loading...
فرامادرانه
انشارات خورشید خانم

برای آشنایی بیشتر روی کتاب ها کلیک کنید.

http://s5.picofile.com/file/8120817918/skar.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817876/sakoochooloo.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817976/sdsh.jpg

admin بازدید : 295 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

شیرپاک کن چیست ؟ شیرپاک کن ها  از این مواد می توان به عنوان پاک کننده های آرایشی و یا برطرف کننده آلاینده های صورت استفاده کرد. نحوه استفاده از این فرآورده ها به صورت زدن آنها روی نوک انگشت و سپس مالیدن آن روی صورت به شکل دوایر متحدالمرکز( یا مارپیچی از داخل به خارج) به همراه ماساژ ملایم می باشد که در صورت احتیاج به تکرار عمل فوق دوباره به همان شکل تکرار می شود. کار پاکسازی به اتمام نمی رسد مگر مواد زاید قابل شستشو ایجاد شده به دنبال استفاده از شیر پاک کن ها با تونیک یا آب ولرم از روی صورت برداشته شوند.

admin بازدید : 789 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

روغن کرچک به این دلیل در پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد که زود تاثیر میگذارد .با روغن کرچک بدن  و مو سالم و زیبا می شود. این روغن نقش مهمی در سالم نگه داشتن موها و درخسشندگی پوست دارد. امروز برای شما درباره مزایای روغن گرچک می گوییم. 

admin بازدید : 195 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گفته یک کارشناس تغذیه در نیویورک، رژیم غذایی نامناسب، استعمال سیگار، عدم تعادل هورمون‌ ها و کم خوابی در سلامت موها اثر می‌گذارد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، لیزا دریر یکی از کارشناسان تغذیه در نیویورک درباره مراقبت از موها گفت: برای داشتن موهایی سالم و درخشان پروتئین را در رژیم غذایی فراموش نکنید.

admin بازدید : 309 شنبه 27 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
قسمت اول:از آلوئه ورا چه می‌دانیم؟
قسمت دوم: آیا ترکیبات و فواید آلوئه ورا را می‌شناسید؟
 
از آلوئه ورا در كرمهای مرطوب كنننده پوست و كرمهای التیام دهنده پوستی و بسیاری از كرمهای موضعی استفاده می‌شود.
admin بازدید : 188 شنبه 27 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اگر سری به داروخانه‌ بزنید تا یک محصول مناسب برای حالت دادن و تقویت موهای‌تان بخرید احتمالا حسابی گیج خواهید شد چون آنقدر تنوع این محصولات زیاد است که هرکسی از آنها سر در نمی‌آورد.

admin بازدید : 387 شنبه 27 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
مه شو: همان گونه که با خوردن شیر، مواد مغذی آن را به بدن می رسانید، با حمام کردن آن نیز، می توانید به رساندن این مواد مغذی به پوست خود کمک نمایید. البته منظور از حمام شیر این نیست که وان خود را پر از شیر بکنید. ریختن یکی دو فنجان کوچک شیر در آب وان کفایت می کند.
 
admin بازدید : 260 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دنبال یک راه برای بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست صورت تان می گردید که نیازی به عمل جراحی یا هزینه ویزیت پزشک نداشته باشد؟ مراحل این قسمت را بخوانید تا راه جلوگیری از افتادگی پوست صورت و افزایش ثبات و استحکام پوست تان را یاد بگیرید.

بهترین راه برای اجتناب از شل شدن پوست صورت، پیشگیری از آن است. برای این کار اولاً بیش از حد در معرض نور خورشید یا اشعه UV تخت های برنزه کننده قرار نگیرید. اگر مجبورید که به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید، همیشه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین قبل از رفتن به رختخواب تمام آرایش تان را پاک کنید.

به طور منظم ورزش کنید. ورزش باعث افزایش گردش خون می شود که به طور طبیعی پوست تان را به جنبش در می آورد. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و از خوردن غذا های پر قند اجتناب کنید. به مقدار زیادی مایعات بنوشید. آب زیادی که می نوشید به پوست تان می رسد. به این ترتیب پوست تان را مرطوب نگه می دارید و آن را درخشان می کنید.

منافذ پوست تان را با بخار گرم باز کنید. می توانید یک حوله بردارید و آن را مرطوب کرده و برای حدود ۲ دقیقه در مایکروویو گرم کنید. سپس آن را روی کل صورت تان قرار دهید و استراحت کنید. این کار منافذ پوست تان را باز کرده و هر گونه تجمع چربی یا آلودگی روی پوست تان را از بین می برد. همچنین پوست تان را سفت می کند و با کاهش اندازه منافذ پوست، ظاهری صاف و سفت به آن می دهد.

و در آخر برای سفت کردن طبیعی پوست صورت سعی کنید به طور معمول هر شب قبل از رفتن به رختخواب، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت تان را ماساژ دهید. همیشه با یک حرکت به سمت بالا صورت تان را ماساژ دهید. نیروی جاذبه به طور مداوم پوست تان را به سمت پایین می کشد و باعث شل و آویزان شدن آن در آینده می شود. با انجام ماساژ با این امر مبارزه کنید. گردن تان را هم خوب ماساژ بدهید؛ زیرا گردن جایی است که اغلب مورد غفلت و بی توجهی قرار می گیرد. هر زمان که به صورت تان مرطوب کننده می زنید آن را روی گردن تان هم بمالید و آن را به سمت بالا ماساژ دهید.

 

 منبع : بیتوته

admin بازدید : 191 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد کرم‌های شفاف کننده پوست که امروزه رواج زیادی دارند از مواد شیمیایی مضر و خطرناکی تهیه می‌شوند.

ترکیب کردن لیموترش با برگ گیاهان و حتی عصاره آنها می‌تواند تاثیر زیادی در شفافیت پوست و از بین بردن لکه‌ها داشته باشد.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد مخلوط لیمو ترش با آلوئه‌ورا قبل از مهمانی می‌تواند پوست شما را از حالت خستگی نجات دهد و برق خاصی را در پوستتان به وجود بیاورد.


لیمووآلوئه ورا حاوی اسید سیتریک هستند که ویتامینC موجود درآنها می‌تواند لکه‌ها و آکنه‌ها را برطرف کند و زخم‌های باز عمیق را نیز بهبود بخشد.نتایج مطالعات نشان می‌دهد که سالمندان برای کاهش چین ‌و چروک‌های خود می‌توانند با این ترکیب‌ها چین و چروک‌ها را پس از مدت زمانی کوتاه از بین ببرند.

 

admin بازدید : 243 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
گلاب از تقطیر گل محمدی به دست می آید که از نظر عطر در میان سایر گل ها ممتاز است و خواص درمانی فراوانی دارد.
 
گل محمدی از خانواده ی گل سرخ با گل برگ هایی به رنگ صورتی است. این گل ها در خرداد ماه ظاهر می شوند و در همین ماه است که گلاب گیری انجام می پذیرد. گل محمدی رایحه ی خوشی دارد و گلاب نیز همین رایحه ی خوش را در خود تثبیت می کند.
admin بازدید : 256 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

کسانی که موهای فر دارند معمولا با مشکلاتی چون خشکی موها، وز و شکنندگی آن مواجه می شوند. علاوه بر این برای زیبا به نظر رسیدن موهای فر مراقبت های خاصی نیاز است، در حالی که بیشتر محصولاتی که برای این نوع مو در بازار وجود دارد، برای مصرف طولانی مدت اثر خوبی روی موها نخواهد داشت، در واقع موهای فر نسبت به دیگر انواع مو بسیار آسیب پذیرتر و ضعیف تر است و در عین حال محصولات حالت دهنده آن نیز وضعیت را مشکل تر هم می کنند به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب بیشتر استفاده از تکنیک های طبیعی برای حالت دادن و مراقبت می تواند بسیار موثر و مفید باشد تا بتوان فر طبیعی موها را در بهترین حالت نگه داشت و آسیب کمتری هم به آن وارد کرد.

admin بازدید : 250 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

سبک زندگی ما و اینکه چگونه از پوست خود مراقبت نماییم از جمله عواملی است که در کیفیت پوست ما موثر است ،برای مراقبت از پوست خود لازم است ابتدا نوع پوست خود را بشناسید ،توصیه های دکتر هال متخصص پوست را در  مورد پوست های مختلط بخوانید .

admin بازدید : 251 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

یک متخصص پوست و مو بوتاکس را بهترین روش برای حذف خطوط ناشی از انقباض عضلات صورت دانست اما نسبت به وجود بوتاکس های تقلبی در بازار هشدار داد و گفت:«متاسفانه برخی از افراد از مارک های تقلبی که اکثرا چینی هستند برای تزریق استفاده می کنند که هم از نظر خاصیت پایین بوده و مقدار دوز لازم را ندارد و در برخی موارد حتی ناخالصی هایی دارد که بعد از تزریق فرد دچار شوک می شود.»

admin بازدید : 244 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

زندگی مثبت: تخمه‌ها منبع غني چربي هستند که هنگام رسيدن، مقدار زيادي از نشاسته خود را از

دست مي‌دهند و به ميزان چربي آنها افزوده مي‌شود. از نظر نوع چربي هم داراي اسيدهاي چرب

اشباع و غيراشباع هستند که البته مقدار اسيدهاي چرب غير اشباع (مفيد) آنها بيشتر است...

تخمه‌ها مانند ماهي‌ها از نظر امگا -3 غني‌اند. امگا-3 موجود در تخمه‌ها به کاهش بي‌نظمي‌هاي

ضربان قلب، تري‌گليسريد خون، خطرات تشکيل لخته، سرعت سخت شدن شرايين، خطر فشارخون

بالا و کاهش سرطان و اختلالات رفتاري در جوانان کمک مي‌کند و برعکس امگا3 هاي دارويي، خطر

مسموميت ندارند. در ادامه مطلب به خواص برخي از انواع تخمه‌ها اشاره مي‌كنيم.


تخمه آفتابگردان: انرژي ساز

تخمه آفتابگردان سرشار از فسفر، منگنز، روي، پتاسيم، منيزيم، آهن و حاوي ميزان قابل‌توجهي فولات (اسيدفوليک)، ويتامين5 Bو ويتامين‌هاي ديگر گروه B است كه اين ويتامين‌ها باعث مي‌شوند بدن به خوبي بتواند از كربوهيدرات‌ها (قندها) استفاده کند و پرانرژي باشد. يک مشت تخمه‌ آفتابگردان 55 درصد تيامين يا همان ويتامين 1 Bموردنياز روزانه‌ افراد را تامين مي‌کند. تخمه‌هاي آفتابگردان سرشار از اسيدهاي چرب اشباع‌نشده چند باندي‌، به‌خصوص اسيدلينولئيک هستند که نوعي اسيدچرب امگا 6 محسوب مي‌شود. علاوه بر اين، اين تخمه‌ حاوي اسيدهاي چرب اشباع‌نشده‌ تك‌باندي نيز است كه اين اسيدهاي چرب براي سلامت قلب و عروق بسيار مفيدند. يک مشت از اين تخمه‌ها، 90 درصد نياز روزانه به ويتامين E را تامين مي‌کند. در 100 گرم تخمه آفتابگردان 580 کالري انرژي نهفته است. اين تخمه حاوي 24 درصد مواد پروتئيني، 47 درصد روغن،‌ 20 درصد کربوهيدرات و سرشار از فسفر، پتاسيم، آهن، کلسيم، منيزيم و ويتامين A، B و E است.

تخمه هندوانه: دشمن پوکي استخوان


100 گرم تخمه هندوانه، 590 کالري انرژي دارد و در 10 عدد آن، 5 کالري انرژي نهفته است. تركيب‌هاي موجود در اين تخمه مانند انواع ديگر است و مصرف متعادل آن مي‌تواند از کم‌خوني، بي‌اشتهايي، سوءجذب و التهاب جلوگيري كند. اين تخمه بيشتر به نام تخمه جاباني (ژاپني) معروف است و کلسيم آن براي زنان يائسه در پيشگيري از ابتلا به پوکي استخوان مفيد به نظر مي‌رسد. تخمه جاباني با توجه به گونه‌هاي مختلف هندوانه اندازه‌هاي ريز و درشت دارد و مي‌توان آن را به صورت بوداده در طعم‌هاي نمکي (البته کم‌نمک)، گلپر و آبليمو مصرف كرد.

تخمه خربزه: خون ساز


مغز تخمه خربزه بوداده حاوي چربي، پروتئين، آهن، ويتامين E و فيبر است. تخمه خربزه نيز غني از مواد معدني و ويتامين‌هاست، به خونسازي کمک مي‌كند و خاصيت آنتي‌اکسيدان دارد.

تخمه کدو: سلامت پروستات

با خوردن 100 گرم تخمه کدو نيمي از نياز روزانه بدن به منگنز، منيزيم و فسفر تامين مي‌شود. تخمه کدو مي‌تواند براي سالمنداني که در معرض پوکي استخوان قرار دارند آجيل مناسبي باشد. به علاوه تخمه کدو در حفظ سلامت پروستات نقش ضدالتهابي ايفا مي‌کند. تخمه کدو تنبل بهترين منبع منيزيم است و به گفته دانشمندان، سطح بالاي منيزيم در خون تا 40 درصد احتمال مرگ زودرس را کاهش مي‌دهد. در پاييز که فصل کدوتنبل است مي‌توانيد تخمه آن را خشک و اين دانه را به برنامه غذايي روزانه‌تان اضافه كنيد. در هر 30 گرم دانه برشته شده کدو تنبل، 150 ميلي‌گرم منيزيم وجود دارد. برخلاف افکار عمومي تخمه کدو دفع‌کننده کرم است و باعث افزايش و تقويت حافظه مي‌شود. تخمه کدوي کاغذي نيز سرشار از فيتوسترول و ويتامين E و اسيدهاي چرب لينولئيک است و براي ورم پروستات و سوزش مجاري ادرار استفاده مي‌شود.

مغز تخمه پوست‌كنده بخوريم يا نه؟

از مصرف مغز تخمه‌ها به‌صورت پوست‌کنده و آماده حتي‌الامکان خودداري کنيد زيرا در اين صورت هم از مصرف تخمه لذت کمتري مي‌بريد، هم کالري خيلي بالايي دريافت مي‌کنيد. علاوه بر اينها، احتمال اکسيده شدن اين مغز تخمه‌ها بيش از خود تخمه‌هاست. درضمن اگر از هر چند تخمه‌اي که مي‌خوريد يکي تلخ است معني آن اين است که اين تخمه‌ها در حال فساد هستند.

مضرات مصرف بي‌رويه تخمه‌ها


در مصرف انواع تخمه‌ها محتاط باشيد چراکه زياده‌روي در مصرف آنها به دليل چربي و کالري بالا منجر به اضافه‌وزن مي‌شود و نمک به کار رفته در آنها براي طعم‌دار شدن باعث افزايش فشارخون و برخي عوارض ديگر در بدن خواهد شد بنابراين بهتر است از آجيل‌هايي استفاده كنيد که طعم ديگري به غير از شوري براي آنها در نظر گرفته شده است. اگرچه تخمه‌ها از هر نوع فيبر محلول و نامحلول، غني هستند ولي عمدتا ميزان فيبر نامحلول بالاتري دارند. مصرف متعادل اين خوراكي براي افرادي که به يبوست، بيماري‌هاي التهابي، سرطان روده بزرگ، افزايش چربي و فشارخون مبتلا هستند، مناسب خواهد بود. فراموش نكنيد در اثر حرارت نامطلوب، چربي تخمه نيز دستخوش تغييرات نامطلوب و روغن مفيد آن به روغني مضر تبديل مي‌شود. پروتئين و کربوهيدرات‌هاي آن نيز به علت قهوه‌اي شدن افت تغذيه‌اي پيدا مي‌كند. اگر درجه حرارت خيلي بالا باشد، با تشکيل مواد سمي که بوي تند نامطلوبي دارد شروع به تجزيه شدن و سوختن مي‌کنند بنابراين توصيه مي‌شود هميشه از آجيل‌هاي بو نداده استفاده کنيد يا در صوت لزوم، بو داده آن را از مراکز معتبر وزارت بهداشت كه داراي مجوز بهداشتي و تاريخ مصرف هستند، تهيه كنيد.

 

admin بازدید : 347 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

می توانید از موز به عنوان یک ماسک برای خلاص شدن از شر خطوط خنده استفاده کنید .

با موز می توانید عسل مخلوط کنید و وروی خطوط چهره برا ی مدتی بگذارید . استفاده از این مخلوط را سه بار

در هفته انجام دهید که یک راه موثر برای خلاص شدن از شر خطوط خنده است.

یک ورزش هم هست که خوبه دهانتونو از آب پر کنید بعد با همون اب لپاتونو باد کنید تا ١٠ بشمرید این کارو ١٠

مرتبه روزی ٣ بار انجام بدهید.

بلغور جو طبیعی و یک منبع طبیعی کارآمد برای از بین بردن خطوط صورت است .

همچنین به عنوان یک اسکراب خوب است. یک خمیر بلغور جو با آب ، شیر یا ماست درست کنید و

کمی برروی صورت نگه دارید.

یکی دیگر از راه های طبیعی خلاص شدن از خطوط خنده و چین و چروک در چهره استفاده از پاپایا

در صورت است. شما می توانید پاپایا را مانند یک ماسک به صورت بزنید. از آنجا که آن طبیعی است

می توانید بیش از یک بار درروز استفاده کنید در مدت زمان طولانی نتیجه بسیار عالی میدهد.

برای خط خنده آلوئه ورا ، خطوط را بطور موثر کاهش میدهد . بهترین راه این است که از گیاه تازه آلوئورا

استفاده کنید.

 

admin بازدید : 254 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اگر مستعد آکنه هستید، می دانید که پیدا کردن یک شوینده و شیر پاک کن خوب برای پوست حساستان کار بسیار دشواری است. شوینده های نامناسب ممکن است پوستتان را زبر و خشک کنند، رطوبت پوست را از بین ببرند یا بر روی پوست چرب شما کاملا بی اثر باشند!

در این مقاله با ترکیباتی که متخصصان پوست برای پاکسازی پوست های مستعد آکنه پیشنهاد می کنند آشنا خواهید شد.

گام اول: با پوستتان ملایم باشید

برای مبتدی ها دانستن این نکته اهمیت دارد که تمیز نگه داشتن صورتتان باید بدون تغییر در ترکیب شیمیایی آن باشد. لیدیا واتی، رئیس یک موسسه ی زیبایی در این باره توضیح می دهد:

از مساعد کردن شرایط برای رشد و نمو باکتری ها اجتناب کنید. برای این کار، روزانه صورت خود را با یک شوینده و پاک کننده ی ملایم بشویید. از محصولاتی که مخصوص پوست های حساس اند استفاده کنید.

دکتر پاتریک داوی، جراح و متخصص پوست هم توصیه می کند از شوینده های الکلی پرهیز کنید، زیرا این شوینده ها پوست را خشک می کنند و رطوبت طبیعی آن را از بین می برند.

گام دوم: صورتتان را لیف نزنید

ممکن است برای خلاص شدن از شر جوش ها و باکتری ها وسوسه شوید که صورتتان را لیف بکشید. اما این کار را نکنید!

دکتر داوی می گوید: شستشوی شدید و سایشی صورت، باعث تحریک پوست و بدتر شدن جوش ها می شود. علت بوجود آمدن آکنه، پایین بودن بهداشت فردی نیست.

لیدیا واتی نیز با این نظر موافقت می کند: صورتتان را لیف نزنید. سعی کنید پوستتان را هیدراته و مرطوب نگه دارید و لایه های محافظ صورت را از بین نبرید. لیف زدن پوست، باعث تحریک و التهاب بیشتر آن می شود!

گام سوم: به دنبال اسید سالیسیلیک باشید

می خواهید برای پوست چرب و جوشدار خود یک شوینده ی عالی بخرید؟ برچسب روی محصولات را برای پیدا کردن محصول مناسب پوستتان به دقت بخوانید. به گواهی دکتر دبرا جالیمان، متخصص پوست، اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک، بهترین ترکیباتی هستند که می توان در این شوینده ها و شیرپاک کن ها به کار برد.

دکتر جالیمان هم چنین ژل بنزویل پراکسید یا رتینول را برای استفاده عصرگاهی توصیه می کند. لیدیا واتی نیز می گوید سالیسیلیک اسید و بنزویل پراکسید، به پاکسازی پوست از سلول های مرده و از بین بردن باکتری ها کمک می کند. «اگر این ترکیبات پوستتان را زبر و خشک می کند به سراغ یک محصول ملایم تر مثل روغن درخت چای بروید.»

یکی دیگر از فواید سالیسیلیک اسید این است که دارای میل ترکیبی با چربی هاست. یعنی به داخل چربی ها نفوذ می کند. به گفته ی لاری نرونها، کارشناس زیبایی، می تواند به منافذ مسدود پوست نفوذ کرده و جوش های سرسیاه را از بین ببرد.

سارا نومان، متخصص مراقبت های پوستی نیز توصیه می کند از محصولاتی استفاده کنید که حاوی ویتامین A یا گلیکولیک اسید باشد: «این محصولات، برای بستن منافذ باز پوست بسیار موثر هستند. همچنین در کاهش باکتری ها و چربی پوست که مهمترین علت پیدایش آکنه هستند نقش به سزایی دارند.»

گام چهارم: پاکسازی

علاوه بر استفاده از شوینده ی مناسب برای پوست های مستعد آکنه، دکتر جالیمان به استفاده از یک سیستم پاکسازی توصیه می کند که ابزاری کلیدی برای لایه برداری صورت است.

بر اساس گفته های سارا نومان، سیستم پاکسازی میزان چربی پوست را کاهش می دهد، منافذ پوست را باز کرده و نواقص پوستی را ازبین می برد. با این روش افراد می توانند میزان جذب داروهای ضد آکنه ی خود را به حداکثر برسانند، PH پوستشان را نرمال نگاه دارند و پوست ملتهب و مستعد آکنه ی خود را بهسازی کنند.

گام پنجم: پوستتان را لطیف نگه دارید

واتی توصیه می کند پس از شستشوی پوستتان از یک مرطوب کننده ی فاقد چربی استفاده کنید. از مرطوب کننده های چرب خودداری کنید. هدف این است که رطوبت پوستتان را حفظ کنید بی آنکه به میزان چربی آن بیفزایید.

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 480
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 118
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 138
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 138
  • بازدید ماه : 247
  • بازدید سال : 6,953
  • بازدید کلی : 412,727
  • کدهای اختصاصی
    دریافت کد حرکت متن چت روم

    قالب