loading...
فرامادرانه
انشارات خورشید خانم

برای آشنایی بیشتر روی کتاب ها کلیک کنید.

http://s5.picofile.com/file/8120817918/skar.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817876/sakoochooloo.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817976/sdsh.jpg

admin بازدید : 536 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

نوعی ماهی در بخشی از ایران زندگی میکند که نابیناست و فاقد چشم است.

این ماهی ها در غاری به نام غارماهی کوری زندگی میکنند

غار ماهی کور غاری است که در استان لرستان، در بخش پاپی و در نزدیکی روستایی به نام لِوَن واقع شده است. این غار تنها اثر طبیعی ملی استان لرستان است. این اثر در سال ۱۳۸۴ به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت شده است.دو نمونه نادر و منحصربه‌فرد از ماهیانِ کور در این غار وجود دارد که مشابه آنها در هیچ نقطه دیگری از دنیا یافت نشده است. این ماهی فاقد قدرت بینایی بوده و به طور کامل کور است و هیچگونه آثاری از چشم خارجی در آنها مشاهده نمی‌شود و به دلیل این‌که در آبهای زیرزمینی و در تاریکی غارها زندگی می‌کنند به ماهی کور غاری معروف هستند.

 

در سال ۱۳۰۸، دو دانشمند دانمارکی که به همراه مجریان پروژهٔ راه‌آهن سراسری تهران - جنوب، به منطقه آمده بودند، هنگام  بررسی در مورد سرشاخه رود سیرم و جویبار کایرود، به یک حفره آبی در نزدیکی روستای لون می‌رسند و در آنجا با یک نوع ماهی کور مواجه می‌شوند. آن‌ها چند نمونه از این نوع ماهی را به کشورشان انتقال می‌دهند و به نام ماهی کور «ایرانو سیپریس» به ثبت می‌رسانند، اما از اعلام  محل کشف ماهی‌ها خودداری می‌کنند. تیم تحقیقاتی و اکتشافی یک محقق انگلیسی به نام آنتونی جان اسمیت از جانب دانشگاه آکسفورد، روز ۲۶ خرداد سال ۱۳۳۰ به دنبال کشف محل ماهی کور به ایران و به شهر کرمان سفر می‌کند، اما پس از سه ماه تحقیق با دست خالی به انگلیس بازمی‌گردد. او ۲۶ سال بعد متوجه می‌شود که ماهی مورد نظرش نه در قنات‌های کرمان بلکه در کوه‌های زاگرس وجود دارد و بر این اساس در سال ۱۳۵۶ به دنبال رد پای دانمارکی‌ها به منطقه پاپی لرستان سفر می‌کند و موفق به کشف محل ماهی کور می‌شود و چند نمونه از آن‌ها را با خود به انگلیس می‌برد.

در میان ماهیانی که اسمیت در سفر دوم خود به انگلیس برده است، یک نمونه نظیر همان نوعی است که قبلاً دانمارکی‌ها کشف کرده و به نام ایرانو سیپریس به ثبت رسانده‌اند. اما نمونه دوم از یک گونه دیگر است که توسط اسمیت کشف شده، بنابراین با نام وی و تحت عنوان «پاراچوبیتس اسمیتی» به ثبت می‌رسد.

اسمیت چند سال بعد و برای بار سوم ولی این بار با یک تیم غواصی زبده به ایران می‌آید و در داخل حوضچه درون غار به کاوش بیشتری می‌پردازد و موفق به یافتن تعدادی ماهی کور دیگر می‌شود. نکته این که ظاهراً آقای اسمیت نیز هیچ نشانی از محل این غار اعلام نکرده و تنها در کتابی که بعداً تحت عنوان «ماهی سفید کور ایران» تالیف کرده، به آن اشاره می‌کند.

در غار ماهی کور به دلیل اینکه دهانه این غار به سطح آب‌های زیرزمینی اتصال دارد، این امکان به وجود آمده که ماهی کور در طول شب‌ها به نزدیکی سطح آب در دهانه غار بیاید. این ماهی تنها روزهای گرم سال در نزدیکی آب‌های سطحی زمین دیده می‌شود. دمای آب محل زندگی این ماهی از ۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد متغیر است.

محل زندگی این ماهی ها عمدا آب های زیر زمینی هست

این ماهی ها دارای 2 جفت هستن:

گونه اول: کپورماهی کور غار ایرانی، با نام علمی «iranocypris typhlops» از خانواده کپور ماهیان است. این گونه که ۴ تا ۵ سانتی‌متر طول دارد دارای دو جفت سبیلک است که یک جفت آن روی لب بالا و جفت دیگر در گوشه دهان قرار دارد. این ماهی سری نسبتا پهن دارد است و اثری خارجی از چشم در آن دیده نمی‌شود. رنگ  این ماهی در حالت زنده صورتی است. کمی فلس در پشت باله سینه‌ آن وجود دارد.و دارای دندان‌های حلقی دو ردیفه و مخروطی شکل هست.

گونه دوم: سگ ماهی کور غار، با نام علمی «paracobits smithi» از خانواده سگ ماهیان جویبار است. این نوع ماهی علاوه بر این که از داشتن چشم محروم است، رنگدانه و فلس هم ندارد. سه جفت سبیلک دارد که دومین جفت از آن‌ها به خوبی رشد کرده و به انتهای سومین جفت می‌رسد. متوسط طول بدن آن‌ها ۴۵ میلیمتر گزارش شده است.

 این ماهی در محلی غیر از زیستگاه اصلی‌اش، کمتر از یک ماه زنده نخواهد بود.

 

admin بازدید : 577 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

 جانور آبزی کوچکی است با هشت پا است که  گونه‌ای از پیچیدترین جانوران شدت‌ دوست شناخته شده است. این جانور یک superphylum پوست‌اندازان است که تنبل یا تاردیگرید (Tardigrade) نیز خواند می‌شود. طول بزرگترین تاردیگرید از ۱٫۵ میلی‌متر بیشتر نمی‌شود  آنها از  جلبک‌ها و باکتری‌ها تغذیه و به شنا کردن در قطرات آب خزه گلسنگ‌ها میپردازند و به همین دلیل بدن بسیاری از آنها شفاف است. آنها  در دمای ۲۷۳- و ۱۵۱ سانتیگراد زنده می‌ماند و می‌تواند تا سالها بدون غذا و آب به زندگی ادامه دهد. این جانوران همچنین می‌توانند در برابر فشاری بیش از فشار عمیق ترین اقیانوس‌ها تاب بیاورند یا در محیط خلا بیرون از جو زمین نیز به زندگی خود ادامه دهند.
جالب ترین چیز در مورد این جانور توانایی انطباق در هر محیطی اعم از خشک، تر و در مناطقی مانند استوا، هیمالیا و … هم دیده شده‌اند. اندازه بیشتر آنها از ۰٫۳ تا ۰٫۵ میلیمتر و بزرگترین آنها به کمتر از ۱٫۵ میلیمتر می‌رسد و سرعت حرکتشان نیز آنقدر کند است که به “جانور کندرو” یا تنبل (Tardigrade) معروف هستند.
. خرس‌های آبی می‌توانند در برابر پرتو خورشیدی، پرتو گاما یا پرتو یونی - به میزانی چند صد برابر آنچه که برای یک انسان کشنده است - زنده بمانند.
خرس‌های آبی می‌توانند بدون آب و غذا مدت‌های مدید (در حدود ده سال) زندگی کنند، تا حدی که میزان آب بدنشان به ۳ درصد برسد. تاردیگریدها بسیار بادوام و ماندگارند زیرا آن‌ها می‌توانند DNA خود را ترمیم کنند. این موجود در سال ۲۰۰۷، به همراه فضانوردان به فضا برده شد و در ۱۰ روز در خلا مورد آزمایش قرار گرفت و زنده ماند و سپس به زمین بازگردانده شد.

خرس‌های آبی بطور معمول چهار جفت پا دارند که هر پا چهار تا هشت پنجه دارد.

این جانوران در خزه‌ها و گلسنگ‌ها زندگی می‌کنند که با میکروسکوپ‌های معمولی هم قابل رویت هستند.

نخستین خرس‌های آبی (Tardigrades)در سال ۱۷۷۳ توسط زیست‌شناس Johann August Ephraim Goeze کشف شد. از سال ۱۷۷۸ تا کنون بیش از ۵۰۰ گونه جدید خرس آبی یافت شده است.Johann August Ephraim Goeze برای نخستین بار این موجود کوچک را kleiner Wasserbär نام گذاری کرد که در کشور آلمان، به خرس کوچک آبی مشهور است. نام Tardigrade به معنی "کند رو" بوده و در سال ۱۷۷۳ توسط لازارو اسپالانزانی (Lazzaro Spallanzani) نام گذاری شد.

admin بازدید : 380 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

محمدجواد ظریف عصر دیروز ۲۱مرداد میزبان جمعی از شاعران بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در شب شعر «به صرف شعر» که در کتابخانه وزارت امور خارجه و به میزبانی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت یازدهم برگزار شد، افشین علاء، شاعر شعر طنزی را به جواد ظریف تقدیم کرد. شعری که خواندنش با خنده‌های ممتد ظریف همراه بود.

او پیش از خواندن شعرش خطاب به ظریف گفت:‌ «این روزها بانوی غزل ایران، خانم سیمین بهبهانی در کما به سر می‌برد. شما می‌دانید که سخنگوی وزارت خارجه امریکا در پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت، در حالی ایشان هنوز زنده هستند. این نشان می‌دهد که آنها گنجینه‌های ما را به خوبی شناسایی می‌کنند و به دنبال تصرف آن هستند. بعضی‌ها به من می‌گویند خانم بهبهانی با ارزش‌های انقلاب همراه نبوده و من نمی‌دانم این چه ربطی به ادبیات دارد.»

در ادامه شعر افشین علاء را می‌خوانید:

«باید به دیپلماسی همچون ظریف باشی

اینگونه دشمنان را شاید حریف باشی

هم بذل و بخشش و جود هم کسب پوئن و سود

باید جواد باشی باید ظریف باشی

خوشتیپ و خوش بر و رو خندان و شیک چون او

در چشم کس نباید خوار و خفیف باشی

دیوانه‌ای ترا گر موسای اشعری خواند

پاسخ نده نباید چون او سخیف باشی

بسیار بشنو اما کم ده جواب زیرا

دور از وزیر باید مانند قیف باشی

گاهی سه تیغه شاید، یک چند ریش باید

با ریش یا که بی‌ریش باید نظیف باشی

در دام دست دادن با بانوان نیفتی

باید ولی بهرحال خیلی لطیف باشی

گر صندلیت جایی نزدیک خانمی بود

در خود مچاله گردی باید نحیف باشی

باید ز حد شرعی نزدیکتر نگردی

در نزد کاترین اشتون باید عفیف باشی

در پشت میز چشمت باشد به چشم دشمن

اما مراقب جیب با پول کیف باشی

از گفت‌وگو چه باکت؟ جان تو پاک باید

هر چند روبرو با شخصی کثیف باشی

حمام دیپلماسی لغزنده است باید

هم سنگ پای قزوین هم مثل لیف باشی

باید شبیه شوهر با زن، دو جور باشی

گاهی قوی بمانی گاهی ضعیف باشی

تا دیپلمات دشمن دست تو را نخواند

باید شبیه خط هیروگلیف باشی

کوته سخن، سیاست هر چند حقه‌بازی‌ست

مثل ظریف اما باید شریف باشی»

گزارش مشروح این شب شعر به زودی منتشر خواهد شد.

admin بازدید : 506 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

کوکو زبان محاوره انگلیسی را میفهمد و بیش از هزار اشاره را برای ارتباط برقرار کردن با انسان‌ها بلد است. در سال ۲۰۰۱ کوکو و رابین ویلیامز با هم خندیدند و تبدیل به دوستان خوبی‌ شدند برای هم. دوشنبه خبر مرگ رابین ویلیامز به کوکو داده شد، کوکو خیلی‌ غمگین و خمود شد در حالی‌ که لبهایش می‌لرزید.

admin بازدید : 437 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

وزیر زنان، ورزش و جوانان فرانسه، خانم نجات وَلو بلقاسم به مناسبت کسب مدال طلای بین المللی معتبرترین جایزه ریاضی جهان به دست مریم میرزاخانی، امروز با به اشتراک گذاشتن تصویر وی در صفحه فیس بوک خود چنین نوشت: " مریم میرزاخانی، اولین زن برنده مدال فیلدز.
پیام روشنی به دخترانی است که ازریاضیات و علوم گریزانند، چرا که گمان می کنند برای ریاضیات و علوم ساخته نشده اند." مریم میرزاخانی، استاد 37 .ساله دانشگاه استانفورد، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف تهران است.

 

خبر دریافت چنین جایزه ای در سطح جهان توسط مریم میرزاخانی درصدر خبرگذاری های جهان قرار گرفته است.

او نخستین زنی است که به دریافت چنین جایزه ای مفتخر میشود

admin بازدید : 410 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

پیام تبریک رییس جمهوری اسلامی ایران به خانم پرفسور مریم میرزاخانی

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
خانم پروفسور مریم میرزاخانی
کسب برترین جایزه ریاضیات در جهان را به شما تبریک می گویم.
امروز ایرانیان می توانند به خود ببالند که اولین زن برنده جایزه ˈفیلدزˈ هموطن آنان است؛ آری باید که شایستگان بر صدر نشینند و قدر ببینند.
همه ایرانیان در هر کجای جهان سرمایه های ملی این مرز و بوم هستند و من به نمایندگی از ملت ایران تلاش های علمی شما را ارج می نهم .
امیدوارم زندگی تان همواره سرشار از شادکامی و موفقیت باشد.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

admin بازدید : 223 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

«سازمان انتقال خون از اهدای خون کارگران منطقه ویژه پارس جنوبی امتناع می‌کند.
چنان‌چه زمانی پروژه عسلویه به اتمام برسد کارگران باید کل درآمد عایدی از کار در منطقه را صرف هزینه درمانی ناشی از کار در پارس جنوبی کنند.»

یک روان‌شناس صنعتی و کارشناس‌ارشد ایمنی نسبت به خطر استنشاق آلاینده‌های معلق در هوای منطقه پارس‌جنوبی برای سلامت روانی و جسمی کارگران شاغل در این منطقه هشدار داد.
«غلام‌حسین عشقی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا ظهور بیماری‌های خطرناکی چون اوتیسم (درخودماندگی) را از عوارض بزرگ آلودگی در این منطقه برشمرد و اظهار داشت: سازمان انتقال خون از اهدای خون کارگران منطقه ویژه پارس جنوبی امتناع می‌کند.
وی در تشریح دلیل آلوده بوده خون کارگران عسلویه گفت: دی‌اکسیدگوگرد موجود در هوا که از دودکش‌ها و مشعل‌های پالایشگاه‌ خارج می‌شوند با غبارهای صنعتی معلق در فضا که حاوی ذرات آب است، ترکیب شده و اسید سولفوریک را تشکیل می‌‌دهد. این ترکیب با هر دم استنشاق از فیلترهای بینی عبور کرده و وارد ریه و سپس جذب خون می‌شود که خطراتی زیادی را به‌همراه خواهد داشت.

این کار‌شناس ایمنی و بهداشت محیط کار ادامه داد: چنان‌چه زمانی پروژه عسلویه به اتمام برسد یا حجم کار بسیار کم شود، کارگران باید کل درآمد عایدی از کار در منطقه را صرف هزینه درمانی ناشی از کار در پارس جنوبی کنند.
در خبری دیگر، «علی یارمحمدی»، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی به ایلنا گفت: حدود یک میلیون کارگر ساختمانی انتظار دارند هر چه زود‌تر بیمه شوند، اما شماری از نمایندگان مجلس برای حمایت از انبوه سازان مدت هاست که تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی را دنبال می‌کنند و به همین دلیل، بیمه کارگران این صنف از ابتدای امسال متوقف شده است

یران پرس نیوز

admin بازدید : 254 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

دکتر جواد هیئت (متولد ۱۳۰۴ تبریز)، پزشک جراح، روزنامه نگار و پژوهشگر آذربایجانی بود.
او فرزند علی هیئت، مجتهد و رئیس سابق دیوان کشور بود.
در سال ۱۳۰۴ در تبریز به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه و دو سال اول رشته پزشکی را در ایران گذراند سپس به استانبول رفت و پس از اخذ دکترای پزشکی، دوره تخصصی جراحی را در استانبول و پاریس به پایان رساند و در سال ۱۳۳۱ به ایران بازگشت.
در کنار جراحی عمومی، جراحی قلب را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۱ برای اولین بار در ایران موفق به انجام جراحی قلب باز شد.
از سال ۱۳۴۲ به نمایندگی ایران در «انجمن بین‌المللی جراحی» و از سال ۱۳۶۲ به عضویت «آکادمی جراحی پاریس» انتخاب شد. تاکنون بیش از ۲۵ مقاله و سخنرانی از او در کنگره‌های بین‌المللی جراحی به زبان‌های فرانسه، انگلیسی در مجلات معتبر پزشکی خارجی چاپ شده‌است.
هئیت در کنار مطالعات و تألیفات پزشکی، در شناسی فرهنگ ترک، فلسفه و اسلام شناسی نیز علی‌رغم عدم تحصیلات دانشگاهی در این رشته‌ها ،اهل نظر است. او بعد از انقلاب، با همکاری چند نفر از دوستان صاحب قلم خود،مانند شاعر ساوالان مجله وارلیق را به زبان‌های ترکی و فارسی منتشر نموده و در زمینه شناخت فرهنگ ترک، شخصأ بیش از صد مقاله در این مجله نوشته‌است.
ایشان متأهل و دارای پنج دختر می‌باشند که دو دخترش پزشک شده‌اند.
آثار:
از هفت جلد کتاب درباره ترک شناسی، پنج جلد آن در باکو و یک جلد (نگاهی به تاریخ و فرهنگ تورکان) در آنکارا ازطرف وزارت فرهنگ به ترکی استانبولی به چاپ رسیده‌است. هئیت از طرف دانشگاههای استانبول، باکو و نخجوان عناوین دکترای افتخاری و پروفسـوری دریافت نموده.
وارلیق درگیسی(ایسلام اینقیلابیندان بوگونه کیمی)
سیری در تاریخ زبان و لهجه‌های تورکی (۱۳۶۵)
ترومبوز و قلبیت و درمان آن (۱۳۳۵)
نگاهی به تاریخ ادبیات آذربایجان (دوجلد)
مقایسه اللغتین مقایسه فارسی و تورکی (۱۳۶۲)
زبان و ادبیات تورکی آذربایجان در قرن بیستم (گزارش به تورکی استانبولی در چهارمین کنگره بین‌المللی تورکولوژی - استانبول ۱۳۶۴)
نگاهی به تاریخ و فرهنگ تورکان (۱۳۶۵)
آذربایجان شفاهی خلق ادبیاتی (۱۳۶۷)
ادبیات شناسلیق (۱۳۷۴)
خلاصه تاریخ فلسفه غرب

روحش شاد و یادش ماندگار

admin بازدید : 187 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)



به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، رسول دیناروند در حاشیه نشست مشترک وزیر بهداشت با رئیس موسسه استاندارد، معاون جهاد کشاورزی و رئیس اتحادیه شیر و لبنیات و برخی دیگر از مسئولان صنایع لبنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر صنعت گران در خصوص کیفیت و سلامت تولیدات لبنی  کوتاهی نکنند سرانه مصرف لبنیات افزایش خواهد یافت.

وی هدف از برگزاری این جلسه را، تشویق صنایع لبنی در رعایت ضوابط فنی و استانداردها در تولید فرآورده‌های لبنی ذکر کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که سرانه مصرف شیر در کشور کاهش پیدا نکند و میزان فعلی نیز افزایش 30 درصدی داشته باشد.

دیناروند دلیل نگرانی در خصوص تخلفات احتمالی در صنعت لبنیات را، ارتقای کیفیت محصولات اعلام کرد و گفت: صنایع لبنی خود خواستار برخورد با متخلفین هستند همچنین وزیر بهداشت نیز بر ادامه تشدید نظارت ها تاکید دارند و برخورد با متخلفین ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو  بیان کرد: فرآیند تولید شیر و ماست مبتنی بر استفاده از چربی گیاهی نیست و ممنوع است و علت این برخورد هم نداشتن مجوز در استفاده از این چربی بوده است.

به گزارش وزارت بهداشت، دیناروند با اعلام اینکه، مصرف فرآورده‌های کم چرب افزایش داشته است، گفت: در حدود 20 درصد از فرآورده‌های پرچرب نظیر پنیر و خامه این چربی وجود دارد و باید این افزودنی بر روی برچسب آن تولیدات قید شود و در این خصوص مهلت دادیم که بازنگری‌های لازم را انجام دهند.

وی در خصوص آخرین آمار متخلفان گفت: تاکنون از تعداد 41 مورد تخلف گزارش شده، تعداد 30 مورد قطعی اعلام شده است و تولید و توزیع هر فرآورده ای که تخلف آن محرز شده است، متوقف و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

دیناروند در پایان به مردم اطمینان داد که منعی برای مصرف فرآورده‌های لبنی موجود در بازار وجود ندارد.

منبع:خبرگذاری تسنیم

admin بازدید : 239 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌ الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانش‌آموزان، جنایات گسترده و وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و دیگر نقاط سرزمین فلسطینی با هدف شکستن دست اتحاد مقاومت در حالی رقم خورد که محافل بین‌المللی کشتار کودکان و مردم مظلوم را با سکوت خود تأیید کردند.

دانش‌آموزان در اعتراض به این حرکت مجامع جهانی نامه‌ای اعتراض آمیز را به نماینده سازمان ملل در تهران تحویل دادند.

دانش‌آموزان در این نامه نوشته‌اند: سازمان‌های بین‌المللی با تحریف حقوق بشر برای رژیم صهیونیستی، جهانی را ترسیم کردند که تمام آن برای منافع صهیونیست‌ها رقم می‌خورد. چه زیبا رهبر معظم انقلاب فرمودند ساختار و سازوکار غیر منطقی شورای امنیت ناعادلانه و کاملا غیر دموکراتیک است. این یک دیکتاتوری آشکار و یک وضعیت کهنه و منسوخ و تاریخ مصرف گذشته است.

در ادامه این نامه آمده است: با سوء استفاده از همین ساز و کار غلط است که آمریکا و همدستانش توانسته‌اند زورگویی‌های خود را در لباس مفاهیم شریف بر دنیا تحمیل کنند. آنها می‌گویند حقوق بشر و منافع غرب را اراده می‌کنند. می‌گویند دموکراسی و دخالت نظامی در کشور را بجای آن می‌نشانند و می‌گویند مبارزه با تروریست و مردم بی‌دفاع روستاها و شهرها را آماج بمب‌ها و سلاح خود می‌سازند. در نگاه آنها بشریت به شهروندان درجه یک و دو تقسیم می‌شود. رژیم سفاک صهیونیستی با جنایات خود ثابت کرد که با کلاهک‌های هسته‌ای که در اختیار دارد تهدیدی جدی و خطری عمده برای صلح و امنیت جهانی است. کلاهک‌های رژیم صهیونیستی خطری نه برای منطقه که برای دنیا به شمار می‌رود.

اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برای حفظ روحیه استکبارستیزی همه نوجوانان و جوانان آزاده، باشگاه بین‌المللی دانش‌آموزان ضد صهیونیستی را تأسیس کرده تا با انسجام و سازماندهی مناسب بستری برای تحقق کامل جهان بدون صهیونیست فراهم کند.

لازم به ذکر است نماینده حاضر در دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران پس از دریافت بیانیه اعتراضی دانش‌آموزان گفت: حتماً این بیانیه را به نماینده مقیم سازمان ملل ارائه می‌دهم و مطمئن باشید این بیانیه به دفتر مرکزی سازمان ملل ارسال می‌شود.

admin بازدید : 165 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

 به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، مریم میرزاخانی نخستین زنی است که تاکنون توانسته جایزه فیلدز را از آن خود سازد. گفته می‌شود از زمان آغاز این رقابت برای کسب جایزه فیلدز در سال 1936 تاکنون هیچ زنی موفق به دریافت جایزه فیلدز نشده بوده است.

مریم میرزاخانی استاد ریاضیات دانشگاه استنفورد در سال 2014 توانست این جایزه را که به‌نوعی از آن با عنوان جایزه نوبل ریاضیات یاد می‌شود از آن خود سازد.

میرزاخانی بعد از دریافت جایزه در رسانه‌ها بیان کرد: این افتخار بزرگی است. من بسیار خوشحال خواهم شد که این اتفاق بتواند خانم‌های جوان پژوهشگر و ریاضیدان را تشویق کند. من مطمئن هستم در آینده بانوان زیادی از این نوع جوایز را برنده خواهند شد.

میرزاخانی که چندی پیش جایزه 2014 مؤسسه ریاضی Clay را نیز دریافت کرده بود، در سال 2005 از سوی نشریه آمریکایی «پاپیولار ساینس» به‌عنوان یکی از 10 ذهنِ جوان برگزیده سال در آمریکای شمالی معرفی شد.

مراسم اهدای جوایز و تقدیر از مریم میرزاخانی در مجمع بین المللی ریاضیدانان در سئول کره جنوبی در تاریخ 13 آگوست 2014 مصادف با 22 مرداد 1393 خواهد بود. این جایزه به‌منظور کمک‌های وی به علم ریاضیات در زمینه‌های سیستم‌های دینامیکی و هندسه به‌ویژه مسائل مربوط به درک تقارن سطوح منحنی مانند کره و سطوح دونات به وی اهدا می‌شود.

وی جوایز علمی متعدد دیگری از جمله جایزه ستر انجمن ریاضی آمریکا در سال 2013 را در کارنامه علمی خود دارد.

میرزاخانی متولد تهران است. در دوران دبیرستان، وی بیشتر علاقه به نویسندگی داشت اما رفته رفته علاقه ایجادشده در وی به علم ریاضیات و مسائل جای نویسندگی را پر کرد.

میرزاخانی در نوجوانی توجه جامعه ریاضیات را با کسب مدال طلای المپیاد ریاضیات در سالهای 1994 و 1995 به خود جلب کرد. بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه شریف در سال 1994 برای شروع دوره دکترای خود به دانشگاه هاروارد رفت.

در دوران تحصیل، وی پیشرفت‌هایی را در علوم ریاضیات ایجاد کرد که از این بین می‌توان به حل مسائل دهه گذشته مربوط به محاسبه حجم‌های فضاهای مدولی منحنی‌ها بر روی اشیا که به آن در ریاضیات سطوح ریمن می‌گویند اشاره کرد.

میرزاخانی تاکنون مقالات و پژوهش‌های زیادی از خود به جای گذاشته است . بنا به گفته وی: دلیلی که من را به تحقیق در مسائل ریاضی وامی‌دارد این است که این نوع تحقیق بسیار جذاب و چالش انگیز است، گویی که در یک جنگل پُر از مشکلات و مسائل گیر افتاده‌اید و می‌خواهید با کمک تمام دانسته‌های‌تان و از طریق روش‌های جدید بر مشکلات و مسائل فائق آیید.

منبع:وبسایت خبرگذاری تسنیم

admin بازدید : 165 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)


معاون وزیر راه و شهر سازی:
احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ اظهار کرد: به طراح و سازنده هواپیما برای بازخوانی اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیما نامه نوشته‌ایم و طبق قانون اگر هواپیمایی سقوط کند برای بازگشایی جعبه‌های سیاه طراح، سازنده هواپیما، کشور ثبت کننده هواپیما، کشوری که احیانا در هواپیما اتباعی داشته و همچنین کشوری که هواپیما در آنجا سقوط کرده باید حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر این‌که در کمیته بررسی سانحه برای بازخوانی اطلاعات جعبه‌های سیاه باید نمایندگانی از این 5 گروه حضور داشته باشند تصریح کرد: بازخوانی جعبه‌های سیاه دو هفته مهلت دارد و نامه‌ای به طراح و سازنده هواپیما نوشته‌ایم و گفته‌ایم اگر می‌خواهند کارشناسان خود را به ایران بفرستند و احتمالا این کار را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر این‌که جعبه‌های سیاه هواپیمای آنتونوف 140 برای بازخوانی اطلاعات به اوکراین ارسال نمی‌شود،‌گفت: با توجه به این‌که جعبه‌های سیاه فقط سوخته و سالم مانده  می‌توانیم در ایران اطلاعات آنرا بازخوانی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که قرار بود یک فروند هواپیمای ایران 140 دو تا سه هفته آینده با تامین قطعه وارد مدار شود، بیان کرد: چهار فروند هواپیمای دیگر آنتونوف 140 نیز در انتظار قطعه بوده و در حال تعمیر هستند.

به گفته مجیدی، تا بررسی کامل سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف 140 پرواز این نوع هواپیما ممنوع است.


منبع وبسایت خبر گذاری تسنیم

admin بازدید : 174 جمعه 17 مرداد 1393 نظرات (0)

فریده فرجام نویسنده «مهمان‌های ناخوانده» اولین کتابی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سابقه فعالیتش منتشر کرده است، با حضور در ایران در نشستی صمیمانه در کتابخانه مرجع به سوال‌های علاقه‌مندان آثارش پاسخ گفت.در این نشست که از ساعت 15 تا 17 دیروز دوشنبه 20 شهریور در محل کتابخانه برگزار شد فریده فرجام درباره فعالیت‌های ادبی خود و همچنین ادبیات فولکلور در کشورهای مختلف از جمله ایران به ایراد سخن پرداخت.فرجام که بیش از 40 سال است خارج از ایران زندگی می‌کند و به تازگی در ایران حاضر شده است، با ذکر مثالی از یک داستان فولکلور که پایان آن در گذر زمان تغییر کرده است گفت: نباید داستان‌های فولکلور به خواست افراد دچار تغییر شوند.در همین زمینه نوش‌آفرین انصاری نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان نیز گفت: باید یک نهاد پژوهشی در این زمینه فعال باشد که روایت‌های مختلف از داستان‌های فولکلور را گردآوری کرده و تاثیر گذر زمان بر آنها را نیز بررسی و مشخص کند. همچنین این مرکز می‌تواند از تحریف و تغییر داستان‌های فولکلور جلوگیری کرده و نسخه اصل آنها را شناسایی کند.فرجام در بخش دیگر این نشست با ذکر خاطره‌ای از قصه‌گویی‌اش برای فرزندانش گفت: آن زمان که فرزندان من کوچک بودند تا این اندازه کتاب برای کودکان نبود و من خودم برایشان داستان می‌ساختم و تعریف می‌کردم. فردای آن روز بچه‌ها از من می‌خواستند که باز هم همان قصه را تعریف کنم، ولی من که یادم نمی‌آمد جزئیات داستان شب قبل چه بود، ماجرای جدیدی را تعریف می‌کردم که بچه‌ها اعتراض می‌کردند که نخیر داستان اینگونه نبود. همین مساله باعث شد که به فکر نوشتن داستان‌ها بیفتم.انصاری نیز درباره لزوم خواندن کتاب برای بچه‌ها توضیح داد: این روزها به کتاب‌ خواندن برای بچه‌ها بسیار اهمیت داده می‌شود و دیگر نباید به ادبیات شفاهی بسنده کرد. همچنین لازم است واژه‌های سخت را هم به بچه‌ها یاد بدهیم و همه متون را ساده‌سازی نکنیم. در یک پژوهشی مشخص شده آن بچه‌هایی که برایشان متن‌های سخت خوانده شده در آینده مهارت‌های بیشتری در خواندن و نوشتن دارند.وی ادامه داد: همچنین یکی از همکاران ما تئوری‌ای دارد که می‌گوید تنها روی مناسب‌سازی منابع تمرکز نکنیم، بلکه باید بتوانیم روی مناسب‌سازی ذهن انسان کار کنیم و انسان‌هایی داشته باشیم که خودشان بتوانند از بین منابع مختلف بهترین‌ها را انتخاب کنند. تشخیص منابع درست مهارتی است که باید آموخته شود.در این نشست فرجام درباره اینکه به عنوان یک نویسنده زمانی که می‌نویسد به سن مخاطبان فکر نمی‌کند، بیان کرد: من نویسنده‌ام و کار نویسندگی‌ام را می‌کنم و موقعی که می‌نویسم به سن و سال مخاطب فکر نمی‌کنم و این کارشناسان هستند که بعدا می‌گویند این کتاب برای چه سنی مناسب است. برخی از آثارم هم برای بزرگسالان مناسب است هم بچه‌ها. درباره ساده‌سازی واژه‌ها و متن هم باید بگویم به این کار اعتقادی ندارم که باید همه واژه‌ها را ساده کرد؛ این دست‌کم گرفتن و حتی بی‌احترامی به شعور بچه‌هاست.وی ادامه داد: من وقتی بچه بودم پدرم می‌خواست که از روی سعدی مشق بنویسم و با اینکه معنی واژه‌ها را نمی‌دانستم این کار را انجام می‌دادم. من سعدی‌شناس نشدم ولی آن نوشتن‌ها و خواندن‌ها در ذهنم تاثیر مثبت گذاشت.نویسنده کتاب «مهمام ناخوانده» در توصیه به بچه‌ها و والدینشان نیز گفت: بچه‌ها باید بتوانند در آزادی بنویسند. والدین نباید بچه‌ها را تحقیر کنند و جلوی تجربه کردن آنها را بگیرند. به والدین توصیه می‌کنم متن‌هایی که بچه‌ها می‌نویسند نگه دارند و در آینده آنها را بچه‌هایشان بدهند تا بخوانند و ببینند چقدر نگارششان تغییر کرده است.نوش‌آفرین انصاری نیز گفت: شعرخوانی از آثار قدما با انتخاب درست از شعرها خیلی تاثیر مثبتی روی ذهن بچه‌ها دارد. والدین بهتر است شخصیت‌های مختلف ادبیات را وارد زندگی بچه‌هایشان کنند. همچنین نقش پدر در رشد مهارت خواندن فرزندان خیلی مهم است و پدران نباید از این وظیفه کناره‌گیری کرد و آن را جزو وظایف مادران بدانند.فریده فرجام با ذکر خاطره‌ای از پدرش و ارتباطی که با فرهنگ و ادبیات داشته است، بیان کرد: پدرم وقتی ایران را به مقصد هلند ترک کرد 3 هزار جلد کتاب با خودش آورد که این موضوع برای دوستانم خیلی عجیب بود. من و پدرم تا سن 106 سالگی‌اش سعدی می‌خواندیم و این وابستگی به فرهنگ و ادبیات تا آخرین لحظات عمرش وجود داشت. او کتاب‌های نایابش را به «لیدن» بخشید. نوش‌آفرین انصاری در بخش پایانی این نشست درباره سنت کتابخوانی تشریح کرد: زندگی با موبایل و کامپیوتر را غرب تنها به ما تحمیل کرده است. مردم غرب با تنهایی سازگار هستند و می‌توانند ساعت‌های طولانی در مقابل تلویزیون یا کامپیوتر بنشینند بدون اینکه ضرورتی برای ارتباط با دیگران احساس کنند، ولی جامعه ایرانی لازم نیست مثل آنها از این تکنولوژی‌ها استفاده کند. مفهوم خانواده و سنت‌ها نباید قربانی تکنولوژی شود. کتابخوانی و باهم خواندن نقش کلیدی‌ای در حفظ سنت‌ها و ساختار خانواده دارد.کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان از سال 1344 فعالیت‌های خود را آغاز کرده و کتاب «مهمان‌های ناخوانده» فریده فرجام اولین کتابی است که توسط انتشارات آن در سال 1345 به چاپ رسیده است.از این اثر ماندگار در عرصه‌ ادبیات کودک و نوجوان در همه این سال‌ها اقتباس‌های زیادی صورت گرفته و کتاب‌ها، آثار سینمایی، رادیو تلویزیونی، نمایش‌ها و آثار صوتی متعددی ساخته شده است.کتاب مهمان‌های ناخوانده طی 46 سال گذشته 16 بار توسط کانون تجدید چاپ شده و 342 هزار نسخه از این اثر در اختیار خانواده‌‌های ایرانی قرار گرفته است.همچنین کتاب الکترونیک فارسی، انگلیسی «مهمان‌های ناخوانده» نیز در سال 1377 برای گروه سنی الف و ب (سال‌های اول تا سوم دبستان) در کانون تولید شده است.داستان این کتاب درباره پیرزنی است که در ده کوچکی زندگی می‌کرد. یک شب باران تندی بارید و پیرزن که می‌خواست برود زیر لحاف و گرم شود، چندبار صدای تق تق در را شنید و هر بار با یک مهمان ناخوانده‌ای روبه‌رو شد. «مهمان‌های ناخوانده» اولین کتابی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سابقه فعالیتش منتشر کرده است، با حضور در ایران در نشستی صمیمانه در کتابخانه مرجع به سوال‌های علاقه‌مندان آثارش پاسخ گفت.در این نشست که از ساعت 15 تا 17 دیروز دوشنبه 20 شهریور در محل کتابخانه برگزار شد فریده فرجام درباره فعالیت‌های ادبی خود و همچنین ادبیات فولکلور در کشورهای مختلف از جمله ایران به ایراد سخن پرداخت.فرجام که بیش از 40 سال است خارج از ایران زندگی می‌کند و به تازگی در ایران حاضر شده است، با ذکر مثالی از یک داستان فولکلور که پایان آن در گذر زمان تغییر کرده است گفت: نباید داستان‌های فولکلور به خواست افراد دچار تغییر شوند.در همین زمینه نوش‌آفرین انصاری نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان نیز گفت: باید یک نهاد پژوهشی در این زمینه فعال باشد که روایت‌های مختلف از داستان‌های فولکلور را گردآوری کرده و تاثیر گذر زمان بر آنها را نیز بررسی و مشخص کند. همچنین این مرکز می‌تواند از تحریف و تغییر داستان‌های فولکلور جلوگیری کرده و نسخه اصل آنها را شناسایی کند.فرجام در بخش دیگر این نشست با ذکر خاطره‌ای از قصه‌گویی‌اش برای فرزندانش گفت: آن زمان که فرزندان من کوچک بودند تا این اندازه کتاب برای کودکان نبود و من خودم برایشان داستان می‌ساختم و تعریف می‌کردم. فردای آن روز بچه‌ها از من می‌خواستند که باز هم همان قصه را تعریف کنم، ولی من که یادم نمی‌آمد جزئیات داستان شب قبل چه بود، ماجرای جدیدی را تعریف می‌کردم که بچه‌ها اعتراض می‌کردند که نخیر داستان اینگونه نبود. همین مساله باعث شد که به فکر نوشتن داستان‌ها بیفتم.انصاری نیز درباره لزوم خواندن کتاب برای بچه‌ها توضیح داد: این روزها به کتاب‌ خواندن برای بچه‌ها بسیار اهمیت داده می‌شود و دیگر نباید به ادبیات شفاهی بسنده کرد. همچنین لازم است واژه‌های سخت را هم به بچه‌ها یاد بدهیم و همه متون را ساده‌سازی نکنیم. در یک پژوهشی مشخص شده آن بچه‌هایی که برایشان متن‌های سخت خوانده شده در آینده مهارت‌های بیشتری در خواندن و نوشتن دارند.وی ادامه داد: همچنین یکی از همکاران ما تئوری‌ای دارد که می‌گوید تنها روی مناسب‌سازی منابع تمرکز نکنیم، بلکه باید بتوانیم روی مناسب‌سازی ذهن انسان کار کنیم و انسان‌هایی داشته باشیم که خودشان بتوانند از بین منابع مختلف بهترین‌ها را انتخاب کنند. تشخیص منابع درست مهارتی است که باید آموخته شود.در این نشست فرجام درباره اینکه به عنوان یک نویسنده زمانی که می‌نویسد به سن مخاطبان فکر نمی‌کند، بیان کرد: من نویسنده‌ام و کار نویسندگی‌ام را می‌کنم و موقعی که می‌نویسم به سن و سال مخاطب فکر نمی‌کنم و این کارشناسان هستند که بعدا می‌گویند این کتاب برای چه سنی مناسب است. برخی از آثارم هم برای بزرگسالان مناسب است هم بچه‌ها. درباره ساده‌سازی واژه‌ها و متن هم باید بگویم به این کار اعتقادی ندارم که باید همه واژه‌ها را ساده کرد؛ این دست‌کم گرفتن و حتی بی‌احترامی به شعور بچه‌هاست.وی ادامه داد: من وقتی بچه بودم پدرم می‌خواست که از روی سعدی مشق بنویسم و با اینکه معنی واژه‌ها را نمی‌دانستم این کار را انجام می‌دادم. من سعدی‌شناس نشدم ولی آن نوشتن‌ها و خواندن‌ها در ذهنم تاثیر مثبت گذاشت.نویسنده کتاب «مهمام ناخوانده» در توصیه به بچه‌ها و والدینشان نیز گفت: بچه‌ها باید بتوانند در آزادی بنویسند. والدین نباید بچه‌ها را تحقیر کنند و جلوی تجربه کردن آنها را بگیرند. به والدین توصیه می‌کنم متن‌هایی که بچه‌ها می‌نویسند نگه دارند و در آینده آنها را بچه‌هایشان بدهند تا بخوانند و ببینند چقدر نگارششان تغییر کرده است.نوش‌آفرین انصاری نیز گفت: شعرخوانی از آثار قدما با انتخاب درست از شعرها خیلی تاثیر مثبتی روی ذهن بچه‌ها دارد. والدین بهتر است شخصیت‌های مختلف ادبیات را وارد زندگی بچه‌هایشان کنند. همچنین نقش پدر در رشد مهارت خواندن فرزندان خیلی مهم است و پدران نباید از این وظیفه کناره‌گیری کرد و آن را جزو وظایف مادران بدانند.فریده فرجام با ذکر خاطره‌ای از پدرش و ارتباطی که با فرهنگ و ادبیات داشته است، بیان کرد: پدرم وقتی ایران را به مقصد هلند ترک کرد 3 هزار جلد کتاب با خودش آورد که این موضوع برای دوستانم خیلی عجیب بود. من و پدرم تا سن 106 سالگی‌اش سعدی می‌خواندیم و این وابستگی به فرهنگ و ادبیات تا آخرین لحظات عمرش وجود داشت. او کتاب‌های نایابش را به «لیدن» بخشید. نوش‌آفرین انصاری در بخش پایانی این نشست درباره سنت کتابخوانی تشریح کرد: زندگی با موبایل و کامپیوتر را غرب تنها به ما تحمیل کرده است. مردم غرب با تنهایی سازگار هستند و می‌توانند ساعت‌های طولانی در مقابل تلویزیون یا کامپیوتر بنشینند بدون اینکه ضرورتی برای ارتباط با دیگران احساس کنند، ولی جامعه ایرانی لازم نیست مثل آنها از این تکنولوژی‌ها استفاده کند. مفهوم خانواده و سنت‌ها نباید قربانی تکنولوژی شود. کتابخوانی و باهم خواندن نقش کلیدی‌ای در حفظ سنت‌ها و ساختار خانواده دارد.کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان از سال 1344 فعالیت‌های خود را آغاز کرده و کتاب «مهمان‌های ناخوانده» فریده فرجام اولین کتابی است که توسط انتشارات آن در سال 1345 به چاپ رسیده است.از این اثر ماندگار در عرصه‌ ادبیات کودک و نوجوان در همه این سال‌ها اقتباس‌های زیادی صورت گرفته و کتاب‌ها، آثار سینمایی، رادیو تلویزیونی، نمایش‌ها و آثار صوتی متعددی ساخته شده است.کتاب مهمان‌های ناخوانده طی 46 سال گذشته 16 بار توسط کانون تجدید چاپ شده و 342 هزار نسخه از این اثر در اختیار خانواده‌‌های ایرانی قرار گرفته است.همچنین کتاب الکترونیک فارسی، انگلیسی «مهمان‌های ناخوانده» نیز در سال 1377 برای گروه سنی الف و ب (سال‌های اول تا سوم دبستان) در کانون تولید شده است.داستان این کتاب درباره پیرزنی است که در ده کوچکی زندگی می‌کرد. یک شب باران تندی بارید و پیرزن که می‌خواست برود زیر لحاف و گرم شود، چندبار صدای تق تق در را شنید و هر بار با یک مهمان ناخوانده‌ای روبه‌رو شد.این نویسنده پیشکسوت کتاب‌های کودکان، پس از سال‌ها زندگی در خارج از کشور چند ماهی است که به ایران سفر کرده و قرار است کتاب‌های جدیدی از او منتشر شود.

admin بازدید : 157 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

تولیدآهنگ های جدید در مرکز موسیقی وسرود صداوسیما

آه سحر ،نگو از جدایی ؛عناوین موسیقی های تولیدی جدید مرکز موسیقی وسرود صداوسیما است.

به گزارش روابط عمومی مرکز موسیقی وسرود ،آهنگ "نگو از جدایی"با آهنگسازی وتنظیم وصدای فرهاد برنجان با شعری از اسماعیل فرزانه و آهنگ "آه سحر"با آهنگسازی و تنظیم مهرداد دلنوازی با شعری از فروغ بسطامی وصدای اشکان کمانگری؛ تولیدات موسیقایی جدید مرکز موسیقی وسرود صداوسیما است.

admin بازدید : 267 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

خبر بد محسن تنابنده درباره «پایتخت4» +عكس
محسن تنابنده با انتشار عکسی در صفحه شخصی اینستاگرام خود و به گونه ای جالب دردیالوگی از نقی سریال پایتخت از عدم ساخت فصل جدید این مجموعه خبر داد.
خبر بد محسن تنابنده درباره «پایتخت4» +عكس

به گزارش سينما خبر؛ محسن تنابنده در اینستاگرام خود چنین نوشته است: «نقی سر خاک مادر: آخ. سلام مادر... خوبی؟ سر کیفی؟ رو به رشدی؟ (مکث) یه کم درد دل دارم بگم؟ (مکث) میگن نباش، میگن پایتخت دیگه نباشه، میگن خودتو خانوادتو ارسطو چوچانگم وردار ببر ... دست من نیست مادر جان دستور از بالاست،‌ میگن پایتخت پایه‌های تخت بعضیا رو لرزونده. من چه می‌دونم چی کار می‌کنند رو تخت... سرتو درد نیارم مادر ... چیزی کم و کسر نداری اومدنی برات بیارم؟»

admin بازدید : 208 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

دو فیلم «فرش باد» ساخته کمال تبریزی و مستند «خاطراتی برای تمام فصول» به کارگردانی مرتضی رزاق کریمی در نخستین روز از برگزاری جشنواره صلح و دوستی ایرانیان همزمان با سالگرد بمباران اتمی شهر هیروشیما نمایش داده شد و با استقبال تماشاگران ژاپنی مواجه شد.
ژاپنی‌ها «خاطراتی برای تمام فصول» را تحسین کردند

به گزارش سينما خبر، تماشاگران پس از دیدن فیلم «فرش باد» با صحنه های فیلم و لحظه های طنز و احساس برانگیز فیلم ارتباط برقرار کردند. همچنین قرار است نشست خبری این فیلم سینمایی پس از نمایش دوم فیلم برگزار شود.

مستند «خاطراتی برای تمام فصول» با حضور کارگردان و دو تن از جانبازان شیمیایی ایرانی به نام‌های حسن حسنی تبار و جهانشاه صالح که از جانبازان  70 درصد هستند، نمایش داده شد.

حضور جانبازان و بیان خاطرات آنها فضای سالن «هاتکوزا» را تحت تاثیر قرار داد و این تاثیر در پرسش و پاسخ های مخاطبان ژاپنی که برای اولین بار با کاربرد سلاح های شیمیایی علیه ملت ایران آشنا می شدند، مشهود بود.

همچنین دو فیلم «گیلانه» از رخشان بنی اعتماد و «تنهای تنهای تنها» کار احسان عبدی پور در این جشنواره به نمایش درخواهند آمد.

admin بازدید : 283 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

با هنرمندي اكبر عبدي؛
«قندونِ جهيزيه» بزودي جلوي دوربين ميرود
پيش توليد اين فيلم به تهيه کنندگي سعيد سعدي مدتي است که آغاز شده تا «قندون جهيزيه» بزودي جلوي دوربين برود.
«قندونِ جهيزيه» بزودي جلوي دوربين ميرود

به گزارش سينماخبر،دست اندرکاران اين فيلم به تازگي با اکبر عبدي براي ايفاي يکي از نقش هاي اصلي فيلم قرارداد بسته اند. فيلم ملاقلي پور دو بازيگر اصلي ديگر نيز دارد که بزودي انتخاب خواهند شد.
اين فيلم کمدي داستان عطا و معصومه زن و شوهري هستند که در خانه اي مستاجر بوده و موعد تخليه منزل مسکوني شان فرا رسيده است اما عطا مي خواهد هر طور که شده قرارداد را تمديد کند با آنکه او با عدم توانايي مالي مواجه است و ...
نام اوليه اين فيلم «قندون جهيزيه من کجاست» بود که به «قندون جهيزيه» تغيير نام داد. ملاقلي پور خود نگارش اولين فيلم بلند سينمايي اش را برعهده دارد.
اين فيلم را قرار است مسعود سلامي فيلمبرداري کند و غزاله معتمدي (طراح صحنه و لباس) نيز از جمله عوامل قطعي پشت دوربين است.
قرار است با تکميل فهرست بازيگران و عوامل پشت دوربين «قندون جهيزيه» بزودي جلوي دوربين برود. فيلمي که اکثر لوکيشن هاي آن در تهران است و براي نمايش در جشنواره فيلم فجر آماده مي شود. ملاقي پور پيش از اين گفته بود که فيلم جديدش يک کار اجتماعي با ته مايه هاي طنز است.
اين کارگردان سابقه دستياري فيلمسازاني چون زنده ياد رسول ملاقلي پور و بهرام توکلي را در کارنامه دارد و هچنين با ساخت آثار مستند و فيلم‌هاي کوتاه در حيطه فيلمسازي فعاليت داشته است.


admin بازدید : 217 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

نام جشن خانه موسیقی تغییر کرد/ برپایی در یکی از عمارت‌های تاریخی
جشن پانزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی با اجراهای متنوع گروه‌های مختلف موسیقی شهریور ماه برگزار می‌شود.
نام جشن خانه موسیقی تغییر کرد/ برپایی در یکی از عمارت‌های تاریخی

به گزارش سينما خبر، به نقل از خانه موسیقی، همزمان با فرارسیدن پانزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی جشن امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته با اجراهای متنوع از سبک‌های مختلف موسیقی در یکی از عمارت‌های تاریخی تهران و در فضای باز برگزار می‌شود.

در جشن خانه موسیقی چند گروه موسیقایی با حضور هنرمندان سرشناس قرار است با تغییر نام جشن خانه موسیقی در قالب «فستیوال موسیقی تهران» برنامه هایی را اجرا کنند. این در حالی است که مراسم اختتامیه جشن امسال هم علاوه بر اجرای موسیقی شامل تجلیل از چند هنرمند پیشکسوت و اعلام برترین های دوسالانه کتاب موسیقی خواهد بود.

در چند روز آینده نیز با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دوسالانه کتاب برتر موسیقی، داوری آن در سه بخش پژوهشی، آموزشی و ترجمه آغاز می شود.

 اسامی هنرمندان و گروه های شرکت کننده، زمان و مکان اجراها، نحوه فروش بلیت و دیگر جزئیات مربوط به مراسم اختتامیه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه توسط دبیر جشن اعلام می شود.

admin بازدید : 270 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (0)

«نتوانستم ديگر تاب بياورم، كنترلم را از دست دادم، فشار روحي و ترس از بي‌آبرويي باعث شد كه تصميم بگيرم دخترم را بكشم.» اينها اعترافات پدري است كه روز سوم خرداد امسال دخترش را به قتل رساند.


اين جنايت در حالي در استان كرمانشاه به ثبت رسيد كه علاوه بر ماجرايي كه در 13 تير پارسال روي داد و دختري به دست خانواده‌اش به قتل رسيد، هنوز مردم ماجراي قتل سه دختر به دست پدرشان كه فيلم آن دست به دست مي‌چرخيد را فراموش نكرده بودند.

چند روزي است كه ماجراي يك قتل خانوادگي و كشته شدن دختر 17 ساله در شهرك حسن‌آباد شهرستان كنگاور كرمانشاه دهان به دهان و محله به محله مي‌چرخد. هركس به نوعي از آن برداشت مي‌كند و سعي مي‌كند كه آن را در ذهن خودش توجيه كند اما در آمارها هنوز كرمانشاه و مردم آنجا درگير حادثه‌هاي اينچنيني هستند. اين حادثه درست پنج روز بعد ازقتل دو دختر جوان به دست پدرشان در تربت جام خراسان رضوي رخ داد؛ پدر بدبيني كه به دليل سوءظن، دو دخترش را به قتل رسانده بود. اين مرد كه بعد از كشتن دخترانش متواري شده بود بعد از دستگيري ادعا كرد كه ديگر از دست آبروريزي‌هاي آنها خسته شده بود به همين دليل تصميم گرفت تا دخترانش را به قتل برساند و به اين بي‌آبرويي پايان دهد. وي در ادامه اعترافاتش گفت: با همدستي پسرم اين كار را انجام دادم و او كمكم كرد تا دخترانم را به حوالي شهرستان‌مان بكشانم و بكشم.

قتل دختر 17 ساله چگونه برملا شد
سوم خرداد ماه امسال پليس در جريان يكي ديگر از اين نوع قتل‌ها قرار گرفت. بعد از اينكه ماموران به محل رفتند با جسد غرق در خون دختر جواني مواجه شدند كه با ضربات چاقو از پا درآمده بود.

در محل حادثه ماموران پليس با فردي مواجه شدند كه قصد داشت از صحنه جرم متواري شود. اين فرد كه خودش حال پريشاني داشت با تمام تلاشي كه مي‌كرد تا خود را بي‌گناه جلوه دهد توسط پليس دستگير شد. در بررسي‌ها از صحنه جرم مشخص بود كه دختر جوان با ضربات متعدد چاقو به سينه و گردنش كشته شده چرا كه روسري‌اي نيز به دور گردن اين دختر پيچيده شده بود كه نشان مي‌داد حتي قصد خفه كردن او را داشته است اما آثار درگيري بر بدن وي وجود نداشت.

مرد همچنان اصرار داشت كه صحنه جرم را جور ديگري نشان دهد اما مدارك و شواهد برعكس گفته‌هاي اين مرد بود. در بررسي‌هاي دقيق‌تر معلوم شد كه دختر جوان توسط همان پدري كه مي‌خواسته از محل متواري شود به قتل رسيده است.

با حضور بازپرس ويژه تحقيقات بيشتري به عمل آمد و در نهايت اين فرد به قتل دخترش اقرار كرد. او در بيان نحوه چگونگي وقوع قتل به ماموران گفت: شنبه بود، ديگر از كارهاي دخترم خسته شده بودم. خبر‌دار شده بودم كه چند روز قبل از اين حادثه نيز با دوستانش و چند پسر بيرون رفته بودند. مشكلات خانوادگي و فشارهاي ديگر نيز باعث شد تا تصميم بگيرم به زندگي او پايان دهم. بنابراين با چاقو ضربات متعددي به بدنش زدم. قصد داشتم با روسري‌اي كه دور گردنش پيچيده بودم خفه‌اش كنم كه با همان ضربه چاقو جانش را از دست داد.

شنيده‌ها حاكي از آن است كه دو روز قبل از اين حادثه، دختر 17 ساله همراه با دوستانش كه دوتن از آنها پسر بودند جهت گردش به اطراف شهر رفته بودند. در بازگشت ماموران ايست بازرسي آنها را دستگير مي‌كنند و دختر را تحويل خانواده‌اش مي‌دهند. 48 ساعت از اين موضوع نگذشته بود كه پدر، دخترش را با ضربات چاقو و ادعاي بي‌آبرويي مي‌كشد.

يك ماجراي مشابه
يك سال قبل يك دانشجو به نام دنيا بر اثر ضرب و جرح شديد ناشي از دعواي خانوادگي، دچار خونريزي مغزي شد و جان خود را از دست داد. اين دختر كه توسط پدر و برادرانش براي دست كشيدن از ادامه تحصيل در اتاق زنداني شده بود چندين بار تلاش كرده بود تا خود را از حبس خانگي نجات دهد كه هر بار با خشونت بيشتري روبه رو شد تا اينكه سرانجام در چهارم تيرماه 92 به سبب خونريزي مغزي جان خود را از دست داد.

مردم هنوز قتل سه دختر را فراموش نكرده‌اند
اين قتل در حالي رخ داده است كه مردم كرمانشاه هنوز قتل سه دختر نوجوان توسط پدرشان را از ياد نبرده‌اند. مهتاب 19 ساله، مهسا 16 ساله و لادن 12 ساله، شهريورماه سال 1390در حالي كه براي خريد عروسي و گردش همراه پدر خود به زيارتگاه روستايشان واقع در تختگاه عادل‌خان درمنطقه دالاهو رفته بودند، بر اثر شليك گلوله پدر به قتل رسيدند. پدر اين سه دختر كه به اتهام حمل مواد مخدر و سلاح به حبس ابد محكوم شده بود براي مراسم عروسي مهتاب، دختر بزرگش از زندان مرخصي گرفت. روز حادثه هم به بهانه خريد، سه دخترش را از خانه بيرون برد. ولي بعد از گذشت ساعتي با عجله به خانه برگشت و خبر قتل سه دخترش را به زنش داد و فرار كرد. البته پدر، كشتن دخترانش را حاصل بي‌پولي و جلوگيري از بي‌آبرويي عنوان كرده است.

در روز آن حادثه مهتاب و دو خواهر ديگرش كه از گردش با پدر خوشحال و از قضا مشغول فيلم گرفتن از اين جمع خانوادگي نيز هستند، به يك‌باره قرباني شليك گلوله پدر مي‌شوند. در ابتدا پدر به شوخي عنوان مي‌كند كه اشهدتان را بخوانيد ولي بعد شليك دو گلوله كافي است كه شوخي را تبديل به يك قتل كند. مهتاب كه در ابتدا شوك‌زده شده تنها از اين اتفاق فيلم مي‌گيرد ولي بعد با جيغ زدن و دويدن قصد دارد از دست پدر فرار كند كه مورد اصابت گلوله قرار مي‌گيرد و كشته مي‌شود.

 

admin بازدید : 223 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (0)

شوهر زن جوان وقتی از رابطه همسرش با کارمند مخابرات مطلع شد، با کمک برادران همسرش، مرد خیانتکار را به طرز فجیعی به قتل رسانده و سپس متواری شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یکی از روز های بسیار سرد زمستانی سال 1390 فردی با نگرانی به پلیس آگاهی مراجعه کرد و خبر مفقودی برادرش را، با دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بناب، ارایه کرد که پس از تشریفات اداری برای رسیدگی و تحقیقات پرونده ای تشکیل شد.
 
پس از تحقیقات مقدماتی مشخص شد مفقودی که  یکی از مدیران شهرستان بودند عصرروز قبل برای شرکت در جلسة اداری با خودروی شخصی خود از خانه خارج شده و دیگرمراجعت نکرده است؛ در ضمن تلفن همراهش را نیز خاموش کرده است
 
پس از هماهنگی های قضایی مکالمات تلفن همراه وی اخذ شده و مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد تلفن همراه  پس از دو فقره تماس کوتاه در یکی از شهرستان های همجوار خاموش شده است. در عین حال پیامک و مکالمه یکی از شماره تلفن ها شک برانگیز بود و می توانست سرنخی به دست دهد.
 
با این پیش زمینه از همسر مفقودی که در یکی از ادارات شاغل  بود، در مورد خصوصیات اخلاقی و رفتاری مفقودی تحقیق به عمل آمد.
 
در جریان این تحقیقات مشخص شد که مفقودی بسیار تند مزاج بوده و روابط زناشویی برایش بسیار اهمیت داشته؛ با این حال در چند ماهِ اخیر، پیش از مفقود شدن، نسبت به وظایف زناشویی کم حوصله بوده و مکالمه های تلفنی اش شک برانگیز شده بود.
 
در نخستین اظهاراتش، همسر مفقودی چنین خبر داد که مخفیانه گوشی اش را تفتیش کردم. متوجه شدم تمامی پیامک هایش پاک شده است؛ همین شک و سوءظن ام را بیشتر برانگیخت. 
 
آخرین صاحب تلفنی که با مفقودی در ارتباط بود، در ادامه تحقیقات، شناسایی شده و به آگاهی فراخوانده شد. صاحب تلفن همراه مذکور هم در بازجویی گفت که من از شماره یاد شده استفاده نمی کنم و مدتی است که این تلفن در دست همسر برادرم است.
 
پس از این اطلاع بلافاصله خانه زن برادر مالک خط، شناسایی و مشخص شد کسی در خانه نیست. با احتمال اینکه فرد مفقود شده ممکن است به علت رابطه نامشروع به قتل رسیده باشد، پرونده ابعاد جدی تری به خود گرفت و در همان شب،پلیس آگاهی شبستر خبر پیدا شدن خودروی رها شده مفقودی در یکی از شهرستان های همجوار گزارش شد که در بررسی خودرو هیچ اثر و مدرکی به دست نیامد.
 
در ادامه تحقیقات،خانه مادر فرد مشکوک در یکی از روستا های اطراف شناسایی شد و از او درباره این مورد تحقیق و پرسش شد.
 
وی در پاسخ اظهار داشت: دخترم به اتفاق داماد و پسرم به تهران رفته اند که این موضوع به نظر می رسید واقعیت ندارد و به همین دلیل تصمیم به بازجویی گرفته شد و وی در بازجویی خبرداد دخترش در خانه پدربزرگش در روستا پنهان شده است.
 
به دنبال این خبر فرد مشکوک به پلیس آگاهی احضار و مورد تحقیقات و بازجویی های فنی قرار گرفت. نامبرده در نخستین بازجویی راز ارتباط تلفنی خود با فقدانی را این گونه توصیف کرد و گفت : چند روز پیش مریض شدم و به خانه مادرم به روستا رفتم و از آنجایی که تلفن خانه مادرم قطع شده بود؛ با تلفن همراه خودم با اداره مخابرات برای رفع قطعی تلفن تماس گرفتم؛ و بعدها نیز چندین بار مشکل را پیگیری کردم. بعد از چند روز پیامکی خالی از شماره ای ناشناس که بعداً مشخص شد مفقودی است؛ دریافت کردم. همین کم کم باعث آشنایی مان شد که نامبرده اصرار بر رابطه داشت.  
 
حوالی عصر روز واقعه بود که من تنها در خانه نشسته بودم که تلفن همراهم به صدا درآمد، نامبرده بود و اصرار داشت که اگر تنها هستم نزدم بیاید ، من هم قبول کردم مدتی بعد او آمد و با هم رابطه برقرار کردیم. وی ساعتی در خانه ما بود که ناگهان در حیاط باز شد،اما من در ورودی را قفل کرده بودم ، خودم را جمع و جور کرده و در را باز کردم. شوهرم بود. برای سرکشی به کبوترش آمده بود.

 شوهرم کمی کنار کبوترها ماند و چون هوا سرد بود به داخل خانه آمد که خودش را گرم کند. من فکر می کردم همین که گرم بشود می رود اما انگار شک کرده بود. بعد از مدتی چراغ روشن اتاق خواب او را به اتاق خواب کشاند. در آنجا با مفقودی مواجه شد. بقیه اش را واقعاً نمی دانم. من ترسیده بودم و او مرا در اتاقی انداخت و در را قفل کرد. سپس موضوع را به برادر، مادر و دایی ام اطلاع داد و پس از حضور آنان در خانه من به همراه مادرم از خانه خارج شده و به روستا رفتم.  
 
حوالی صبح از به قتل رسیدن مفقودی مطلع شدم. بعد از قتل هم برادرم به اتفاق شوهرم برای خروج از کشور به یکی از شهر های مرزی متواری شدند. به دنبال این اعتراف با ردیابی و راهنمایی برادر یکی از متهمان متواری و به کار بردن شگرد های روانشناسانه نامبردگان از خروج از کشور منصرف شده و به یکی از شهرستان های همجوار عزیمت و پس از شناسایی محل اختفاء آنان دستگیر و مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفتند.  
 
مرد نامبرده اظهارات همسرش را تایید و سپس محل اختفای جسد شناسایی و کشف شد که در اجرای دستور مقامات قضایی برای انجام معاینات پزشکی به پزشکی قانونی استان ارسال شد و کلیه متهمین پس از جمع آوری دلایل و مدارک موجود و ردیابی های مخابراتی جمع آوری شده و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند. 
 
کشف و دستگیری متهمین پرونده فوق بازتاب گسترده ای در محافل عمومی و سیاسی شهرستان داشت که در کمترین زمان ممکن به نتیجه رسیده بود و این باعث خوشحالی مردم و اثبات اقتدار نیروی انتظامی و پلیس آگاهی شد.

 

admin بازدید : 197 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

خانم جوانی که علیرغم پذیرفته شدن نامزدش در آزمون استخدام شرکت نفت، نتوانسته است به کار مشغول شود، به دلیل سختی معیشت، مجبور به متارکه شده و در ‌نهایت از طریق پیام گذاشتن برای ظریف از وی خواسته که درخواستش را به اطلاع رئیس‌جمهور برساند.

به گزارش تابناک، در بخشی از پیام این هموطن آمده است:

«سلام آقای ظریف
احساس کردم شاید فقط از طریق فیس‌بوک بتونم با شما حرف بزنم، به همین خاطر برای شما این متن را نوشتم. از شما خواهشی دارم، پیامی دارم برای رئیس‌جمهور محبوبم آقای روحانی؛ همان که آمد تا امیدی دوباره باشد برای نسل ناامید ما. رئیس جمهورم، خواستم برایتان بنویسم و از شما تشکر کنم.

با مردی که دوستش می‌دارم پیمان بسته بودیم مبعث امسال روز آغاز زندگی مشترکمان شود ولی دیروز روز جدایی من از همسرم بود. می‌خواستم این جدایی را به شما بگویم. نامزد من از قبول‌شدگان آزمون نفت سال ۹۲ بود، پسری که بدون هیچ حمایت از طرف شخص خاصی، با تلاش خود در این آزمون سنگین موفق شد و ...

و اکنون برای ما راهی جز جدایی باقی نماند. اشتباه نکنید. خانواده‌های ما و یا عدم تفاهم دلیل جدایی نبودند.

ما عاشق هم بودیم ولی خوب می‌دانیم تشکیل زندگی در این جامعه بی‌رحم فقط با عشق، برای قشر ما امکان‌پذیر نیست. پس با چشمانی که به سختی تلاش می‌کردیم اشک از آن جاری نشود به خانواده‌هایمان اعلام کردیم که می‌خواهیم جدا شویم.

می‌دانم که رئیس‌جمهور من مسائل مهم‌تری دارند که باید رسیدگی کنند. فقط سوالی دارم. آقای روحانی حق مسلم من چیست؟» 

admin بازدید : 199 شنبه 03 خرداد 1393 نظرات (0)
مه آفرید خسروی یکی از متهمان اصلی پرونده فساد کلان بانکی سحرگاه شنبه اعدام شد.

به گزارش ایرنا ،دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد، حکم محکومیت به اعدام محکوم علیه زندانی مه آفرید امیرخسروی فرزند منصور، سحرگاه روز شنبه، سوم خردادماه 1393 در محل زندان اوین اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران،حکم محکومیت به اعدام محکوم علیه زندانی مه آفرید امیرخسروی فرزند منصور از بابت افساد فی الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش های متقلبانه و مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجوه غیرقانونی و شرکت در پولشویی و پرداخت رشوه صورت گرفت.

حکم صادره در دیوان عالی کشور تأیید و امروز اجرا شد.

 

admin بازدید : 229 شنبه 03 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، ساعت 9:10 ، 27 اردبیهشت ماه زن جوانی به نام سمیه ضمن مراجعه به کلانتری 135  آزادی نزد ماموران رفت و خود را پزشک معالج معرفی کرد و عنوان داشت:  فردی به هویت منصور حدود 4 سال می شود که تحت درمان من قرار دارد.
 
وی ادامه داد: در این چهار سال من با منصور رابطه دوستانه بر قرار کردم ولی اوایل امسال بود که من به عقد مردی از بستگانمان در آمدم و رابطه ام را  با منصور به پایان رساندم.
 
شاکی افزود: ولی منصور به این رابطه  پایان نداد و شروع به اخاذی و مزاحمت برای بنده نمود که در همین راستا روز گذشته منصور خودروی شخصی را به سرقت برده و متواری شده است.
 
به دنبال اظهارات شاکی ماموران تجسس کلانتری اقدامات گسترده اطلاعاتی خود را در راستای شناسایی و دستگیری منصور آغاز کردند تا این که در آخرین روز اردبیهشت شاکی با ماموران تماس گرفت و اظهار داشت: متهم جهت دریافت مبلغی پول به جهت بازپس دادن خودرو قرار است تا دقایقی دیگر به درب من مراجعه کند.
 
به دنبال این موضوع ماموران بلافاصله به سمت شهرک اکتابان رفتند و زمانی که به درب منزل شاکی رسیدند، متهم را در حالی که قصد فرار از طریق پشت بام را داشت، دستگیر و اسلحه پلاستیکی او را که جهت اخاذی از شاکی استفاده می نمود، کشف وضبط کردند.
 
رئیس کلانتری 135 آزادی سرهنگ حجت الله مرادی درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی و کشف سایر جرایم در اختیار کارآگاهان پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.  

admin بازدید : 228 جمعه 02 خرداد 1393 نظرات (0)

اخبار,اخبار ورزشی,بازی‌های جام‌جهانی

 

هاشم رضایت در خصوص برنامه جدید شبكه نسیم با موضوع جام جهانی فوتبال، اظهار داشت: «برنامه "نسیم برزیل" همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود، قرار است از ابتدای مسابقات جام‌جهانی تا پایان مسابقات از شبکه نسیم هر روز به مدت 30 دقیقه با اجرای جواد رضویان به شکل زنده به روی آنتن برود.»

وی همچنین اعلام کرد: برنامه "نسیم برزیل"‌ که با محوریت طنز همراه است هر روز میزبان یک مهمان از عرصه هنر و ورزش خواهد بود و با آنان درخصوص مسابقات جام‌جهانی صحبت می‌شود؛ ضمن اینکه قرار است بخشی از بازی‌های جام‌جهانی را نیز پخش کنیم.»

او در عین حال تصریح كرد: «همچنین برنامه "نسیم برزیل" قرار است یک مسابقه‌ای در خود داشته باشد که در آن مسابقه از مردم درخصوص اینکه کدام تیم صعود پیدا می‌کند، نظرسنجی شود. همچنین این برنامه قرار است با رویکردی متفاوت همراه با طنز برای اولین بار به روی آنتن تلویزیون برود که امیدواریم برای بینندگان جذاب باشد.»

قائم مقام مدیر شبکه نسیم در پایان با اعلام اینکه هنوز تایم مشخصی برای پخش برنامه "نسیم برزیل" در نظر گرفته نشده است، گفت: «ساعت پیشنهادی پخش این برنامه فعلا بین ساعت 19 الی 19 و 30 دقیقه در نظر گرفته شده اما این تایم هنوز قطعی نشده است.»

admin بازدید : 224 جمعه 02 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش مهر ،یک مقام آگاه با تائید این خبر اظهار داشت: این شبکه اجتماعی موبایلی، به دلیل دارا بودن شاکی خصوصی در لیست مسدودیت دسترسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دستور قضایی برای فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام صادر شده است، اضافه کرد: این حکم قضایی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با تاکید براینکه شاکیان خصوصی این شبکه اجتماعی، به دلیل نقص حریم شخصی از این شبکه شکایت کرده اند خاطرنشان کرد: دستور فیلترینگ ایسنتاگرام ارتباطی با تصمیمات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ندارد و این حکم قضایی مستقیما از سوی دادستانی به وزارت ارتباطات برای اجرا ابلاغ شده است.

اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس جهان محسوب می شود که در سال 2010 راه اندازی شده و مشترکان بسیاری در سرتاسر دنیا دارد.

admin بازدید : 234 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

این شیوه جدید اعلام طلاق و از هم‌پاشیدگی خانواده‌های ایرانی است که هر چند ابتدا فقط در تهران رواج داشت اما این روزها در همه کلانشهرهای کشور باب شده است.

«جات هم اصلا خالی نیست»؛ این عنوان کارتی شکیل است با عکسی زیبا از یک زن و مرد که از هم فاصله گرفته‌اند و لبخند می‌زنند!

 داخل این کارت زیبا که شبیه کارت دعوت مراسم میهمانی است، نوشته شده است: «دیگه پشت دستمو داغ می‌کنم / که تا زنده‌م عاشق هیشکی نشم / عاشق هر کی بشم خیالی نیست / لااقل اسیر تو یکی نشم / عروسکی بودم برات / که تو بهم نفس دادی / دلم رو یک روز خریدی / فرداش آوردی پس دادی - بدینوسیله از شما دعوت می‌شود که به جشن آزادی مریم و محمد قدم بگذارید!»

این شیوه جدید اعلام طلاق و از هم‌پاشیدگی خانواده‌های ایرانی است که هر چند ابتدا فقط در تهران رواج داشت اما این روزها در همه کلانشهرهای کشور باب شده است.

محمود - فروشنده کارت دعوت در خیابان بهارستان - می‌گوید: از 2 سال گذشته تا کنون مراجعات زیادی داریم که زوج‌های جوان با خوشحالی به سراغ ما می‌آیند و کارت‌های جشن طلاق خود را سفارش می‌دهند. اوایل این امر باعث تعجب ما می‌شد و حتی چند بار از گرفتن سفارش برای این کارت‌ها سر باز زدیم اما وقتی از همکاران سوال کردیم دیدیم آنان این سفارشات را می‌پذیرند و برایشان عادی است. بیشتر کارت‌های فانتزی با متن‌های خنده‌دار مورد توجه این متقاضیان است و در بسیاری از موارد هم زن و مرد با هم برای سفارش دادن کارت میهمانی طلاق خود مراجعه می‌کنند!»

به این ترتیب است که به نظر می‌رسد از هم گسیختن ارزش‌ها به ماجرای زشت طلاق که روزی روزگاری برای مردم جامعه نکوهیده و ناپسند بود نیز باز شده است.

در هر حال آنچه مسلم است، طبق آمارها در سال‌های اخیر درصد طلاق در کشور رشد چشم‌گیری داشته است. روان‌شناسان معتقدند که افزایش میزان طلاق، علل مختلفی دارد. یکی از دلایل آن افزایش پویایی روانی افراد است. در واقع داشتن آرامش و اعصاب راحت در ازدواج می‌تواند از طلاق زودهنگام جلوگیری کند. نداشتن فقر مالی، اشتغال، عدم مردسالاری و نبود اعتیاد نیز می‌تواند در رخ ندادن طلاق در جامعه موثر باشد.

البته جامعه‌شناسان عصر حاضر اعتقاد دارند که بر خلاف نگاه سنتی حاکم در جامعه، همیشه طلاق بد نیست و همیشه هم ازدواج خوب نیست. حتی گاهی طلاق را از ادامه زندگی مشترک بهتر می‌دانند چرا که ازدواج خوب باعث سلامت جسمی و روانی افراد می‌شود و در مقابل، ازدواج بد می‌تواند اثر مخربی بر سلامت جسمی و روانی افراد بگذارد.

با این حال، ریخته شدن اینگونه قبح طلاق و جشن گرفتن آن، زنگ هشداری برای جامعه ایرانی است؛ زنگ هشداری که هر چند مدت‌هاست به صدا در آمده اما هنوز راه حلی اساسی برای آن اندیشیده نشده است و جوانان پرمدعا همچنان بعد از مدت کوتاهی زندگی که با تجمل و عروسی‌های آنچنانی آغاز می‌شود، به جشن طلاق آنچنانی می‌اندیشند و لبخند می‌زنند. لبخندهایی که تلخی آن بعد از چند ماه زندگی مجردی بیش از پیش خودنمایی خواهند کرد.

admin بازدید : 176 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده این سریال با اعلام خبر بالا گفت: «آمین» مضمونی پلیسی دارد و با مشارکت موسسه ناجی هنر به منظور پخش در هفته نیروی انتظامی تولید می‌شود.

وی افزود: تصویربرداری کار پنج ماه به طول می‌کشد و لوکیشن‌های در نظر گرفته شده در تهران و شمال کشور است و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تصویربرداری اول خردادماه آغاز می‌شود.

 هادی ساعی قهرمان تکواندوی ایران در یکی از نقش‌های اصلی «آمین» است. او سال گذشته در فیلم «مرواریدهای خلیج فارس» به کارگردانی حسین قاسمی جامی برای نخستین بار بازیگری را تجربه کرد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,هادی ساعی,هادی ساعی در فیلم آمین

 

در خلاصه داستان «آمین» به قلم زامیاد سعدوندیان آمده است که سرهنگ شیرازی، فرمانده تیم ویژه ( آمین ) مسئول رسیدگی به پروژه مجرم و خلافکار فراری ، همایون تمدن که سال گذشته طی عملیات گروگان‌گیری برادر سرهنگ را به شهادت رسانده است. پلیس با کشف کانتینری حامل مواد مخدر به ردی از همایون می‌رسد. همزمان فرزند همایون (فرزاد) برای مراسم سالگرد مرگ همسرش مریم نوین وارد ایران شده و مامورین علاوه بر بررسی سر نخ کانتینر، وی را نیز جهت رسیدن به همایون تحت نظر می‌گیرند.

امین حیایی، داریوش فرهنگ، کاظم بلوچی، بهناز جعفری، سودابه بیضایی، هادی ساعی، امیر رضا زرین بخش و شاهرخ استخری از بازیگران اصلی این سریال هستند.

عوامل اصلی تولید این پروژه نیز عبارتند از:

مجری طرح: فرشته مهدی‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی: نغمه نظری، دستیار تهیه‌کننده: امیرحسین نوروزبیگی، مدیر فیلمبرداری: محمد رسولی ،دستیار کارگردان: سعید بیات، دستیار فیلمبردار: مهدی رضایی ،گروه کارگردانی: میثم بیدقی، امید مهدی‌پور، طراح صحنه: محسن غلامی، طراح لباس: رقیه نوروزبیگی، طراح گریم: محسن ملکی، گروه گریم: حامد معافی ،فریبرز خان‌محمدی، مهیا مصطفایی، مدیر تولید: نادر مهدی‌پور، صدابردار: وحید دوزنده، منشی صحنه: رضا بقایی، مدیر تدارکات: آرش نجفی، تصویربردار پشت صحنه: سارا اسماعیل‌پور، عکاس : رضا پارسا، دستیار یک صحنه: مهدی ستاری، دستیاران لباس: آرتا ماهان، آرزو رحیم آبادی، دستیار تدارکات: علی مرادی، تدوین : منوچهر هادی ،دستیار تدوین: شهاب محسن‌نژاد.

«آمین» در گروه سریال‌های تلویزیونی سیمافیلم تولید می‌شود.

 

admin بازدید : 211 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

پرونده قتل نوعروس جوان که در درگیری با شوهرش مرگ مغزی شده و خانواده‌اش اعضای بدن او را اهدا کرده ‌بود، در دادگاه کیفری‌ استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.

نماینده دادستان تهران در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده در جایگاه قرار گرفت و گفت: متهم که حامد نام دارد یک سال قبل با واردآوردن ضرباتی بر بدن تازه‌عروسش نرگس او را به قتل رساند. هرچند متهم در مراحل اولیه بازجویی قتل را انکار کرد اما نظریه پزشکی قانونی نشان می‌دهد قاعده جمجمه دچار شکستگی است. این نظریه متهم را وادار به اعتراف کرد و او توضیح داد با واردآوردن سیلی به صورت مقتول سرش به دیوار برخورد کرد و مرگ مغزی شد.  در ادامه پدر و مادر مقتول در جایگاه حاضر شدند.

 

آنها درخواست صدور حکم قصاص کردند. مادر مقتول گفت: دخترم مشکل جنسیتی داشت و حامد هم این موضوع را می‌دانست با این حال پذیرفت که با هم ازدواج کنند البته دخترم عمل کرده و مشکلش حل شده‌ بود با این حال واقعیت را به شوهرش گفت. سه هفته از ازدواجشان گذشته ‌بود که یک روز حامد را برای ناهار دعوت کردم او و دخترم در اتاق صحبت می‌کردند و من هم در آشپزخانه بودم صدای مهیبی شنیدم وارد اتاق شدم و دیدم حامد پتو را روی دهان دخترم گذاشته و می‌خواهد او را خفه کند بعد هم حال نرگس بد شد، او را به بیمارستان بردیم و در آنجا دچار مرگ مغزی شد. من و پدرش هم به‌عنوان ولی‌دم تصمیم گرفتیم اعضای بدنش را اهدا کنیم. همه اعضای بدن دخترم به‌جز مغزش اهدا شد حتی چشم‌هایش را اهدا کردیم.

 

سپس حامد در جایگاه حاضر شد او اتهام قتل را رد کرد و گفت: 9 ماه قبل از اینکه با نرگس ازدواج کنم با او آشنا شدم در این مدت با هم ارتباط داشتیم و همان ابتدا به من گفت مشکل جنسیتی دارد و دو عمل انجام داده و یک عمل دیگر هم باید انجام بدهد. من دوستش داشتم و به خاطر علاقه‌ای که به او داشتم تصمیم گرفتم با نرگس ازدواج کنم. در عمل سومش خودم کنارش بودم حتی دکتر گفت می‌توانیم بچه‌دار شویم اما باید همسرم به شدت تحت مراقبت باشد. به هرحال به خواستگاریش رفتم و با هم ازدواج کردیم برای اینکه مشکلی پیش نیاید نرگس مشکلش را به مادرم هم گفت. او زن بسیار خوبی بود اما مشکل ما این بود که خیلی حساس بود و فکر می‌کرد من با کسی رابطه دارم. روز حادثه وقتی مرا برای ناهار دعوت کرد ماشینم خراب شد و چند ساعتی دیر رسیدم. خیلی عصبی بود به من گفت دروغ می‌گویی ماشینت خراب است در این ساعات با دختری بودی گفتم اشتباه می‌کنی و حاضرم وسیله خراب ماشین را به تو نشان بدهم آنقدر عصبی بود که قابلمه چدنی غذا را بلند کرد و به سر من کوبید با هم بگومگو کردیم می‌خواستم از خانه بیرون بروم تا این بحث تمام شود فحش‌های بدی به من می‌داد من هم عصبی شدم و گفتم طلاقش می‌دهم. بعد گفت پدرش با من کار دارد به طبقه پایین رفتم تا با پدرش صحبت کنم.

 

در اتاق نیمه ‌باز بود یکدفعه دیدم نرگس به زمین افتاد وارد اتاق شدم و دیدم یک‌طرف بدنش لمس شده او را به بیمارستان رساندیم گفتند فشار خونش بالاست و به مغزش فشار آورده ‌است. فشار خون زنم 26 بود پزشک به من گفت می‌دانستی همسرت مشکل عروقی دارد و فشارش بالا می‌رود گفتم نه تا به حال نمی‌دانستم. زنم به هوش آمد اما دوباره بیهوش شد مدتی بیهوش ماند و بعد گفتند احتمال مرگ مغزی وجود دارد مادر نرگس داد و فریاد کرد که دامادم او را زده‌ است اما دکترش گفت اینطور نیست فشار بالای دخترت باعث مرگ مغزی‌اش‌ شده ‌است. متهم ادامه داد: من نمی‌خواستم اعضای بدن زنم اهدا شود و بدون اجازه من این کار را کردند می‌خواستم زنم را به بیمارستان خصوصی ببرم شاید بشود او را برگرداند به خاطر درگیری که در بیمارستان داشتم بازداشتم کردند و بعد هم گفتند پدر و مادرش رضایت دادند و اعضای بدنش اهدا شده ‌است. همه این حرف‌ها را در دادسرا هم توضیح دادم اما آنها مرا تحت‌فشار گذاشتند تا اعتراف کنم زنم را زده‌ام.

 

سپس وکیل مدافع متهم در جایگاه حاضر شد، او گفت: مدارک پزشکی مقتول نشان می‌دهد او به خاطر فشار بالای خون دچار پارگی عروق مغزی و خونریزی وسیع مغزی شده ‌است. پزشک معالج او در ابتدا این موضوع را تایید کرده ‌است مقتول به‌هوش آمده و بعد دوباره بیهوش شده ‌است و تا آن زمان شکستگی جمجمه را تشخیص ندادند. ممکن است شکستگی جمجمه حین عمل جراحی برای اهدای عضو انجام گرفته ‌باشد و این موضوع ربطی به موکل من ندارد. می‌شد پزشک معالج مقتول را دعوت و در مورد این موضوع از او تحقیق کرد. کسی ندیده‌ است که موکل من ضربه‌ای به همسرش زده ‌باشد ضمن اینکه این زن سابقه فشارخون بالا نیز داشت. هیات قضات بعد از پایان جلسه رسیدگی برای تصمیم‌گیری درخصوص پرونده وارد شور شدند.

 

 

admin بازدید : 260 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

یک تبهکار در نقش خواننده پاپ به خواستگاری فریبکارانه دختران دم بخت می‌رفت تا با فیلم‌هایش آنان را تحت سلطه خود قرار دهد.

به گزارش ایران، اواخرفروردین ماه سال جاری دختر دانشجویی با مراجعه به دادسرای شهرری پرده از سرنوشت سیاه خود برداشت. وی به بازپرس «امیر شریفی» گفت: یک سال پیش بود که تلفن همراهم زنگ خورد، از آنجا که شماره ناشناس بود جواب ندادم، وقتی دیدم دست‌بردار نیست و مرتب به تلفن‌همراهم زنگ می‌زند به ناچار جواب دادم، آن سوی خط مرد ناشناسی خود را «پویا فیروزفر» خواننده پاپ معرفی کرد.

زمانی که به وی گفتم مزاحم نشود، ادعا کرد قصد مزاحمت ندارد و نیتش خیر است!
این مرد شیاد که به‌خوبی با کلمات بازی می‌کرد خیلی زود توانست اعتماد مرا نسبت به خود جلب کند.

 از آن روز به بعد هر از گاهی تلفنی حرف می‌زدیم تا این‌که با اصرارش سر قرار رفتم. «پویا» با ابراز علاقه زیادی گفت می‌خواهد به خواستگاری‌ام بیاید. من ساده‌لوح هم غافل از نقشه شوم وی پذیرفتم و خواستم که مهلت بدهد تا موضوع را با پدر و مادرم در میان بگذارم. هنوز سه ماه از آشنایی من و پویا نگذشته بود که وی در تماس تلفنی گفت با خودرویش تصادف کرده و نیاز به سه میلیون تومان پول دارد.

از آنجا که من به وی علاقه‌مند شده بودم و تحمل نداشتم ناراحتی‌هایش را ببینم، بدون این‌که مادرم خبردار شود طلاهایش را برداشتم و به پویا دادم تا خسارت را بپردازد.

دختر جوان ادامه داد: این پایان درخواست‌های پویا نبود، وی به بهانه‌های مختلفی از من پول و طلا می‌گرفت و کار به جایی کشید که دیگر نمی‌توانستم پولی برایش تهیه کنم.

وقتی به پویا گفتم که نمی‌توانم پول تهیه کنم چهره واقعی وی را دیدم. پویا فیلم سیاهی از من داشت و تهدید کرد در اینترنت پخش خواهد کرد.

وقتی دیدم که آبرویم در خطر است به ناچار از دوستانم برایش پول تهیه کردم و به وی تحویل دادم اما دست‌بردار نبود تا این که چاره‌ای ندیدم جز این که از پویا که با دروغگویی مرا فریب داده، شکایت کنم.

با ادعاهای تلخ دختر دانشجو، بازپرس «شریفی» به تیمی از کارآگاهان پلیس امنیت پایگاه 9 دستور داد برای دستگیری خواستگار و خواننده دروغین وارد عمل شوند.

همزمان با تجسس‌ها، تیم پلیسی و قضایی با دختران دیگری روبه‌رو شد که با همین روش شکار شده بودند.

کارآگاهان پلیس امنیت به سرپرستی سرهنگ «نیک قلب» برای دستگیری خواستگار شیاد دست به تحقیق تخصصی زدند. کارآگاهان با راهنمایی دختران فریب خورده سرانجام موفق شدند 23 فروردین امسال در یک قرار صوری مرد تبهکار را در تهران به کمینگاه بکشانند.

مأموران در ادامه تحقیقات میدانی پی بردند که این خواستگار دروغین «قاسم» نام دارد و با مشخصات جعلی و همچنین با شماره تلفن همراه طعمه‌هایش با دیگر دختران تماس برقرار می‌کرد.

این مرد فریبکار در شعبه اول بازپرسی دادسرای شهرری به خاطر فریب،کلاهبرداری و اغفال سیاه طعمه‌هایش تحت بازجویی قرار  گرفت.

«سکینه» 16 ساله یکی از فریب‌خوردگان است، وقتی در برابر بازپرس پرونده ایستاد، گفت: 13 آبان ماه سال 91 بود که زنگ تلفن همراهم به‌صدا درآمد، از آنجا که همزمان منتظر تماس همکلاسی‌ام بودم، فکر کردم دوستم‌است چرا که شماره تلفن‌ها خیلی شبیه هم بود. وقتی جواب دادم دیدم یک مرد غریبه است، قطع کردم اما پی درپی شماره‌ام را می‌گرفت؛ پافشاری‌هایش باعث شد که گوشی را بردارم.

وقتی جوابش را دادم وی ادعا کرد که به صدایم علاقه‌مند شده است، با چرب زبانی مرا فریب داده و گفت در تهران زندگی می‌کند و دانشجوی موسیقی است و مادرش فوت شده و به تنهایی زندگی می‌کند و از وضعیت مالی خوبی برخوردار است.

ما با هم هرازگاهی تلفنی حرف می‌زدیم تا این‌که پویا گفت می‌خواهد برای دیدن من به اردبیل بیاید. اردیبهشت‌ماه سال 92 بود که پویا همراه زن دیگری برای دیدن من به اردبیل آمد.
وقتی از او پرسیدم این زن کیست؟ در جواب گفت در خیابان با او آشنا شده و برای این‌که کسی به ما شک نکند با خود آورده و در ازای این کار 50 هزار تومان به وی داده است.

پویا همان جلسه اول که همدیگر را دیدیم ادعا کرد از دست پلیس به‌خاطر اقساط ماهانه فرار کرده و نیاز به هفت میلیون تومان پول دارد.

چون من به او وابسته شده بودم، همان لحظه گردنبند طلایم را به وی دادم. چهار ماه بعد آمد و دوباره گفت بینی یکی از همکلاسی‌هایش را شکسته و نیاز به دو میلیون  پول دارد. باز هم دومیلیون دیگر به وی دادم. برای بار سوم تماس گرفت و گفت با خودرو تصادف کرده و پنج میلیون تومان باید خسارت بدهد. وقتی گفتم ندارم، تهدید کرد فیلم سیاهی را که از من تهیه کرده در اینترنت پخش خواهد کرد و حتی موضوع رابطه پنهانی‌مان را به پدرم اطلاع می‌دهد.

از آنجا که این مرد تبهکار قبلاً به بهانه این‌که می‌خواهد از من خواستگاری کند شماره تلفن همراه پدرم را از من گرفته بود، وقتی دیدم آبرویم در خطر است، ترسیدم و به‌خاطر حفظ آبرو طلاهای مادرم را سرقت‌کرده و در اختیارش گذاشتم تا شاید دست از سرم بردارد اما بی‌فایده بود و هر روز مرا تهدید می‌کرد تا این‌که به ناچار موضوع سرقت از خانه‌مان و ماجرای کلاهبرداری‌های این مرد را به مادرم گفتم. این در حالی بود که تا آن زمان پدر و مادرم تصور می‌کردند دزد به‌خانه‌مان آمده و طلاهایمان را به سرقت برده است.

وقتی مادرم از ماجرا باخبر شد برای طرح شکایت به دادسرای اردبیل رفتیم و چند وقت پیش متوجه شدیم که این مرد شیاد علاوه بر من از دختران دم بخت دیگری نیز به همین شگرد کلاهبرداری کرده و در شهرری به دام افتاده است، برای ادامه شکایت به شهرری آمدم.

این خواننده دروغین در بازجویی‌ها به کلاهبرداری و تهیه فیلم سیاه از هشت دختر دم بخت در تهران و شهرهای دیگر اعتراف کرد و گفت تاکنون 60 میلیون تومان با این روش کلاهبرداری کرده است.

پویا در خصوص یک زن که در اخاذی‌ها وی را همراهی کرده است، مدعی شد آن زن مادرش است اما از اخاذی‌های وی بی‌اطلاع بوده و هیچ نقشی ندارد.

بازپرس امیر شریفی از شعبه اول دادسرای شهرری خواستار انتشار عکس این تبهکار شد تا چنانچه دختران جوان دیگری در خواستگاری‌های دروغین وی گرفتار شده‌اند به دادسرا یا پلیس امنیت پایگاه نهم پایتخت مراجعه کنند.

 

اخبار ,اخبار حوادث ,خواستگاری‌ شیطانی

admin بازدید : 252 شنبه 27 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آیت الله مصباح یزدی که در دوره ی رییس جمهور مورد حمایت خود، اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت از خدا توصیف کرده بود، حالا با کنایه به نزدیکی آرای روحانی به 50 درصد آرای انتخابات گذشته، گفته است که اینطور نباشد که «با 500 هزار رأی بیشتر مردم رای آورد خیال کند مالک کشور است».

 

به گزارش انصاف نیوز، در انتخابات سال گذشته سعید جلیلی کاندیدای آقای مصباح و جبهه ی پایداری، با فقط 4 میلیون رای بازنده ی انتخاباتی بود که روحانی در آن بیش از 18 میلیون رای آورد و اختلاف آنها حدود 14 میلیون رای بود؛ به عبارتی آقای جلیلی به اندازه ی 28 برابر 500 هزار رای کمتر از فرد منتخب رای آورده بود.

پیشتر، در دوره ی انتخاب محمود احمدی نژاد در سال 84، حامیان وی و جریان آیت الله مصباح، او را معجزه ی هزاره ی سوم خوانده بودند و برای اجرای اوامر او و همکاری با او از دین مایه می گذاشتند، از جمله یک بار از قول آقای مصباح نقل شد که تاکید کرده بود: اطاعت از احمدی نژاد اطاعت از خداست.

گزارش سخنرانی آیت الله مصباح یزدی در جمع بسیجیان؛
ارزش قانون اساسی ‌به ‏امضای رهبر و ولی فقیه است
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارزش قانون اساسی کشور که به ‏امضای رهبر و ولی فقیه است گفت: رأی مردم در طول رأی معصوم و ولی فقیه است و این یک ‏نوع دموکراسی یا همان مردم‌سالاری دینی است یعنی شرایط رهبر توسط اسلام تعیین شده ولی ‏تشخیص آن با مردم است.
 
به گزارش فارس از قم، آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی عصر امروز در جمع گروهی از ‏دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ تهران اظهار داشت: اختلافات میان انقلابیون از جمله آفات ‏محسوب می‌شود که موجب فاصله‌های زیاد میان گروه‌ها می‌شود.‏

وی افزود: برای حل اینگونه مسائل و حواشی آن باید بر زیربناهای فکری روشن، ثابت و محکمی ‏تکیه کنیم یعنی آنچه بر‌اساس بینش اسلامی به ما القاء شده است.‏

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خدای متعادل به ما توفیق داده که به این باور برسیم راه ‏صحیح سعادت در دنیا و آخرت پیروی از اسلام است، گفت: شما بسیجیان این موضوع را درک ‏کرده‌اید و مبنای زندگی قرار داده‌اید ولی هستند کسانی که مسلمانند و نماز می‌خوانند و بسیاری ‏از احکام دین را انجام می‌دهند ولی اینکه راه زندگی فقط اسلام است را هنوز باور نکرده‌اند.‏

وی ادامه داد: شاید در دهه اخیر از برخی شخصیت‌های مشهور که تاثیری هم داشته‌اند سخنانی ‏شنیده باشید که محور آنها پلورالیزم بوده است و گاهی سوال مطرح می‌شود که آیا خداوند فقط ‏شیعیان را به بهشت می‌برد؟ یا اندکی وسیع‌تر فقط مسلمانان را به بهشت خواهد برد؟

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه اینگونه سئوالات در حقیقت استفهام انکاری هستند گفت: این ‏حرف‌ها یعنی اینکه باور نداریم سعادت انسان در اسلام منحصر است؛ کسانی که عنوان ‏اسلام‌شناس را یدک می‌کشیدند هم می‌گفتند هر کس خدمت به انسان‌ها می‌کند خوب است ‏خواه مسلمان باشد یا خیر و این مطالب را صریحا در نوشته‌هایشان عنوان می‌کردند و می‌گفتند ‏حتی ممکن است دیگران ارجحیت داشته باشند.‏

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شاید برای ما طرح این سئوال هم خنده‌دار باشد که غیر از ‏راه اسلام و سیدالشهداء هم راهی باشد؛ برخی جرأت می‌کنند و این سئوال را مطرح می‌کنند و ‏بسیاری هم در دلشان همین است هرچند نمی‌گویند.‏

وی بیان داشت: حقیقت آن است که هر کس تلاش کند تا راه صحیح را بشناسد ولی اگر موفق به ‏این کار نشد معذور است؛ باید تلاش کرد تا حق را شناخت و حق هم یکی بیشتر نیست ولی اگر ‏کسی حق را به هر دلیل نشناخت و در محیط فرهنگی خاصی پرورش یافته باشد که نتواند این امر ‏را تشخیص دهد و احتمال اینکه غیر از ادیان دیگر را ندهد معذور است.‏

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه وقتی گفته می‌شود راه حق یکی است به این معنا نیست که ‏دیگران همه جهنمی هستند گفت: اگر کسی کمبود عقل داشته، مدارک در اختیارش نبوده یا ‏شرایط اجتماعی به گونه‌ای بود که راه غیر حق را به یقین درست می‌شمرده و احتمال خلاف هم ‏نمی‌داده معذور است.‏

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: اصل نخست آن است که بپذیریم ‏و باور کنیم راه سعادت حقیقی منحصر در اسلام است؛ دیگر اینکه آیا اسلام با این همه مجاهدت و ‏فداکاری مخصوص 1400 سال پیش است یا اینکه امروز هم همان احکام جاری و مفید هستند ‏یعنی استمرار تاریخی آن را بررسی کنیم؛ برخی می‌گویند اسلام خوب بوده و در مرحله‌ای تاریخی ‏هیچ کس نمی‌توانست نقش اسلام را ایفا کند ولی امروز نیاز به اسلامی دیگر یا مکتبی دیگر یا ‏همان نسخه‌ای دیگر از اسلام داریم.‏

وی افزود: برخی بر این عقیده‌اند که اسلام هم نوعی دموکراسی در همان شرایط بوده و هر کس ‏می‌تواند نسبت به انتخاب آنچه می‌خواهد اقدام کند و به این ترتیب به نوعی مسئله سقیفه و ‏مباحث بعد از آن را هم مورد تایید قرار می‌دهند به اینگونه که حضرت علی(ع) توسط پیامبر(ص) ‏معرفی شده ولی مردم او را نخواسته‌اند و این را در نوشته‌های خود عنوان می‌کنند.‏

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه امام عصر(عج) احکام اسلام را اگر متروک هم شده باشند اجرا ‏می‌کند گفت: شاید گیرهایی که در دولت‌های مختلف پس از انقلاب پیش آمده بر اثر این باشد که ‏ته دلشان باور ندارند که باید احکام اسلام را اجرا کنند؛ نمونه آن رباست که خداوند می‌گوید جنگ با ‏من محسوب می‌شود ولی می‌گویند بدون ربا نمی‌شود جامعه را اداره کرد و با دنیا هم ارتباط داریم ‏و جریمه‌های تاخیر را باید پرداخت و دریافت کرد و در داخل کشور هم باید وام‌هایی گرفت و بهره لازم ‏است.‏

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مخالفت برخی افراد با اجرای حدود الهی عنوان داشت: ‏عده‌ای از ابتدا این شهامت را داشتند که این باور ذهنی را بگویند، مجاهدین از این دسته بودند که ‏می‌گفتند احکام اسلام تاریخ‌مند است و در عین حال که مسلمانان را می‌کشند حجاب را هم ‏رعایت می‌کنند.‏

وی افزود: گروهی هم در دلشان چنین چیزهایی هست ولی مصلحت نمی‌بینند که عنوان کنند ولی ‏در گوشه و کنار گاهی اوقات این امور را نشان می‌دهند.‏

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اجرای احکام اسلام در همه جا خاطرنشان کرد: اگر در شرایط نشد ‏که یک قانون را اجرا کنیم معذوریم ولی این یک قانون جدید نیست؛ گاهی در اسلام واجب شده که ‏اگر بر اثر گرسنگی خطر مرگ باشد می‌توان گوشت مردار خورد ولی باید دید اصل در اسلام ‏چیست.‏

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه زندگی اجتماعی بدون حکومت امکان‌پذیر نیست افزود: ‏گروهی از فیلسوفان معتقد بودند که با اخلاقیات می‌توان جامعه را اداره کرد ولی امروز این مبحث ‏مطرح نیست اما اینکه حکومت چه سلسله مراتبی باید داشته باشد و واجد چه ویژگی‌هایی، جای ‏بحث است.‏

وی با بیان اینکه دیکتاتوری محض در هیچ جا شاید وجود نداشته باشد تصریح کرد: بالاخره در هر ‏حکومتی نوعی پایبندی به قانون هست و در شرایط امروز همه پذیرفته‌اند که حکومت باید توسط ‏مردم انتخاب شود؛ در اسلام می‌گوییم خداوند ولی و حاکم جامعه را تعیین می‌کند هر چند پس از ‏امام حسن(ع)، مردم هیچ یک از معصومان(ع) را به عنوان حاکم نپذیرفتند؛ به عقیده ما در دوران ‏غیبت نیز آنکه اشبه به معصوم یعنی ولایت فقیه است باید حاکم جامعه باشد، این اصول باید باور ‏ما باشد نه اینکه وقتی با 500 هزار رأی بیشتر مردم رای آورد خیال کند مالک کشور است و اختیار ‏همه چیز به دستش است بلکه تازه نیاز به نصب رهبر و ولی فقیه دارد.‏

آیت‌الله مصباح یزدی اضافه کرد: مشروعیت حکومت به نصب ولی فقیه و مشروعیت خود ولی فقیه ‏هم به طور عامل به نصب امام معصوم(ع) است.‏

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ارزش قانون اساسی کشور که به ‏امضای رهبر و ولی فقیه است گفت: رأی مردم در طول رأی معصوم و ولی فقیه است و این یک ‏نوع دموکراسی یا همان مردم‌سالاری دینی است یعنی شرایط رهبر توسط اسلام تعیین شده ولی ‏تشخیص آن با مردم است.‏

وی افزود: چگونگی تشخیص شرایط رهبر و ولی فقیه هم آن است که مصلحت جامعه را بهتر از ‏دیگران درک کند، علم بیشتر داشته باشد و دیگر شرایطی که برای ولی فقیه ذکر شده بنابراین ‏لازم نیست امام زمان(عج) اسم کسی را به عنوان ولی فقیه ببرد.‏

آیت‌الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه مردم ایران این تفکر را ندارند ‏خاطرنشان کرد: آنها که مسلمان نیستند را کنار می‌گذاریم و در میان مسلمانان هم غیر شیعیان را ‏در نظر نمی‌گیریم و در میان شیعیان هم گروهی که معتقد به انقلاب و ولایت فقیه نیستند باز هم ‏به کنار ولی می‌بینیم شیعه انقلابی معتقد به ولایت فقیه در همه مراحل ضعف دارد.‏

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قضایای صدر اسلام و عدم قبول ولایت امیرالمومنین(ع) از ‏سوی دست پروردگار حضرت محمد(ص) گفت: این مسائل از ابتدا وجود داشته و نمی‌توانیم ایده‌آل ‏بیندیشیم که چون انقلاب رخ داده همه باید علی و مالک اشتر شوند زیرا خداوند در هیچ زمانی ‏چنین جامعه‌ای نیافریده و همواره مردم در فهم، تشخیص و هوی نفس اختلاف داشته‌اند و آنها که ‏در همه موارد خواسته خدا را مقدم داشته‌اند در اقلیت بوده‌اند.‏

آیت‌الله مصباح یزدی بیان داشت: باید ببینیم در هر زمان از چه راهی و با چه برنامه‌ای می‌توان ‏اهدافی را که ابتدا بر اساس اسلام تدوین شده اجرایی کرد؛ آقایی که روزی برای اسلام خدمت ‏کرده و امروز معاف است را نداریم.‏

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه با اسلام نمی‌سازد کسی از همه امتیازات برخوردار ‏باشد و نتوان به او گفت بالای چشمت ابروست گفت: ابتدا باید جامعه را شناخت؛ کسانی که ‏دست اندرکاران مسائل سیاسی و اجرایی هستند را باید شناخت و به دیگران معرفی کرد و آنجایی ‏که نوبت تصمیم‌گیری ماست ببینیم کدام راه به حقیقت اسلام نزدیک‌تر است زیرا شکل ایده‌آل ‏محقق نخواهد شد.‏

وی تصریح کرد: شعارهایی مطرح کرده‌اند که مزاحمت دارد مانند ملی‌گرایی که با اسلام ‏نمی‌خواند؛ اگر بگوییم عزت اسلامی که شایسته است ولی ناسیونالیسم متعلق به اسلام ‏نیست.‏

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه اگر مسئله‌ای با اسلام تزاحم یافت نمی‌توان گفت دوره ‏اسلام‌گرایی گذشته و نوبت به انسان‌گرایی رسیده است افزود: هیچ ارزشی جایگزین ارزش‌های ‏دینی و اسلامی نخواهد شد.‏

 

admin بازدید : 183 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
تلویزیون محلی در چین به مناسبت روز مادر مسابقه‌ای را با حضور 20 داوطلب برگزار کرد تا به آنها درد ناشی از زایمان مادران را با استفاده از دستگاه شوک الکتریکی شبیه سازی کند و نتیجه آن بود که هیچ یک از مردان نتوانستند بیش از 30 ثانیه تاب این درد را بیاورند.

اخبار ,اخبار گوناگون , مردانی که درد زایمان را تاب نیاوردند

 

اخبار ,اخبار گوناگون , مردانی که درد زایمان را تاب نیاوردند

 

admin بازدید : 217 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش شهروند، مرد جوان وقتی از ماموریت دوهفته‌ای‌اش به مالزی بازگشت صحنه‌ای را دید که نمی‌توانست آن را باور کند!

با حمله این مرد خشمگین، همسرش که با رویی خندان به پیشباز وی رفته بود راهی بیمارستان شد.

مسئولان یکی از بیمارستان‌های پایتخت وقتی دیدند که زن ۲۸ساله‌ای با کتک‌های شوهرش به‌شدت آسیب دیده‌ است پلیس را در جریان قرار دادند.

دقایقی بعد، ماموران کلانتری بر بالین زن گریان حاضر شدند و شنیدند وی از سوی شوهرش کتک خورده و از وی شکایت دارد.

این زن گفت: ۴ سال پیش با مدیر امور مالی یک شرکت خصوصی که از دوستان شوهرخواهرم بود آشنا شده و با وی ازدواج کردم. هر دو هم‌سن و سال هستیم و خیلی زود به همدیگر علاقه‌مند شدیم. خانه‌ای در بالای شهر داریم و از لحاظ مالی زندگی‌مان ایده‌آل است.

وی افزود: شوهرم هیچ‌گاه مخالفتی با خواسته‌هایم نداشت حتی وقتی از وی خواستم به این زودی‌ها بچه‌دار نشویم پذیرفت. هروقت به هر میزان پول لازم داشتم به من می‌داد و اصلا نمی‌پرسید چه کرده‌ام. من نیز با دوستانم به گردش و حتی مسافرت می‌رفتم و شاید در مدت یک ماه دو بار آرایشگاه بودم اما هیچ مخالفتی نمی‌دیدم.

زن که بغض کرده بود،‌ ادامه داد: دو هفته پیش شوهرم به همراه مدیران شرکت به مالزی رفتند و من برای این‌که وی را غافلگیر یا به قول امروزی‌ سورپرایز کنم برنامه‌ریزی کردم تا زیر دست یک جراح پلاستیک تغییراتی را در چهره‌ام انجام دهم و مقداری خودم را لاغر کنم. همان فردای سفر شوهرم زیر تیغ جراحی رفتم و نه‌تنها بینی‌ام بلکه گونه‌هایم، دور چشم‌ها و... را عمل زیبایی کردم و بعد در خانه منتظر ماندم تا ورم‌های بعد از عمل جراحی از بین برود.

دو هفته کافی بود تا به چهره تغییریافته‌ام برسم. شوهرم شب گذشته از ماموریت مالزی بازگشت و این درحالی بود که در آخرین تماس تلفنی کلی ابراز دلتنگی کرده بود و وعده سوغاتی‌های عالی هم از وی گرفته بودم. در خانه ثانیه‌شماری می‌کردم تا او از راه برسد. وقتی زنگ خورد خواهرم که خانه ما میهمان بود در را باز کرد و من در اتاقم منتظر شدم تا شوهرم وارد خانه شود تا باز هم غافلگیرش کنم. او داخل آمد و من با کلی شادی و با حالتی خندان از اتاقم خارج شدم و به سمتش دویدم. او ابتدا شوکه شد بعد قدمی به عقب برداشت اما خیلی زود فهمید که من همسرش هستم و عمل جراحی زیبایی انجام داده‌ام. درحالی‌که تصور می‌کردم شوهرم مثل همیشه خوشحال شود و به تعریف و تمجید از من بپردازد ناگهان کیف و سوغاتی‌ها را روی زمین انداخت و به من حمله‌ور شد. وی خیلی من را کتک زد. تنها توانستم از در به بیرون فرار کنم و خواهرم هم لباس‌هایم را پشت‌سرم آورد و من را به بیمارستان رساند. آخرین حرفش هنوز در گوشم است که فریاد زد حق بازگشت به خانه‌اش را ندارم.

با این ادعاها و تشکیل پرونده قضایی، بازپرس دادسرای ناحیه یک تهران دستور داد تا شوهر زن بازداشت شود. این مرد شیک‌پوش وقتی پیش روی تیم تحقیق ایستاد، گفت: من شوهر بدی نبودم که حالا متهم به همسرآزاری باشم. به نظرم آزار دادن روحی گناه بیشتری نسبت به آزارهای جسمی و کتک زدن دارد و حالا همسرم مجرم است و من بی‌گناهم!

وی افزود: ۴ سال پیش من با دختری ساده، مهربان، بامنطق آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم. افتخارم این بود که همسرم ایده‌آل است تا این‌که برای فرار از تنهایی‌اش خودم پیشنهاد دادم به باشگاه برود و همان بلای جان من شد.

همسرم جنبه این آزادی را نداشت. هر روز تغییر کرد. حتی دست‌پختش که روزی بین فامیل به آن می‌بالیدم خراب شد اما چون دوستش داشتم اعتراضی نکردم و همیشه حمایتش کردم.

وی افزود: زنم حتی برخلاف روزهای نخست که اصرار داشت بچه‌دار شود دیگر تمایلی به مادر بودن نداشت و چند باری شنیدم که می‌ترسید زیبایی‌اش به‌خطر بیفتد. من تنها ظاهری از او در خانه‌ام داشتم و به همان دل خوش کرده بودم تا این‌که از سفر کاری مالزی به خانه برگشتم و دیدم همسرم کل صورت و اندامش را زیر تیغ جراحی پلاستیک سپرده و دیگر همان ظاهر را هم از من گرفته است.

مرد گفت: او دیگر همسرم نیست چراکه من دختری با شکل و قیافه‌ای دیگر و منطق و منش دیگری انتخاب کرده بودم  که حالا دیگر از آن خبری نیست. به‌خاطر همین اجازه ندارد به خانه‌ام برگردد و طلاقش خواهم داد.

این مرد خشمگین ادامه داد: مهریه‌اش و اگر الان دیه‌ای هم دارد می‌پردازم و مطمئن هستم از یک زندان نجات خواهم یافت.

وقتی این زن و شوهر پیش روی بازپرس پرونده قرار گرفتند زن درحالی‌که سر به زیر انداخته بود، گفت: من شوهرم را دوست دارم. این مرد حق دارد. همه نوع حمایت از من کرد. الان دو هفته‌ای است که به این رفتارش فکر می‌کنم و مطمئن هستم خیلی عصبانی شده بود که به من حمله کرد. حتی اگر نخواهد با من زندگی‌اش را ادامه بدهد من شکایتی ندارم اما اگر من را ببخشد قول می‌دهم اگر ظاهرم تغییر کرده است باطنم را به همان روزهای نخست ازدواجمان برگردانم و احساس می‌کنم در خانه‌مان جای یک بچه خیلی خالی است.

مرد نیز که دیگر زیاد خشمگین نیست، گفت: شاید  اگر زودتر به همسرم اعتراض و محدودترش می‌کردم کار به این‌جا نمی‌کشید. من اصلا اهل دعوا نیستم و آن روز واقعا دلم را شکست و کنترل خود را از دست دادم. حالا که همسرم می‌گوید همان همسر ۴سال پیش من می‌شود به او می‌گویم که دوستش دارم و امیدوارم او هم مرا ببخشد.

بنا بر این گزارش، پرونده‌ این دعوای خانوادگی باتوجه به پایان خوش آن در همان مرحله اول دادرسی مختومه شد.

admin بازدید : 197 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

چند ماهی از مرگ دردناک همسر " بنیامین بهادری " در اثر سانحه تصادف میگذرد. به نظر میرسد این خواننده بزرگ و محبوب کشورمان روزهای سختی را میگذراند. او از هر چند گاهی در صفحه های شخصی اش در دنیای مجازی تصاویری از همسر مرحومش به اشتراک میگذارد که نشان از آشوب روحی وی دارد. بنیامین به تازگی در صفحه شخصی اش در فیس بوک عکسی از دختر و همسرش منتشر کرده است که دیدنی است. او در این عکس خودش ، دخترش بارانا و همسر از دست رفته اش نسیم حشمتی را در آینه آسانسور ثبت کرده است. بنیامین در پای این عکس نوشته است : دست کشیدن از عشقی که کار توئه، نه این کار منه، نه این کار توئه

 

اخبار , اخبار فرهنگی , بنیامین بهادری

 

 

admin بازدید : 228 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با فارس در اردبیل اظهار کرد: امیدواریم با تدابیری مناسب و احصای اطلاعات دقیق جمعیتی و خانوارها دولت با مجوزی که مجلس صادر کرده است بتواند یارانه بیش از یک سوم جمیعت کشور را که اغلب از اقشار متوسط و بالا هستند قطع کند تا زمینه حرکت تحولی در تامین منابع اعتباری کشور در بخش‌های عمرانی و اقتصادی فراهم آید.

وی به انصراف 2.5 میلیون ایرانی از دریافت یارانه به عنوان یک حرکت مقبول و مناسب با معیارها و شاخصه‌های مناسب اشاره کرد و افزود: دولت به صورت تکلیفی باید یارانه اقشار پردرآمد را قطع کند و اجازه ندهد بخشی عظیمی از منابع درآمدی کشور در این زمینه سلب شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت دهم در یک اشتباه تاریخی با پرداخت یارانه نقدی برای همه اقشار جامعه فرصت سرمایه‌گذاری و اشتغال کارآمد را از بخش‌های مختلف گرفته است لذا انتظار می‌رود دولت یازدهم که به دولت تدبیر و امید معروف است بتواند با کار‌بلدی و برنامه‌ریزی درست نسبت به قطع یارانه اقشار پردرآمد اقدام کند چرا که اگر به این کار دست نزند بخش‌های عمرانی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور با مشکل اقتصادی جدی روبه‌رو می‌شوند.

حقیقت‌پور ادامه داد: هر چند صحبت از حذف یارانه 10 میلیون ایرانی است اما به دولت پیشنهاد کردیم یک سوم جمعیت ایران را از دریافت یارانه حذف کند تا با منابع درآمدی بخش عظیمی از پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد در استان‌های مختلف که در استان اردبیل تعداد آنها نیز کم نیست اقدامات مناسب انجام شده و پروژه‌ها فعال شود.

وی در پایان گفت‌و گوی خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: هر چند در استان اردبیل استاندار، مدیران و مسئولان سعی می‌کنند زمینه جذب سرمایه‌گذاران را فراهم کنند اما خود این امر نیز نیاز به تامین زیرساخت‌هایی دارد که تنها جذب منابع اعتباری برای این امر امکان‌پذیر بوده و می‌توان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.

 

منبع : اخبار اقتصادی- فارس

admin بازدید : 139 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اغلب بیماریها هر چه زودتر تشخیص داده شوند، بهتر درمان می‌شوند، او تیسم هم از اختلالاتی است که اگر در سنین کمتر مشخص شود بهتر می‌توان به کودک و خانواده‌اش کمک کرد. البته هنوز روش تشخیص دقیقی برای تشخیص این بیماری از سنین نوزادی وجود ندارد اما محققان به تازگی روشی پیدا کرده‌اند که می‌تواند احتمال ابتلا به این اختلال را تا حد زیادی پیشگویی کند. این محققان معتقدند با بررسی جفت در حین تولد نوزاد می‌توان تا حد زیادی این بیماری را پیشگویی کرد. ‏

البته اوتیسم تنها نیست گروهی از اختلالات تکاملی مغز که با مشکلات ارتباط اجتماعی همراهند به این نام خوانده می‌شوند. هر چه درمان این اختلالات در سنین کمتری شروع شود پیامد بهتری دارد اما کودکان مبتلا معمولاً تا زمان بروز علائم رفتاری تشخیص داده نمی‌شوند. گاهی ۲-۳ سالگی و حتی گاهی هم دیر‌تر خانواده متوجه مشکل کودک می‌شوند و به پزشکان مراجعه می‌کنند. بنابر این اگر بتوان احتمال ابتلای کودکان را در سنین کمتر داد ممکن است بتوان با دقت بیشتری کودکان را تحت نظر داشت و زودتر علائم بیماری آنها را شناخته و مداخلات درمانی را هم زودتر شروع کرد. ‏

جالب است بدانید محققان در این بررسی متوجه شدند جفت نوزادانی که بیشتر در معرض ابتلا هستند، دارای چینهای غیرطبیعی هستند که از رشد غیرطبیعی سلولهای تروفوبلاستی پدید آمده‌اند. همانطور که می‌دانید کار جفت در طول بارداری این است که ذخیره خون دارای اکسیژن و مواد مغذی را که از مادر به جنین می‌رسد از هم جدا می‌کند. در واقع جفت واسطه‌ای بین خون مادر و جنین است. در زمان زایمان جفت که به ناف جنین متصل است از رحم مادر خارج می‌شود. ‏

محققان با بررسی جفت پس از به دنیا آمدن نوزاد متوجه شدند زایمانهای پر‌خطر ۸ برابر بیشتر احتمال دارد که دارای چینهای غیر‌طبیعی باشند. آنها متوجه شدند دارا بودن ۴ یا بیشتر از این چینها می‌تواند پیش‌بینی کند که کودک ۷۴ درصد احتمال دارد در معرض ابتلا به اوتیسم باشد. اما بقیه جفت‌ها کمتر از ۲ چین دارند. هنوز علت این ارتباط مشخص نشده اما به نظر می‌رسد رشد سلولهای غیر‌طبیعی در مغز این کودکان هم مانند جفتشان وجود دارد.‏

 

مبع : بیتوته

admin بازدید : 292 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گفته دانشمندان انگلیسی مصرف مرتب شکلات داغ سلولهای مغز را جوان می کند.


admin بازدید : 243 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایرنا، طبق گزارش ها، دو دانش آموز 10 ساله انگلیسی تلاش کردند با مسموم کردن قهوه آموزگار خود وی را به قتل برسانند.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 480
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 105
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 123
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 123
  • بازدید ماه : 232
  • بازدید سال : 6,938
  • بازدید کلی : 412,712
  • کدهای اختصاصی
    دریافت کد حرکت متن چت روم

    قالب