loading...
فرامادرانه
انشارات خورشید خانم

برای آشنایی بیشتر روی کتاب ها کلیک کنید.

http://s5.picofile.com/file/8120817918/skar.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817876/sakoochooloo.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817976/sdsh.jpg

admin بازدید : 240 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
 

ناباروری به زمانی گفته می شود كه یك زوج، یكسال پس از مقاربت بدون جلوگیری قادر به بارداری نیستند. ناباروری در زوجها می تواند دلایل متفاوت داشته باشند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده، از جمله دلایل ناباروری، استرس بالا، تخمك گذاری نامنظم و سندرم تخمدان پلی كیستیك است.

در حقیقت استرس زیاد موجب ایجاد اختلالات در قاعدگی شده و  توانایی باروری در خانمها را به شكل چشمگیری كاهش می دهد.

اختلال در تخمك گذاری یكی دیگر از دلایل عمده در ناباروری زنان به شمار می رود. به طور كلی 39درصد از علل ناباروری مربوط به این مسئله است. بدون عمل تخمك گذاری لقاح انجام نمی شود. خانمهایی كه دارای قاعدگی های نامنظم بوده و عمل تخمك گذاری به ندرت در آنها صورت می گیرد دارای اختلال در تخمك گذاری هستند.

مطالعات نشان داده اند كه كاهش وزن موجب تخمك گذاری طبیعی و برقراری دوره های قاعدگی و افزایش توانایی باروری می شود.

ورزش باعث پیشگیری و درمان ناباروری می شود

اصولاً تحرك كافی و ورزش، نقش ویژه‌ای در كلیه مراحل مربوط به بارداری، تغییرات خاص سن بلوغ و عوارض مربوط به دوران سالمندی دارد. زنانی كه تحرك كافی دارند، زمانی كه اقدام به باردار شدن می‌كنند، با مشكلات كمتری روبرو می‌شوند و به علت داشتن وزن مناسب از عوارضی مانند پرفشاری مخصوص زایمان، اختلالات گوارشی و نیز چاقی بیش از حد مصون می‌مانند.

تحرك و ورزش نقش ویژه ای در بارداری، زایمان، پیشگیری از پوكی استخوان و عوارض یائسگی در سنین سالمندی دارد. افزایش وزن در توانایی باروری زنان اثر نامطلوب داشته و احتمال سقط زودهنگام را به همراه دارد بنابراین انجام حركات ورزشی می تواند در نگهداشتن وزن متناسب در طول دوره بارداری كمك زیادی به خانمهای باردار كند. خانم هایی كه در طول روز تحرك كافی دارند و  فعالیتهای ورزشی انجام می دهند، در طول دوره باردری با مشكلات كمتری روبرو بوده، زایمان راحت تری خواهند داشت. در حقیقت ورزش به كاهش وزن خانمها كمك كرده و از بروز عوارضی چون پرفشاری مخصوص زایمان و اختلالات گوارشی جلوگیری می كند.

یكی از عمده‌ترین دلایل نازایی در زنان، خصوصاً در افراد چاق مربوط به عارضه تخمدان پلی كیستیك (نوعی عارضه متابولیك) است كه می‌توان با انجام حركات ورزشی متعادل و زیر نظر پزشك این عارضه را درمان كرد و از پیشرفت آن جلوگیری كرد.

ورزش های متعادل از جمله یوگا، مدیتیشن استرس در خانمها را تا اندازه زیادی كاهش داده و توانایی باروری را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد ورزشهای متعادل از مهمترین راههای درمان سندرم تخمدان پلی كیستیك است. درحقیقت كاهش وزن دربهبود نشانه های تخمدان پلی كیستیك و ایجاد تخمك گذاری مناسب و افزایش قدرت باروری نقش مثری دارد.

ورزش زیاد احتمال ناباروری را افزایش می دهد

كارشناسان توصیه كردند كه زنانی كه قصد بارداری دارند، نباید ورزش های شدید و زیاد انجام دهند زیرا ورزش زیاد منجر به لاغری زیاد می شود و می تواند تخمك گذاری را متوقف كند و دوم اینكه اگر وزن طبیعی بدن حفظ شود و فعالیت شدید و ورزش زیاد (مانند دویدن، شنا و اسكی) بیش از یك ساعت در روز در روند تخمك گذاری اختلال ایجاد می كند.

مطالعات نشان می دهند افرادی كه در روز ورزش های شدید و بیش از یك ساعت انجام می دهند دچار مشكل تخمك گذاری می شوند.

 

منبع : نی نی سایت

 

admin بازدید : 326 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آميزش جنسي : دستورات زيادي در مورد چگونگي آميزش جنسي از طرف دين و علم رسيده است كه عمل كردن به آنها از طرفي باعث مطلوب شدن زندگي زناشويي مي شود و از طرف ديگر باعث بوجود آمدن نوزادي سالم، قوي و باهوش مي گردد.

 


زمان آميزش، مكان آن، فكر و انديشه زوجين، خصوصيات روحي آنها، اعمال و رفتار آنها تأثير زيادي بر رشد جسمي و هوشي نوزاد دارد

 



بعضي از دستورات مربوط به آميزش در زير بيان مي شود.

 

آميزش جنسي در بعضي زمانها حرام است و در بعضي زمانها بهتر است انجام نشود. اين زمانها چنين است. دروان قاعدگي، روزهاي ماه مبارك رمضان، اول و آخر و وسط هر ماه، بعد از ظهر، شب عيد فطر، بين اذان و اقامه، شب نيمة شعبان، در ساعت اول شب، شبي كه قرار است فرداي آن روز به مسافرت برويد، روزي كه خورشيد گرفتگي شده يا شبي كه ماه گرفته است، شب يا روزي كه باد سرخ مي وزد يا زلزله شده است، طلوع فجر تا طلوع آفتاب، غروب خورشيد تا غروب شفق يعني زماني كه هوا به طور كلي تاريك مي شود، شب عيد قربان، دوران بارداري.

 


گفته شده است كه آميزش جنسي در اين زمانها بهتر است.انتهاي شب، شب جمعه، شب دوشنبه، شب سه شنبه، روز پنج شنبه به هنگام زوال آفتاب.

 


از آميزش در اين مكانها خود داري شود. زير درخت، پشت بام، در كشتي، جايي كه كودك وجود دارد، رو به قبله يا پشت به قبله

 

به حالت ايستاده، عريان و برهنه آميزش نكنند.

 

شوهر از ادخال در پشت زن جلوگيري كند.

 

با شكم پر همبستر نشوند.

 

زن و شوهر در بستر همديگر را معطل نگذارند و همبستري سريع و بدون مقدمه انجام نشود.

 

خود را معطر و خوشبو سازند.

 

در آميزش افراط نكنند.

 

اگر شوهر در خواب محتلم شد و يا يكبار آميزش كرده است، پيش از غسل كردن آميزش نكند.

 

زن و مرد هر كدام براي پاك نمودن خود از ترشحات عمل جنسي دستمال جداگانه اي داشته باشند.

 

هنگام آميزش به ياد خداوند باشند و به مسائلي مانند شجاعت، علم، خلاقيت فكر كنند و از خيال كردن در مورد مردان و يا زنان ديگر يا افكار زشت خود داري نمايند.

 

كتابهايي در اين مورد مطالعه نمائيد مانند پيوند دو قلب، خستگي جنسي، بهشت خانواده و.....

 

 

admin بازدید : 139 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اغلب بیماریها هر چه زودتر تشخیص داده شوند، بهتر درمان می‌شوند، او تیسم هم از اختلالاتی است که اگر در سنین کمتر مشخص شود بهتر می‌توان به کودک و خانواده‌اش کمک کرد. البته هنوز روش تشخیص دقیقی برای تشخیص این بیماری از سنین نوزادی وجود ندارد اما محققان به تازگی روشی پیدا کرده‌اند که می‌تواند احتمال ابتلا به این اختلال را تا حد زیادی پیشگویی کند. این محققان معتقدند با بررسی جفت در حین تولد نوزاد می‌توان تا حد زیادی این بیماری را پیشگویی کرد. ‏

البته اوتیسم تنها نیست گروهی از اختلالات تکاملی مغز که با مشکلات ارتباط اجتماعی همراهند به این نام خوانده می‌شوند. هر چه درمان این اختلالات در سنین کمتری شروع شود پیامد بهتری دارد اما کودکان مبتلا معمولاً تا زمان بروز علائم رفتاری تشخیص داده نمی‌شوند. گاهی ۲-۳ سالگی و حتی گاهی هم دیر‌تر خانواده متوجه مشکل کودک می‌شوند و به پزشکان مراجعه می‌کنند. بنابر این اگر بتوان احتمال ابتلای کودکان را در سنین کمتر داد ممکن است بتوان با دقت بیشتری کودکان را تحت نظر داشت و زودتر علائم بیماری آنها را شناخته و مداخلات درمانی را هم زودتر شروع کرد. ‏

جالب است بدانید محققان در این بررسی متوجه شدند جفت نوزادانی که بیشتر در معرض ابتلا هستند، دارای چینهای غیرطبیعی هستند که از رشد غیرطبیعی سلولهای تروفوبلاستی پدید آمده‌اند. همانطور که می‌دانید کار جفت در طول بارداری این است که ذخیره خون دارای اکسیژن و مواد مغذی را که از مادر به جنین می‌رسد از هم جدا می‌کند. در واقع جفت واسطه‌ای بین خون مادر و جنین است. در زمان زایمان جفت که به ناف جنین متصل است از رحم مادر خارج می‌شود. ‏

محققان با بررسی جفت پس از به دنیا آمدن نوزاد متوجه شدند زایمانهای پر‌خطر ۸ برابر بیشتر احتمال دارد که دارای چینهای غیر‌طبیعی باشند. آنها متوجه شدند دارا بودن ۴ یا بیشتر از این چینها می‌تواند پیش‌بینی کند که کودک ۷۴ درصد احتمال دارد در معرض ابتلا به اوتیسم باشد. اما بقیه جفت‌ها کمتر از ۲ چین دارند. هنوز علت این ارتباط مشخص نشده اما به نظر می‌رسد رشد سلولهای غیر‌طبیعی در مغز این کودکان هم مانند جفتشان وجود دارد.‏

 

مبع : بیتوته

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 480
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 114
  • بازدید سال : 6,820
  • بازدید کلی : 412,594
  • کدهای اختصاصی
    دریافت کد حرکت متن چت روم

    قالب