحل ضعف دارد.‏

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قضایای صدر اسلام و عدم قبول ولایت امیرالمومنین(ع) از ‏سوی دست پروردگار حضرت محمد(ص) گفت: این مسائل از ابتدا وجود داشته و نمی‌توانیم ایده‌آل ‏بیندیشیم که چون انقلاب رخ داده همه باید علی و مالک اشتر شوند زیرا خداوند در هیچ زمانی ‏چنین جامعه‌ای نیافریده و همواره مردم در فهم، تشخیص و هوی نفس اختلاف داشته‌اند و آنها که ‏در همه موارد خواسته خدا را مقدم داشته‌اند در اقلیت بوده‌اند.‏

آیت‌الله مصباح یزدی بیان داشت: باید ببینیم در هر زمان از چه راهی و با چه برنامه‌ای می‌توان ‏اهدافی را که ابتدا بر اساس اسلام تدوین شده اجرایی کرد؛ آقایی که روزی برای اسلام خدمت ‏کرده و امروز معاف است را نداریم.‏

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه با اسلام نمی‌سازد کسی از همه امتیازات برخوردار ‏باشد و نتوان به او گفت بالای چشمت ابروست گفت: ابتدا باید جامعه را شناخت؛ کسانی که ‏دست اندرکاران مسائل سیاسی و اجرایی هستند را باید شناخت و به دیگران معرفی کرد و آنجایی ‏که نوبت تصمیم‌گیری ماست ببینیم کدام راه به حقیقت اسلام نزدیک‌تر است زیرا شکل ایده‌آل ‏محقق نخواهد شد.‏

وی تصریح کرد: شعارهایی مطرح کرده‌اند که مزاحمت دارد مانند ملی‌گرایی که با اسلام ‏نمی‌خواند؛ اگر بگوییم عزت اسلامی که شایسته است ولی ناسیونالیسم متعلق به اسلام ‏نیست.‏

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه اگر مسئله‌ای با اسلام تزاحم یافت نمی‌توان گفت دوره ‏اسلام‌گرایی گذشته و نوبت به انسان‌گرایی رسیده است افزود: هیچ ارزشی جایگزین ارزش‌های ‏دینی و اسلامی نخواهد شد.‏

 

admin بازدید : 183 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
تلویزیون محلی در چین به مناسبت روز مادر مسابقه‌ای را با حضور 20 داوطلب برگزار کرد تا به آنها درد ناشی از زایمان مادران را با استفاده از دستگاه شوک الکتریکی شبیه سازی کند و نتیجه آن بود که هیچ یک از مردان نتوانستند بیش از 30 ثانیه تاب این درد را بیاورند.

اخبار ,اخبار گوناگون , مردانی که درد زایمان را تاب نیاوردند

 

اخبار ,اخبار گوناگون , مردانی که درد زایمان را تاب نیاوردند

 

admin بازدید : 228 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با فارس در اردبیل اظهار کرد: امیدواریم با تدابیری مناسب و احصای اطلاعات دقیق جمعیتی و خانوارها دولت با مجوزی که مجلس صادر کرده است بتواند یارانه بیش از یک سوم جمیعت کشور را که اغلب از اقشار متوسط و بالا هستند قطع کند تا زمینه حرکت تحولی در تامین منابع اعتباری کشور در بخش‌های عمرانی و اقتصادی فراهم آید.

وی به انصراف 2.5 میلیون ایرانی از دریافت یارانه به عنوان یک حرکت مقبول و مناسب با معیارها و شاخصه‌های مناسب اشاره کرد و افزود: دولت به صورت تکلیفی باید یارانه اقشار پردرآمد را قطع کند و اجازه ندهد بخشی عظیمی از منابع درآمدی کشور در این زمینه سلب شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت دهم در یک اشتباه تاریخی با پرداخت یارانه نقدی برای همه اقشار جامعه فرصت سرمایه‌گذاری و اشتغال کارآمد را از بخش‌های مختلف گرفته است لذا انتظار می‌رود دولت یازدهم که به دولت تدبیر و امید معروف است بتواند با کار‌بلدی و برنامه‌ریزی درست نسبت به قطع یارانه اقشار پردرآمد اقدام کند چرا که اگر به این کار دست نزند بخش‌های عمرانی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور با مشکل اقتصادی جدی روبه‌رو می‌شوند.

حقیقت‌پور ادامه داد: هر چند صحبت از حذف یارانه 10 میلیون ایرانی است اما به دولت پیشنهاد کردیم یک سوم جمعیت ایران را از دریافت یارانه حذف کند تا با منابع درآمدی بخش عظیمی از پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد در استان‌های مختلف که در استان اردبیل تعداد آنها نیز کم نیست اقدامات مناسب انجام شده و پروژه‌ها فعال شود.

وی در پایان گفت‌و گوی خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: هر چند در استان اردبیل استاندار، مدیران و مسئولان سعی می‌کنند زمینه جذب سرمایه‌گذاران را فراهم کنند اما خود این امر نیز نیاز به تامین زیرساخت‌هایی دارد که تنها جذب منابع اعتباری برای این امر امکان‌پذیر بوده و می‌توان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.

 

منبع : اخبار اقتصادی- فارس

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 480
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 173
  • بازدید سال : 6,879
  • بازدید کلی : 412,653
  • کدهای اختصاصی
    دریافت کد حرکت متن چت روم

    قالب