loading...
فرامادرانه
انشارات خورشید خانم

برای آشنایی بیشتر روی کتاب ها کلیک کنید.

http://s5.picofile.com/file/8120817918/skar.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817876/sakoochooloo.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817976/sdsh.jpg

admin بازدید : 241 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

رنگ پوست بر اساس میزان رنگدانه آن تعیین می‌شود که معمولا چهار تا پنج گروه رنگ پوست را در نژادهای مختلف می‌بینیم، از پوست بسیار روشن نژاد اروپایی گرفته تا پوست تیره سیاهپوستان.اما اگر بخواهیم پوست ایرانی‌ها را در یکی از این گروه‌ها قرار دهیم، گروه 2 و 3 به ترتیب سبزه‌روشن و سبزه‌تیره در این رده‌بندی قرار داده می‌شود.

دکتر امیری- متخصص پوست و مو نوشت: رنگ پوست طبیعی هر انسانی معمولا یکدست است. ولی بیماری‌های مختلف باعث می‌شود برخی از نواحی پوست پررنگ‌تر یا کمرنگ‌تراز دیگر نقاط پوست شود. در این مبحث بیشتر روی لکه‌های پررنگ تمرکز خواهیم کرد.
لکه‌های پررنگ یا هیپر پیگمانته از نظر تقسیم‌بندی انواع مختلفی دارد. بعضی از بدو تولد وجود دارند و قطر آنها هم از میلی‌متری تا چند سانتی‌متر است.


گاهی نیز به صورت اکتسابی هستند یعنی به مرور و گذشت زمان روی پوست ظاهر می‌شوند که به آنها اشاره می‌کنیم:


لکه‌های بعد از بروز التهابات پوستی: لکه‌هایی هستند که هر گاه در پوست التهابی ایجاد شود پوست به صورت رفلکسی تیره می‌شود. شدیدترین حالت آن بعد از آکنه است؛ یعنی وقتی جوشی از بین می‌رود تا مدت‌ها ناحیه جوش به شکل یک لکه روی پوست می‌ماند. لکه‌های بعد از لیزر یا سوختگی‌های خفیف، بعد از گزش حشره، حساسیت به یک دارو یا گیاه و بعد از التهاب‌های اگزامایی از دیگر لکه‌های ناشی از التهاب است که لکه‌های موقت محسوب می‌شود. ولی شدت هر لکه به رنگ پوست بستگی دارد، هر چه پوست روشن‌تر باشد این لکه‌ها کمرنگ‌تر و زودگذرتر و هرچه پوست تیره‌تر باشد پررنگ‌تر و طولانی‌تر روی پوست می‌مانند. اساس درمان، شناسایی زودهنگام نوع لکه از سوی پزشک است تا زودتر از بروز لکه‌های جدید پیشگیری شود.


ماسک حاملگی: این نوع ماسک به شکل یک تیرگی پروانه‌ای شکل است که در خانم‌ها و در دوران بارداری بسیار دیده می‌شود و قسمت مرکزی صورت، پیشانی و پشت لب را تیره می‌کند. البته بندرت نیز ممکن است در مردان دیده شود. زنان آسیایی بیشتر به این نوع از لکه‌ها مبتلا می‌شوند. ملاسما یا ماسک حاملگی دو نوع است: سطحی و عمقی.
نوع سطحی به اپیدرم محدود است و به درمان‌های دارویی هم پاسخ خوبی می‌دهد. در نوع عمقی رنگدانه‌های پوستی در قسمت عمقی تجمع پیدا می‌کنند و طبیعی است که به درمان هم خوب پاسخ نمی‌دهد (برای از بین بردن لکه‌های عمقی باید از کرم‌های روشن‌کننده یا کرم‌های لایه‌بردار استفاده کرد). ملاسما بر اثر هورمون استروژن دوران بارداری یا قرص‌های پیشگیری از بارداری ایجاد می‌شود. این لکه‌ها با نور آفتاب شدت می‌یابند و بعد از درمان نیز احتمال عود وجود دارد.


کک و مک: این لکه‌ها در افرادی که پوست روشن و زمینه ژنتیک دارند دیده می‌شود. نور آفتاب علت اصلی ایجاد و تشدید کک و مک است. معمولا در نواحی فوقانی بدن مانند پوست صورت و دست‌ها که بیشتر در معرض مستقیم نور آفتاب است دیده می‌شود. در فصول پاییز و زمستان که شدت تابش نور آفتاب ضعیف‌تر است، کمرنگ‌تر و در بهار و تابستان پررنگ‌تر می‌شود. کک و مک با استفاده از دارو کمرنگ می‌شود، ولی با هر بار تماس آفتاب دوباره برمی‌گردد.
بهترین درمان برای کک و مک استفاده از لیزر است ولی همه افراد بعد از لیزر همیشه باید رعایت کنند تا مانع برگشت لکه‌ها شوند، زیرا این پوست‌ها بسیار مستعد هستند و ممکن است این لکه‌ها عود کنند.


خال‌ها: خال‌ها نیز به صورت لکه‌های پررنگ‌تر روی پوست ظاهر می‌شوند. برخی از خال‌ها که متمایل به آبی هستند، درمانشان کمی مشکل‌تر است و حتی روی صورت و دور چشم هم دیده می‌شوند. در این موارد درمان دارویی کمک‌کننده نیست، ولی لیزردرمانی آن هم به صورت مکرر مفید است. در هر حال از بین بردن خال‌ها امکان‌پذیر است.


لکه‌های وابسته به سن: باور عموم این است که وجود بیماری‌های کبدی باعث ایجاد این لکه‌ها در افراد پیر یا میانسال می‌شود اما این طور نیست. لکه‌های دوران پیری نتیجه تماس زیاد با آفتاب است و کسانی که در گذشته تماس مداوم با آفتاب داشته‌اند زودتر دچار این لکه‌ها می‌شود. هر چه سن بالاتر می‌رود پررنگ‌تر می‌شود و درمان آن نیز لیزر است.


لکه‌ها خطری ندارند
لکه‌ها معمولا نگران‌کننده نیستند فقط شکل و ظاهر پوست را دستخوش تغییر می‌کنند. گرچه بعضی سرطان‌های پوستی ابتدا با لکه خود را نشان می‌دهند، ولی اینها به مرور برجسته می‌شوند و تغییر شکل می‌دهند، در حالی که لکه ایجاد شده شکل غیرعادی ندارد.
منبع:صدف نیوز

admin بازدید : 295 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

شیرپاک کن چیست ؟ شیرپاک کن ها  از این مواد می توان به عنوان پاک کننده های آرایشی و یا برطرف کننده آلاینده های صورت استفاده کرد. نحوه استفاده از این فرآورده ها به صورت زدن آنها روی نوک انگشت و سپس مالیدن آن روی صورت به شکل دوایر متحدالمرکز( یا مارپیچی از داخل به خارج) به همراه ماساژ ملایم می باشد که در صورت احتیاج به تکرار عمل فوق دوباره به همان شکل تکرار می شود. کار پاکسازی به اتمام نمی رسد مگر مواد زاید قابل شستشو ایجاد شده به دنبال استفاده از شیر پاک کن ها با تونیک یا آب ولرم از روی صورت برداشته شوند.

admin بازدید : 788 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

روغن کرچک به این دلیل در پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد که زود تاثیر میگذارد .با روغن کرچک بدن  و مو سالم و زیبا می شود. این روغن نقش مهمی در سالم نگه داشتن موها و درخسشندگی پوست دارد. امروز برای شما درباره مزایای روغن گرچک می گوییم. 

admin بازدید : 309 شنبه 27 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
قسمت اول:از آلوئه ورا چه می‌دانیم؟
قسمت دوم: آیا ترکیبات و فواید آلوئه ورا را می‌شناسید؟
 
از آلوئه ورا در كرمهای مرطوب كنننده پوست و كرمهای التیام دهنده پوستی و بسیاری از كرمهای موضعی استفاده می‌شود.
admin بازدید : 387 شنبه 27 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
مه شو: همان گونه که با خوردن شیر، مواد مغذی آن را به بدن می رسانید، با حمام کردن آن نیز، می توانید به رساندن این مواد مغذی به پوست خود کمک نمایید. البته منظور از حمام شیر این نیست که وان خود را پر از شیر بکنید. ریختن یکی دو فنجان کوچک شیر در آب وان کفایت می کند.
 
admin بازدید : 260 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دنبال یک راه برای بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست صورت تان می گردید که نیازی به عمل جراحی یا هزینه ویزیت پزشک نداشته باشد؟ مراحل این قسمت را بخوانید تا راه جلوگیری از افتادگی پوست صورت و افزایش ثبات و استحکام پوست تان را یاد بگیرید.

بهترین راه برای اجتناب از شل شدن پوست صورت، پیشگیری از آن است. برای این کار اولاً بیش از حد در معرض نور خورشید یا اشعه UV تخت های برنزه کننده قرار نگیرید. اگر مجبورید که به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید، همیشه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین قبل از رفتن به رختخواب تمام آرایش تان را پاک کنید.

به طور منظم ورزش کنید. ورزش باعث افزایش گردش خون می شود که به طور طبیعی پوست تان را به جنبش در می آورد. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و از خوردن غذا های پر قند اجتناب کنید. به مقدار زیادی مایعات بنوشید. آب زیادی که می نوشید به پوست تان می رسد. به این ترتیب پوست تان را مرطوب نگه می دارید و آن را درخشان می کنید.

منافذ پوست تان را با بخار گرم باز کنید. می توانید یک حوله بردارید و آن را مرطوب کرده و برای حدود ۲ دقیقه در مایکروویو گرم کنید. سپس آن را روی کل صورت تان قرار دهید و استراحت کنید. این کار منافذ پوست تان را باز کرده و هر گونه تجمع چربی یا آلودگی روی پوست تان را از بین می برد. همچنین پوست تان را سفت می کند و با کاهش اندازه منافذ پوست، ظاهری صاف و سفت به آن می دهد.

و در آخر برای سفت کردن طبیعی پوست صورت سعی کنید به طور معمول هر شب قبل از رفتن به رختخواب، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت تان را ماساژ دهید. همیشه با یک حرکت به سمت بالا صورت تان را ماساژ دهید. نیروی جاذبه به طور مداوم پوست تان را به سمت پایین می کشد و باعث شل و آویزان شدن آن در آینده می شود. با انجام ماساژ با این امر مبارزه کنید. گردن تان را هم خوب ماساژ بدهید؛ زیرا گردن جایی است که اغلب مورد غفلت و بی توجهی قرار می گیرد. هر زمان که به صورت تان مرطوب کننده می زنید آن را روی گردن تان هم بمالید و آن را به سمت بالا ماساژ دهید.

 

 منبع : بیتوته

admin بازدید : 191 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد کرم‌های شفاف کننده پوست که امروزه رواج زیادی دارند از مواد شیمیایی مضر و خطرناکی تهیه می‌شوند.

ترکیب کردن لیموترش با برگ گیاهان و حتی عصاره آنها می‌تواند تاثیر زیادی در شفافیت پوست و از بین بردن لکه‌ها داشته باشد.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد مخلوط لیمو ترش با آلوئه‌ورا قبل از مهمانی می‌تواند پوست شما را از حالت خستگی نجات دهد و برق خاصی را در پوستتان به وجود بیاورد.


لیمووآلوئه ورا حاوی اسید سیتریک هستند که ویتامینC موجود درآنها می‌تواند لکه‌ها و آکنه‌ها را برطرف کند و زخم‌های باز عمیق را نیز بهبود بخشد.نتایج مطالعات نشان می‌دهد که سالمندان برای کاهش چین ‌و چروک‌های خود می‌توانند با این ترکیب‌ها چین و چروک‌ها را پس از مدت زمانی کوتاه از بین ببرند.

 

admin بازدید : 250 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

سبک زندگی ما و اینکه چگونه از پوست خود مراقبت نماییم از جمله عواملی است که در کیفیت پوست ما موثر است ،برای مراقبت از پوست خود لازم است ابتدا نوع پوست خود را بشناسید ،توصیه های دکتر هال متخصص پوست را در  مورد پوست های مختلط بخوانید .

admin بازدید : 251 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

یک متخصص پوست و مو بوتاکس را بهترین روش برای حذف خطوط ناشی از انقباض عضلات صورت دانست اما نسبت به وجود بوتاکس های تقلبی در بازار هشدار داد و گفت:«متاسفانه برخی از افراد از مارک های تقلبی که اکثرا چینی هستند برای تزریق استفاده می کنند که هم از نظر خاصیت پایین بوده و مقدار دوز لازم را ندارد و در برخی موارد حتی ناخالصی هایی دارد که بعد از تزریق فرد دچار شوک می شود.»

admin بازدید : 347 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

می توانید از موز به عنوان یک ماسک برای خلاص شدن از شر خطوط خنده استفاده کنید .

با موز می توانید عسل مخلوط کنید و وروی خطوط چهره برا ی مدتی بگذارید . استفاده از این مخلوط را سه بار

در هفته انجام دهید که یک راه موثر برای خلاص شدن از شر خطوط خنده است.

یک ورزش هم هست که خوبه دهانتونو از آب پر کنید بعد با همون اب لپاتونو باد کنید تا ١٠ بشمرید این کارو ١٠

مرتبه روزی ٣ بار انجام بدهید.

بلغور جو طبیعی و یک منبع طبیعی کارآمد برای از بین بردن خطوط صورت است .

همچنین به عنوان یک اسکراب خوب است. یک خمیر بلغور جو با آب ، شیر یا ماست درست کنید و

کمی برروی صورت نگه دارید.

یکی دیگر از راه های طبیعی خلاص شدن از خطوط خنده و چین و چروک در چهره استفاده از پاپایا

در صورت است. شما می توانید پاپایا را مانند یک ماسک به صورت بزنید. از آنجا که آن طبیعی است

می توانید بیش از یک بار درروز استفاده کنید در مدت زمان طولانی نتیجه بسیار عالی میدهد.

برای خط خنده آلوئه ورا ، خطوط را بطور موثر کاهش میدهد . بهترین راه این است که از گیاه تازه آلوئورا

استفاده کنید.

 

admin بازدید : 194 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تفاوت رنگ پوست گردن نسبت به صورت به دلیل استفاده ی بیش از حد کرم های گریم سفید کننده است و در نهایت به راحتی قابل پاک شدن و از بین رفتن است و این از جذابیت هر دختر خانمی کم خواهد کرد.

خط چشم بیش از اندازه

لارنس 22 ساله می گوید : آرایش بیش از حد چشم باعث می شود که تغییرات بدی در قیافه ی اصلی و صورت هر خانمی به وجود آید. به خصوص استفاده از سایه و خط چشم ، برای یک دخترخانم با سن کم اصلا پیشنهاد نمی شود.

کرم بیش از حد بر روی صورت

الکس 31 ساله می گوید : من اصلا دوست ندارم وقتی به صورت دختر خانمی نگاه می کنم وهنگامی که رنگ پوست صورت او را با پوست گردنش مقایسه می کنم تفاوت زیادی می بینم و این به دلیل استفاده ی بیش از حد کرم های گریم سفید کننده است و در نهایت به راحتی قابل پاک شدن و از بین رفتن است و این از جذابیت هر دختر خانمی کم خواهد کرد.

دندان های بیش از حد سفید

برایان 42 ساله می گوید : داشتن دندان های بیش از حد سفید مصنوعی و غیر طبیعی به نظر می رسد. در واقع، من فکر می کنم این باعث می شود چهره هر خانم نگاه خشنی پیدا کند.

زدن رژ لب براق

جف 23 ساله می گوید : من از طرفداران رژلب براق و چسبناک نمی باشم. این رژ لب ها به گونه است که انگار تمام لب های تان آغشته به عسل است.

مدل مو

برایان 42 ساله می گوید : من در کل می خواهم این را بگویم که از داشتن مدل موهایی که باعث می شود سر شما مخروطی شکل به نظر برسد اجتناب کنید. این کار یکی از بدترین اشتباهات آرایشی است.

عطرهای بیش از حد معطر

پیتر 22 ساله می گوید : زمانی که دختر خانم ها از عطرهایی استفاده می کند که بوی آن بیش از اندازه قوی است من نمی توانم نفس بکشم. بوی عطر تمام محیط دور تا دور و اطراف آدم را پر می کند و حتی از خوردن یک لیوان آب هم نمی توان لذت برد.

ناخن های بیش از حد بلند

لارنس 22 ساله می گوید : من واقعا ناخن ها ی بیش از اندازه بلند را دوست ندارم و احساس می کنم غیر طبیعی و مانند چنگال های گربه است و این برای لحظاتی که هر خانمی عصبانی می شود ممکن است بد و خطرناک باشد.

توهمات زیبایی

برایس 23 ساله می گوید : من به خوبی می دانم که این بسیار غیر طبیعی است که بسیاری از خانم ها هنگام بیرون رفتن روی صورت خود آرایش ها و نقاشی های بسیار شدیدی انجام می دهند و طرح هایی می کشند، چرا که این بسیار راحت می تواند با کمی باران از بین برود و هیچ مردی این را دوست ندارد.

برنزه کردن

ادیسون 19 ساله می گوید : من با کار آن دسته دختر خانم هایی که پوست خود را بیش از حد برنزه می کنند موافق نیستم و به خصوص آنکه در وهله اول ، داشتن پوست سالم و طبیعی به مراتب جذاب تر و بهتر می باشد.

قاتل اعتماد به نفس

میشائیل 42 ساله می گوید : من با خانمی قرار ملاقات داشتم که واقعا برای بهداشت شخصی خود هر روز یا دو روز یکبار استرس داشت ، و اصرار داشت که این در علاقه من به او تاثیر گذار خواهد بود. اما اگر شما اینگونه فکر می کنید پیشنهاد می شود که در اخلاق و رفتار و رفع وسواسی خود دقت بیشتری کنید.

 

منبع : سیمرغ

 

 

admin بازدید : 254 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اگر مستعد آکنه هستید، می دانید که پیدا کردن یک شوینده و شیر پاک کن خوب برای پوست حساستان کار بسیار دشواری است. شوینده های نامناسب ممکن است پوستتان را زبر و خشک کنند، رطوبت پوست را از بین ببرند یا بر روی پوست چرب شما کاملا بی اثر باشند!

در این مقاله با ترکیباتی که متخصصان پوست برای پاکسازی پوست های مستعد آکنه پیشنهاد می کنند آشنا خواهید شد.

گام اول: با پوستتان ملایم باشید

برای مبتدی ها دانستن این نکته اهمیت دارد که تمیز نگه داشتن صورتتان باید بدون تغییر در ترکیب شیمیایی آن باشد. لیدیا واتی، رئیس یک موسسه ی زیبایی در این باره توضیح می دهد:

از مساعد کردن شرایط برای رشد و نمو باکتری ها اجتناب کنید. برای این کار، روزانه صورت خود را با یک شوینده و پاک کننده ی ملایم بشویید. از محصولاتی که مخصوص پوست های حساس اند استفاده کنید.

دکتر پاتریک داوی، جراح و متخصص پوست هم توصیه می کند از شوینده های الکلی پرهیز کنید، زیرا این شوینده ها پوست را خشک می کنند و رطوبت طبیعی آن را از بین می برند.

گام دوم: صورتتان را لیف نزنید

ممکن است برای خلاص شدن از شر جوش ها و باکتری ها وسوسه شوید که صورتتان را لیف بکشید. اما این کار را نکنید!

دکتر داوی می گوید: شستشوی شدید و سایشی صورت، باعث تحریک پوست و بدتر شدن جوش ها می شود. علت بوجود آمدن آکنه، پایین بودن بهداشت فردی نیست.

لیدیا واتی نیز با این نظر موافقت می کند: صورتتان را لیف نزنید. سعی کنید پوستتان را هیدراته و مرطوب نگه دارید و لایه های محافظ صورت را از بین نبرید. لیف زدن پوست، باعث تحریک و التهاب بیشتر آن می شود!

گام سوم: به دنبال اسید سالیسیلیک باشید

می خواهید برای پوست چرب و جوشدار خود یک شوینده ی عالی بخرید؟ برچسب روی محصولات را برای پیدا کردن محصول مناسب پوستتان به دقت بخوانید. به گواهی دکتر دبرا جالیمان، متخصص پوست، اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک، بهترین ترکیباتی هستند که می توان در این شوینده ها و شیرپاک کن ها به کار برد.

دکتر جالیمان هم چنین ژل بنزویل پراکسید یا رتینول را برای استفاده عصرگاهی توصیه می کند. لیدیا واتی نیز می گوید سالیسیلیک اسید و بنزویل پراکسید، به پاکسازی پوست از سلول های مرده و از بین بردن باکتری ها کمک می کند. «اگر این ترکیبات پوستتان را زبر و خشک می کند به سراغ یک محصول ملایم تر مثل روغن درخت چای بروید.»

یکی دیگر از فواید سالیسیلیک اسید این است که دارای میل ترکیبی با چربی هاست. یعنی به داخل چربی ها نفوذ می کند. به گفته ی لاری نرونها، کارشناس زیبایی، می تواند به منافذ مسدود پوست نفوذ کرده و جوش های سرسیاه را از بین ببرد.

سارا نومان، متخصص مراقبت های پوستی نیز توصیه می کند از محصولاتی استفاده کنید که حاوی ویتامین A یا گلیکولیک اسید باشد: «این محصولات، برای بستن منافذ باز پوست بسیار موثر هستند. همچنین در کاهش باکتری ها و چربی پوست که مهمترین علت پیدایش آکنه هستند نقش به سزایی دارند.»

گام چهارم: پاکسازی

علاوه بر استفاده از شوینده ی مناسب برای پوست های مستعد آکنه، دکتر جالیمان به استفاده از یک سیستم پاکسازی توصیه می کند که ابزاری کلیدی برای لایه برداری صورت است.

بر اساس گفته های سارا نومان، سیستم پاکسازی میزان چربی پوست را کاهش می دهد، منافذ پوست را باز کرده و نواقص پوستی را ازبین می برد. با این روش افراد می توانند میزان جذب داروهای ضد آکنه ی خود را به حداکثر برسانند، PH پوستشان را نرمال نگاه دارند و پوست ملتهب و مستعد آکنه ی خود را بهسازی کنند.

گام پنجم: پوستتان را لطیف نگه دارید

واتی توصیه می کند پس از شستشوی پوستتان از یک مرطوب کننده ی فاقد چربی استفاده کنید. از مرطوب کننده های چرب خودداری کنید. هدف این است که رطوبت پوستتان را حفظ کنید بی آنکه به میزان چربی آن بیفزایید.

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 480
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 138
  • بازدید سال : 6,844
  • بازدید کلی : 412,618
  • کدهای اختصاصی
    دریافت کد حرکت متن چت روم

    قالب