loading...
فرامادرانه
انشارات خورشید خانم

برای آشنایی بیشتر روی کتاب ها کلیک کنید.

http://s5.picofile.com/file/8120817918/skar.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817876/sakoochooloo.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817976/sdsh.jpg

admin بازدید : 410 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

پیام تبریک رییس جمهوری اسلامی ایران به خانم پرفسور مریم میرزاخانی

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
خانم پروفسور مریم میرزاخانی
کسب برترین جایزه ریاضیات در جهان را به شما تبریک می گویم.
امروز ایرانیان می توانند به خود ببالند که اولین زن برنده جایزه ˈفیلدزˈ هموطن آنان است؛ آری باید که شایستگان بر صدر نشینند و قدر ببینند.
همه ایرانیان در هر کجای جهان سرمایه های ملی این مرز و بوم هستند و من به نمایندگی از ملت ایران تلاش های علمی شما را ارج می نهم .
امیدوارم زندگی تان همواره سرشار از شادکامی و موفقیت باشد.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

admin بازدید : 254 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

دکتر جواد هیئت (متولد ۱۳۰۴ تبریز)، پزشک جراح، روزنامه نگار و پژوهشگر آذربایجانی بود.
او فرزند علی هیئت، مجتهد و رئیس سابق دیوان کشور بود.
در سال ۱۳۰۴ در تبریز به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه و دو سال اول رشته پزشکی را در ایران گذراند سپس به استانبول رفت و پس از اخذ دکترای پزشکی، دوره تخصصی جراحی را در استانبول و پاریس به پایان رساند و در سال ۱۳۳۱ به ایران بازگشت.
در کنار جراحی عمومی، جراحی قلب را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۱ برای اولین بار در ایران موفق به انجام جراحی قلب باز شد.
از سال ۱۳۴۲ به نمایندگی ایران در «انجمن بین‌المللی جراحی» و از سال ۱۳۶۲ به عضویت «آکادمی جراحی پاریس» انتخاب شد. تاکنون بیش از ۲۵ مقاله و سخنرانی از او در کنگره‌های بین‌المللی جراحی به زبان‌های فرانسه، انگلیسی در مجلات معتبر پزشکی خارجی چاپ شده‌است.
هئیت در کنار مطالعات و تألیفات پزشکی، در شناسی فرهنگ ترک، فلسفه و اسلام شناسی نیز علی‌رغم عدم تحصیلات دانشگاهی در این رشته‌ها ،اهل نظر است. او بعد از انقلاب، با همکاری چند نفر از دوستان صاحب قلم خود،مانند شاعر ساوالان مجله وارلیق را به زبان‌های ترکی و فارسی منتشر نموده و در زمینه شناخت فرهنگ ترک، شخصأ بیش از صد مقاله در این مجله نوشته‌است.
ایشان متأهل و دارای پنج دختر می‌باشند که دو دخترش پزشک شده‌اند.
آثار:
از هفت جلد کتاب درباره ترک شناسی، پنج جلد آن در باکو و یک جلد (نگاهی به تاریخ و فرهنگ تورکان) در آنکارا ازطرف وزارت فرهنگ به ترکی استانبولی به چاپ رسیده‌است. هئیت از طرف دانشگاههای استانبول، باکو و نخجوان عناوین دکترای افتخاری و پروفسـوری دریافت نموده.
وارلیق درگیسی(ایسلام اینقیلابیندان بوگونه کیمی)
سیری در تاریخ زبان و لهجه‌های تورکی (۱۳۶۵)
ترومبوز و قلبیت و درمان آن (۱۳۳۵)
نگاهی به تاریخ ادبیات آذربایجان (دوجلد)
مقایسه اللغتین مقایسه فارسی و تورکی (۱۳۶۲)
زبان و ادبیات تورکی آذربایجان در قرن بیستم (گزارش به تورکی استانبولی در چهارمین کنگره بین‌المللی تورکولوژی - استانبول ۱۳۶۴)
نگاهی به تاریخ و فرهنگ تورکان (۱۳۶۵)
آذربایجان شفاهی خلق ادبیاتی (۱۳۶۷)
ادبیات شناسلیق (۱۳۷۴)
خلاصه تاریخ فلسفه غرب

روحش شاد و یادش ماندگار

admin بازدید : 165 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

 به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، مریم میرزاخانی نخستین زنی است که تاکنون توانسته جایزه فیلدز را از آن خود سازد. گفته می‌شود از زمان آغاز این رقابت برای کسب جایزه فیلدز در سال 1936 تاکنون هیچ زنی موفق به دریافت جایزه فیلدز نشده بوده است.

مریم میرزاخانی استاد ریاضیات دانشگاه استنفورد در سال 2014 توانست این جایزه را که به‌نوعی از آن با عنوان جایزه نوبل ریاضیات یاد می‌شود از آن خود سازد.

میرزاخانی بعد از دریافت جایزه در رسانه‌ها بیان کرد: این افتخار بزرگی است. من بسیار خوشحال خواهم شد که این اتفاق بتواند خانم‌های جوان پژوهشگر و ریاضیدان را تشویق کند. من مطمئن هستم در آینده بانوان زیادی از این نوع جوایز را برنده خواهند شد.

میرزاخانی که چندی پیش جایزه 2014 مؤسسه ریاضی Clay را نیز دریافت کرده بود، در سال 2005 از سوی نشریه آمریکایی «پاپیولار ساینس» به‌عنوان یکی از 10 ذهنِ جوان برگزیده سال در آمریکای شمالی معرفی شد.

مراسم اهدای جوایز و تقدیر از مریم میرزاخانی در مجمع بین المللی ریاضیدانان در سئول کره جنوبی در تاریخ 13 آگوست 2014 مصادف با 22 مرداد 1393 خواهد بود. این جایزه به‌منظور کمک‌های وی به علم ریاضیات در زمینه‌های سیستم‌های دینامیکی و هندسه به‌ویژه مسائل مربوط به درک تقارن سطوح منحنی مانند کره و سطوح دونات به وی اهدا می‌شود.

وی جوایز علمی متعدد دیگری از جمله جایزه ستر انجمن ریاضی آمریکا در سال 2013 را در کارنامه علمی خود دارد.

میرزاخانی متولد تهران است. در دوران دبیرستان، وی بیشتر علاقه به نویسندگی داشت اما رفته رفته علاقه ایجادشده در وی به علم ریاضیات و مسائل جای نویسندگی را پر کرد.

میرزاخانی در نوجوانی توجه جامعه ریاضیات را با کسب مدال طلای المپیاد ریاضیات در سالهای 1994 و 1995 به خود جلب کرد. بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه شریف در سال 1994 برای شروع دوره دکترای خود به دانشگاه هاروارد رفت.

در دوران تحصیل، وی پیشرفت‌هایی را در علوم ریاضیات ایجاد کرد که از این بین می‌توان به حل مسائل دهه گذشته مربوط به محاسبه حجم‌های فضاهای مدولی منحنی‌ها بر روی اشیا که به آن در ریاضیات سطوح ریمن می‌گویند اشاره کرد.

میرزاخانی تاکنون مقالات و پژوهش‌های زیادی از خود به جای گذاشته است . بنا به گفته وی: دلیلی که من را به تحقیق در مسائل ریاضی وامی‌دارد این است که این نوع تحقیق بسیار جذاب و چالش انگیز است، گویی که در یک جنگل پُر از مشکلات و مسائل گیر افتاده‌اید و می‌خواهید با کمک تمام دانسته‌های‌تان و از طریق روش‌های جدید بر مشکلات و مسائل فائق آیید.

منبع:وبسایت خبرگذاری تسنیم

admin بازدید : 166 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

فروش فيلمهاي سینمای ایران از مرز ۲۲ میلیارد تومان گذشت
در حالی که سال ۹۲ سهم فروش سالانه سینما ۲۵ میلیارد تومان بود، با رسیدن به روزهای میانی ماه پنجم سال ۹۳، رقم کلی فروش سینمای ایران به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است.
فروش فيلمهاي سینمای ایران از مرز ۲۲ میلیارد تومان گذشت

به گزارش سينما خبر؛ در حالی که سال ۹۲ سهم فروش سالانه سینما ۲۵ میلیارد تومان بود، با رسیدن به روزهای میانی ماه پنجم سال ۹۳، رقم کلی فروش سینمای ایران به ۲۲ میلیارد تومان رسیده و البته در هفته‌های پیش روی، بلیت فروشی سینمای ایران‌ به سمت ۳۰ میلیارد تومان ‌خواهد رفت. با توجه به حجم بالای فیلم‌های دارای ظرفیت فروش در صف اکران برای بیش از شش ماه آینده، نمودار رو به پایین اقتصاد سینمای ایران برای نخستین بار پس از چندین سال، حرکتی صعودی به خود خواهد دید.

تابناک در گزارش خود آورده، سینمای ایران در یک دهه اخیر، تجربه رکودی شگفت‌انگیز را داشت که ‌با اعمال برخی سیاست‌های اشتباه در چهار سال اخیر نیز ‌شتاب گرفته است. البته ‌‌‌تنها عدد کلی فروش افت چشمگیر‌ نداشت که آن هم به علت افزایش بهای بلیت سینما بود. ‌به مرور زمان و به موازات ریزش مخاطب سینما، بهای بلیت سینما افزایش داده می‌شد و ‌این گونه آمار کلی فروش بالا نگه داشته شده بود، حال آنکه هر تحلیلگری بر این واقعیت اذعان داشت که سینمای ایران، روزهای نگران‌کننده‌ای را تجربه می‌کند.

این نگرانی نیز بی‌مورد نبود، زیرا سینمای بدون قدرتِ تولید ثروت و متکی به اعتبارات دولتی، قدرت رقابت و اثرگذاری را ندارد و مخاطبی نیز نخواهد داشت؛ همان گونه‌ که در چند سال اخیر، بسیاری از فیلم‌ها با بودجه‌های نفتی ساخته شد، حال آنکه با مخاطب حداقلی همراه بود، زیرا برای کارگردان، تماشاچی کمترین اهمیتی نداشت و ‌اثری که خلق کرده بود، فیلمی شخصی بود و جذابیت‌هایی برای ترغیب طیف وسیع تماشاگران به خرید بلیت این فیلم‌ها در نظر گرفته نشده بود.

طبیعتاً فیلم و سینمایی که مخاطب نداشته باشد، ولو آنکه حرف حقی را بگوید، فیلم و سینمای مرده است و این چیزی بود که در سینمای ایران رخ می‌داد و نمودش را در گیشه سینما‌ها دیدیم و در کنار این مرگ تدریجی، برخی مسئولان به جای تلاش برای تغییر این وضعیت، عملاً خود را مشغول چالش با سینماگران یا خانه سینما کردند و گیشه رو به تعطیلی سینما‌ها، آخرین اولویت بود و طبیعتاً مخاطبی که این گونه از سینما دل می‌کند، بازگرداندنش به سینما کار ساده‌ای نیست.

با این حال، در حالی که حتی «تابناک» نیز سال جاری را برای سینمای ایران، سالی نگران کننده ـ به لحاظ اقتصادی ـ دانسته بود و فروش ۱۳ میلیاردی سینما در آغاز سال نیز تضمینی برای ادامه موفقیت ارزیابی نمی‌شد، سینمای ایران در سال ۹۳ ‌اقبال بالایی داشت، تا آنجا که بنا بر‌ اطلاعات دریافتی «تابناک»، تاکنون فروش سینمای ایران از مرز ۲۲ میلیارد تومان گذشته است، حال آنکه بنا بر‌ آمار منتشره در خبرگزاری‌ها، فروش کل سینمای ایران در سال ۹۲، ۲۵ میلیارد تومان بوده است!

در این باره باید گفت، اگر سینمای ایران در شش ماه و شانزده روز آینده، حدود ۷۰ درصد فروش نیمه نخست را داشته باشد، برآوردی ‌‌حدود ۴۰ میلیارد تومان ‌فروش نهایی سینما در سال ۹۳ قابل پیش بینی است. در این میان با توجه به آغاز اکران برخی فیلم‌های پرفروش در دو هفته اخیر و در صف اکران بودن فیلم‌های پرفروش دیگر ـ که بسیاری از آنها در ‌نیمه دوم سال ۹۲ یا نیمه نخست سال ۹۳ تولید شده‌اند و بدون حضور در جشنواره راهی پرده سینماها‌ می‌شوند ـ چنین فروشی محتمل است!

حال اگر به فیلم‌های روی پرده، برخی فیلم‌های توقیفی که توان جذب مخاطب را دارند، افزوده شود، فروش بیش از نیمه نخست سال نیز برای نیمه دوم دور از انتظار نیست. این در حالی است که حتی دستیابی به عدد ۴۰ میلیارد تومان با توجه به فروش ۲۵ میلیاردی سینما در سال ۹۲ و ریزش یک میلیونی مخاطبان سینما در این سال در ادامه کاهش مخاطبان سینما، در خوش‌بینانه‌ترین تحلیل‌ها نیز پیش‌بینی نشده بود و ظاهراً رویکرد مردم به سینما‌ها در حال افزایش است.

افزون بر اکران فیلم‌های سینمایی جشنواره فیلم فجر در ‌سی استان کشور ـ که عملاً بر تب سینما رفتن در شهرستان‌ها افزود‌ ـ رویدادهایی چون کاهش بلیت سینما در دو سانس نخست اکران هر روز و مقاومت در برابر افزایش شدید قیمت بلیت سینما و مهم‌تر از همه‌، افزایش کیفیت سینما‌ها، به ویژه سینماهای شهرستان‌ها، با نصب و راه‌اندازی سیستم پخش دیجیتال در تمامی سالن‌های فعال سینمای کشور، عملاً انگیزه مردم را برای بازگشت به سینما افزایش داده است.

در پایان باید گفت، این امید هست که آنچه آغاز شد، استمرار داشته باشد و سال آینده بتوان در چنین روزهایی‌ از ثبت یک رکورد تازه سخن به میان آورد و سینماگرانی که سال‌های دشواری را به لحاظ اقتصادی پشت سر گذاشته‌اند و بیشترشان پشت دوربین هستند و کمتر برای مردم آشنا هستند، بتوانند از این رونق نصیبی ببرند. باید صبر کرد و دید چه سیاست‌های تازه‌ای برای آشتی بیشتر مردم با سالن‌های سینما، به کار بسته خواهد شد؟!

admin بازدید : 267 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

خبر بد محسن تنابنده درباره «پایتخت4» +عكس
محسن تنابنده با انتشار عکسی در صفحه شخصی اینستاگرام خود و به گونه ای جالب دردیالوگی از نقی سریال پایتخت از عدم ساخت فصل جدید این مجموعه خبر داد.
خبر بد محسن تنابنده درباره «پایتخت4» +عكس

به گزارش سينما خبر؛ محسن تنابنده در اینستاگرام خود چنین نوشته است: «نقی سر خاک مادر: آخ. سلام مادر... خوبی؟ سر کیفی؟ رو به رشدی؟ (مکث) یه کم درد دل دارم بگم؟ (مکث) میگن نباش، میگن پایتخت دیگه نباشه، میگن خودتو خانوادتو ارسطو چوچانگم وردار ببر ... دست من نیست مادر جان دستور از بالاست،‌ میگن پایتخت پایه‌های تخت بعضیا رو لرزونده. من چه می‌دونم چی کار می‌کنند رو تخت... سرتو درد نیارم مادر ... چیزی کم و کسر نداری اومدنی برات بیارم؟»

admin بازدید : 208 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

دو فیلم «فرش باد» ساخته کمال تبریزی و مستند «خاطراتی برای تمام فصول» به کارگردانی مرتضی رزاق کریمی در نخستین روز از برگزاری جشنواره صلح و دوستی ایرانیان همزمان با سالگرد بمباران اتمی شهر هیروشیما نمایش داده شد و با استقبال تماشاگران ژاپنی مواجه شد.
ژاپنی‌ها «خاطراتی برای تمام فصول» را تحسین کردند

به گزارش سينما خبر، تماشاگران پس از دیدن فیلم «فرش باد» با صحنه های فیلم و لحظه های طنز و احساس برانگیز فیلم ارتباط برقرار کردند. همچنین قرار است نشست خبری این فیلم سینمایی پس از نمایش دوم فیلم برگزار شود.

مستند «خاطراتی برای تمام فصول» با حضور کارگردان و دو تن از جانبازان شیمیایی ایرانی به نام‌های حسن حسنی تبار و جهانشاه صالح که از جانبازان  70 درصد هستند، نمایش داده شد.

حضور جانبازان و بیان خاطرات آنها فضای سالن «هاتکوزا» را تحت تاثیر قرار داد و این تاثیر در پرسش و پاسخ های مخاطبان ژاپنی که برای اولین بار با کاربرد سلاح های شیمیایی علیه ملت ایران آشنا می شدند، مشهود بود.

همچنین دو فیلم «گیلانه» از رخشان بنی اعتماد و «تنهای تنهای تنها» کار احسان عبدی پور در این جشنواره به نمایش درخواهند آمد.

admin بازدید : 283 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

با هنرمندي اكبر عبدي؛
«قندونِ جهيزيه» بزودي جلوي دوربين ميرود
پيش توليد اين فيلم به تهيه کنندگي سعيد سعدي مدتي است که آغاز شده تا «قندون جهيزيه» بزودي جلوي دوربين برود.
«قندونِ جهيزيه» بزودي جلوي دوربين ميرود

به گزارش سينماخبر،دست اندرکاران اين فيلم به تازگي با اکبر عبدي براي ايفاي يکي از نقش هاي اصلي فيلم قرارداد بسته اند. فيلم ملاقلي پور دو بازيگر اصلي ديگر نيز دارد که بزودي انتخاب خواهند شد.
اين فيلم کمدي داستان عطا و معصومه زن و شوهري هستند که در خانه اي مستاجر بوده و موعد تخليه منزل مسکوني شان فرا رسيده است اما عطا مي خواهد هر طور که شده قرارداد را تمديد کند با آنکه او با عدم توانايي مالي مواجه است و ...
نام اوليه اين فيلم «قندون جهيزيه من کجاست» بود که به «قندون جهيزيه» تغيير نام داد. ملاقلي پور خود نگارش اولين فيلم بلند سينمايي اش را برعهده دارد.
اين فيلم را قرار است مسعود سلامي فيلمبرداري کند و غزاله معتمدي (طراح صحنه و لباس) نيز از جمله عوامل قطعي پشت دوربين است.
قرار است با تکميل فهرست بازيگران و عوامل پشت دوربين «قندون جهيزيه» بزودي جلوي دوربين برود. فيلمي که اکثر لوکيشن هاي آن در تهران است و براي نمايش در جشنواره فيلم فجر آماده مي شود. ملاقي پور پيش از اين گفته بود که فيلم جديدش يک کار اجتماعي با ته مايه هاي طنز است.
اين کارگردان سابقه دستياري فيلمسازاني چون زنده ياد رسول ملاقلي پور و بهرام توکلي را در کارنامه دارد و هچنين با ساخت آثار مستند و فيلم‌هاي کوتاه در حيطه فيلمسازي فعاليت داشته است.


admin بازدید : 217 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

نام جشن خانه موسیقی تغییر کرد/ برپایی در یکی از عمارت‌های تاریخی
جشن پانزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی با اجراهای متنوع گروه‌های مختلف موسیقی شهریور ماه برگزار می‌شود.
نام جشن خانه موسیقی تغییر کرد/ برپایی در یکی از عمارت‌های تاریخی

به گزارش سينما خبر، به نقل از خانه موسیقی، همزمان با فرارسیدن پانزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی جشن امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته با اجراهای متنوع از سبک‌های مختلف موسیقی در یکی از عمارت‌های تاریخی تهران و در فضای باز برگزار می‌شود.

در جشن خانه موسیقی چند گروه موسیقایی با حضور هنرمندان سرشناس قرار است با تغییر نام جشن خانه موسیقی در قالب «فستیوال موسیقی تهران» برنامه هایی را اجرا کنند. این در حالی است که مراسم اختتامیه جشن امسال هم علاوه بر اجرای موسیقی شامل تجلیل از چند هنرمند پیشکسوت و اعلام برترین های دوسالانه کتاب موسیقی خواهد بود.

در چند روز آینده نیز با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دوسالانه کتاب برتر موسیقی، داوری آن در سه بخش پژوهشی، آموزشی و ترجمه آغاز می شود.

 اسامی هنرمندان و گروه های شرکت کننده، زمان و مکان اجراها، نحوه فروش بلیت و دیگر جزئیات مربوط به مراسم اختتامیه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه توسط دبیر جشن اعلام می شود.

admin بازدید : 197 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

خانم جوانی که علیرغم پذیرفته شدن نامزدش در آزمون استخدام شرکت نفت، نتوانسته است به کار مشغول شود، به دلیل سختی معیشت، مجبور به متارکه شده و در ‌نهایت از طریق پیام گذاشتن برای ظریف از وی خواسته که درخواستش را به اطلاع رئیس‌جمهور برساند.

به گزارش تابناک، در بخشی از پیام این هموطن آمده است:

«سلام آقای ظریف
احساس کردم شاید فقط از طریق فیس‌بوک بتونم با شما حرف بزنم، به همین خاطر برای شما این متن را نوشتم. از شما خواهشی دارم، پیامی دارم برای رئیس‌جمهور محبوبم آقای روحانی؛ همان که آمد تا امیدی دوباره باشد برای نسل ناامید ما. رئیس جمهورم، خواستم برایتان بنویسم و از شما تشکر کنم.

با مردی که دوستش می‌دارم پیمان بسته بودیم مبعث امسال روز آغاز زندگی مشترکمان شود ولی دیروز روز جدایی من از همسرم بود. می‌خواستم این جدایی را به شما بگویم. نامزد من از قبول‌شدگان آزمون نفت سال ۹۲ بود، پسری که بدون هیچ حمایت از طرف شخص خاصی، با تلاش خود در این آزمون سنگین موفق شد و ...

و اکنون برای ما راهی جز جدایی باقی نماند. اشتباه نکنید. خانواده‌های ما و یا عدم تفاهم دلیل جدایی نبودند.

ما عاشق هم بودیم ولی خوب می‌دانیم تشکیل زندگی در این جامعه بی‌رحم فقط با عشق، برای قشر ما امکان‌پذیر نیست. پس با چشمانی که به سختی تلاش می‌کردیم اشک از آن جاری نشود به خانواده‌هایمان اعلام کردیم که می‌خواهیم جدا شویم.

می‌دانم که رئیس‌جمهور من مسائل مهم‌تری دارند که باید رسیدگی کنند. فقط سوالی دارم. آقای روحانی حق مسلم من چیست؟» 

admin بازدید : 228 جمعه 02 خرداد 1393 نظرات (0)

اخبار,اخبار ورزشی,بازی‌های جام‌جهانی

 

هاشم رضایت در خصوص برنامه جدید شبكه نسیم با موضوع جام جهانی فوتبال، اظهار داشت: «برنامه "نسیم برزیل" همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود، قرار است از ابتدای مسابقات جام‌جهانی تا پایان مسابقات از شبکه نسیم هر روز به مدت 30 دقیقه با اجرای جواد رضویان به شکل زنده به روی آنتن برود.»

وی همچنین اعلام کرد: برنامه "نسیم برزیل"‌ که با محوریت طنز همراه است هر روز میزبان یک مهمان از عرصه هنر و ورزش خواهد بود و با آنان درخصوص مسابقات جام‌جهانی صحبت می‌شود؛ ضمن اینکه قرار است بخشی از بازی‌های جام‌جهانی را نیز پخش کنیم.»

او در عین حال تصریح كرد: «همچنین برنامه "نسیم برزیل" قرار است یک مسابقه‌ای در خود داشته باشد که در آن مسابقه از مردم درخصوص اینکه کدام تیم صعود پیدا می‌کند، نظرسنجی شود. همچنین این برنامه قرار است با رویکردی متفاوت همراه با طنز برای اولین بار به روی آنتن تلویزیون برود که امیدواریم برای بینندگان جذاب باشد.»

قائم مقام مدیر شبکه نسیم در پایان با اعلام اینکه هنوز تایم مشخصی برای پخش برنامه "نسیم برزیل" در نظر گرفته نشده است، گفت: «ساعت پیشنهادی پخش این برنامه فعلا بین ساعت 19 الی 19 و 30 دقیقه در نظر گرفته شده اما این تایم هنوز قطعی نشده است.»

admin بازدید : 224 جمعه 02 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش مهر ،یک مقام آگاه با تائید این خبر اظهار داشت: این شبکه اجتماعی موبایلی، به دلیل دارا بودن شاکی خصوصی در لیست مسدودیت دسترسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دستور قضایی برای فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام صادر شده است، اضافه کرد: این حکم قضایی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با تاکید براینکه شاکیان خصوصی این شبکه اجتماعی، به دلیل نقص حریم شخصی از این شبکه شکایت کرده اند خاطرنشان کرد: دستور فیلترینگ ایسنتاگرام ارتباطی با تصمیمات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ندارد و این حکم قضایی مستقیما از سوی دادستانی به وزارت ارتباطات برای اجرا ابلاغ شده است.

اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس جهان محسوب می شود که در سال 2010 راه اندازی شده و مشترکان بسیاری در سرتاسر دنیا دارد.

admin بازدید : 234 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

این شیوه جدید اعلام طلاق و از هم‌پاشیدگی خانواده‌های ایرانی است که هر چند ابتدا فقط در تهران رواج داشت اما این روزها در همه کلانشهرهای کشور باب شده است.

«جات هم اصلا خالی نیست»؛ این عنوان کارتی شکیل است با عکسی زیبا از یک زن و مرد که از هم فاصله گرفته‌اند و لبخند می‌زنند!

 داخل این کارت زیبا که شبیه کارت دعوت مراسم میهمانی است، نوشته شده است: «دیگه پشت دستمو داغ می‌کنم / که تا زنده‌م عاشق هیشکی نشم / عاشق هر کی بشم خیالی نیست / لااقل اسیر تو یکی نشم / عروسکی بودم برات / که تو بهم نفس دادی / دلم رو یک روز خریدی / فرداش آوردی پس دادی - بدینوسیله از شما دعوت می‌شود که به جشن آزادی مریم و محمد قدم بگذارید!»

این شیوه جدید اعلام طلاق و از هم‌پاشیدگی خانواده‌های ایرانی است که هر چند ابتدا فقط در تهران رواج داشت اما این روزها در همه کلانشهرهای کشور باب شده است.

محمود - فروشنده کارت دعوت در خیابان بهارستان - می‌گوید: از 2 سال گذشته تا کنون مراجعات زیادی داریم که زوج‌های جوان با خوشحالی به سراغ ما می‌آیند و کارت‌های جشن طلاق خود را سفارش می‌دهند. اوایل این امر باعث تعجب ما می‌شد و حتی چند بار از گرفتن سفارش برای این کارت‌ها سر باز زدیم اما وقتی از همکاران سوال کردیم دیدیم آنان این سفارشات را می‌پذیرند و برایشان عادی است. بیشتر کارت‌های فانتزی با متن‌های خنده‌دار مورد توجه این متقاضیان است و در بسیاری از موارد هم زن و مرد با هم برای سفارش دادن کارت میهمانی طلاق خود مراجعه می‌کنند!»

به این ترتیب است که به نظر می‌رسد از هم گسیختن ارزش‌ها به ماجرای زشت طلاق که روزی روزگاری برای مردم جامعه نکوهیده و ناپسند بود نیز باز شده است.

در هر حال آنچه مسلم است، طبق آمارها در سال‌های اخیر درصد طلاق در کشور رشد چشم‌گیری داشته است. روان‌شناسان معتقدند که افزایش میزان طلاق، علل مختلفی دارد. یکی از دلایل آن افزایش پویایی روانی افراد است. در واقع داشتن آرامش و اعصاب راحت در ازدواج می‌تواند از طلاق زودهنگام جلوگیری کند. نداشتن فقر مالی، اشتغال، عدم مردسالاری و نبود اعتیاد نیز می‌تواند در رخ ندادن طلاق در جامعه موثر باشد.

البته جامعه‌شناسان عصر حاضر اعتقاد دارند که بر خلاف نگاه سنتی حاکم در جامعه، همیشه طلاق بد نیست و همیشه هم ازدواج خوب نیست. حتی گاهی طلاق را از ادامه زندگی مشترک بهتر می‌دانند چرا که ازدواج خوب باعث سلامت جسمی و روانی افراد می‌شود و در مقابل، ازدواج بد می‌تواند اثر مخربی بر سلامت جسمی و روانی افراد بگذارد.

با این حال، ریخته شدن اینگونه قبح طلاق و جشن گرفتن آن، زنگ هشداری برای جامعه ایرانی است؛ زنگ هشداری که هر چند مدت‌هاست به صدا در آمده اما هنوز راه حلی اساسی برای آن اندیشیده نشده است و جوانان پرمدعا همچنان بعد از مدت کوتاهی زندگی که با تجمل و عروسی‌های آنچنانی آغاز می‌شود، به جشن طلاق آنچنانی می‌اندیشند و لبخند می‌زنند. لبخندهایی که تلخی آن بعد از چند ماه زندگی مجردی بیش از پیش خودنمایی خواهند کرد.

admin بازدید : 216 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 کیهان نوشت: 

در حالی که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نیمه راه 10 روزه خودش می‌رسد، برخی از رسانه‌ها از انتشار کتابی از سروده‌های شاهین نجفی در این نمایشگاه خبر دادند، خواننده‌ای که به دلیل بی‌احترامی به امام هادی(ع) از سوی علما مرتد شناخته شده است. کمیته روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در اقدامی عجولانه این خبر را تکذیب کرد و مدعی شد که کتاب مذکور سروده شاهین نجفی نیست بلکه آقای سیدمهدی موسوی شاعر این کتاب است.

در اطلاعیه کمیته روابط عمومی نمایشگاه کتاب تهران همچنین آمده است: «با توجه به نظارت‌های کمیته نظارت و ارزشیابی محتوایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از فروش این کتاب نیز که مجوز پخش (اعلام وصول دبیرخانه دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی) را دریافت نکرده، جلوگیری به عمل آمده است.»

نکته مهمی که کمیته روابط عمومی نمایشگاه کتاب تهران به آن توجه نکرده یا نخواسته که توجه کند، این است که اولا سیدمهدی موسوی، کسی است که بارها برای شاهین نجفی مرتد شعر سروده و وی نیز ترانه‌های آن را خوانده است. نکته دیگر این که وی همراه با ف. اختصاری  کسانی هستند که برخی افراد خوش‌خیال درصددند آنها را مادر و پدر سبک مدرن شعر ایران معرفی کند و خانم ف. اختصاری همانی است که در جریان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی همراه با یک دختر دیگر و سه پسر، موهای سر خودشان را تراشیدند و به درون تماشاگران ورزشگاه رفتند و بعد هم با وقاحت تمام تصویرهایشان را در یکی از شبکه‌های اجتماعی خارجی قرار دادند!

 

منبع: کیهان

admin بازدید : 228 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

یک روانپزشک با بیان ویژگی‌های مبتلایان به اختلال بیش‌فعالی گفت:این بیماران روی زمین هم مدام تکان می‌خورند و دستهایشان را به هم می‌مالند. برخی معتقدند انگار به پاهای آنها موتور بسته شده و از دیوار راست بالا می‌روند.

admin بازدید : 223 چهارشنبه 06 فروردین 1393 نظرات (0)

محمد تقوی: شاید استفاده از نوار مشکی به مناسبت کشته شدن یکی از عزیزترین فرزندان ایران در این هفته از بازیهای لیگ برتربهترین پیام به دنیا باشد که نشان دهیم به یاد آنان هستیم.

 

 

admin بازدید : 173 چهارشنبه 06 فروردین 1393 نظرات (0)

تهران - ایرنا - حضرت آیت الله خامنه ای به همسران مسوولان و بانوانی که در بخش های مختلف کشور مسوولیت دارند سفارش کردند تا از لحاظ دوری از اسراف، نسبت به دیگران الگو باشند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 480
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 179
  • بازدید سال : 6,885
  • بازدید کلی : 412,659
  • کدهای اختصاصی
    دریافت کد حرکت متن چت روم

    قالب