loading...
فرامادرانه
انشارات خورشید خانم

برای آشنایی بیشتر روی کتاب ها کلیک کنید.

http://s5.picofile.com/file/8120817918/skar.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817876/sakoochooloo.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817976/sdsh.jpg

admin بازدید : 366 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

                      
ﺑﺮﺧﻲ از ﻣﻮاد ﻏﺬاﻳﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ دﻳﮕﺮ ﻣﻮاد ﻣﺼﺮﻓﻲ در آﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ از ﻣﺎﻧﺪﮔﺎري ﺑﺎﻻﺗﺮي ﺑﺮﺧﻮردارﻧﺪ. ﺣﺒﻮﺑﺎت گلستان از آن دﺳﺘﻪ ﻣﻮاد ﻏﺬاﻳﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﺑﺎ رﻋﺎﻳﺖ ﻧﻜﺎﺗﻲ آﻧﻬﺎ را در ﻣﻜﺎن ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﮕﻬﺪاري ﻛﺮد.

ﻋﻼوه ﺑﺮ ﻧﮕﻬﺪاري، ﻧﺤﻮه ﭘﺨﺘﻦ ﺣﺒﻮﺑﺎت ﻧﻴﺰ ﺑﺮاي ﻫﻀﻢ ﺑﻬﺘﺮ از اﻫﻤﻴﺖ ﺑﺎﻻﻳﻲ ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ.

ﺣﺒﻮﺑﺎت دﺳﺘﻪای از ﺳﺒﺰﯾﺠﺎت ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺎﻫﯿﺖ ﻧﺸﺎﺳﺘﻪای داﺷﺘﻪ و ﺷﺎﻣﻞ اﻧﻮاع ﻟﻮﺑﯿﺎﻫﺎ، ﻧﺨﻮدﻫﺎ و ﻋﺪس ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ اﻳﻦ ﻣﻮاد ﻏﺬاﻳﻲ ﺣﺎوي ﭘﺮوﺗﺌﯿﻦ ﺑﺎﻻﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺮای ﮔﻮﺷﺖ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ﻧﺎﮔﻔﺘﻪ ﻧﻤﺎﻧﺪ ﻛﻪ ﺣﺒﻮﺑﺎت ﺑﺴﯿﺎر ﮐﻢ ﭼﺮب ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻣﯿﺰان ﮐﻠﺴﺘﺮولﺷﺎن ﺻﻔﺮ اﺳﺖ.

اﻳﻨﻜﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﭼﻪ ﻧﻜﺎﺗﻲ را از ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﻬﻴﻪ و ﻧﺤﻮه ﻧﮕﻬﺪاري و ﻣﺼﺮف آن در اﻧﺒﺎر و آﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ ﻣﺪﻧﻈﺮ ﻗﺮار داد،با هم مرور می کنیم.

ﺧﻴﺴﺎﻧﺪن ﻧﺨﻮد؛ 2 روز ﻗﺒﻞ از ﻣﺼﺮف
ﺑﺎ توجه ﺑﻪ ﻧﺤﻮه ﭘﺨﺖ اﻧﻮاع ﺣﺒﻮﺑﺎت ﺑﺮاي ﻃﺒﺦ ﻏﺬاﻫﺎ در ﺧﺼﻮص ﻧﺤﻮه ﭘﺨﺖ ﻟﻮﺑﻴﺎ ﻗﺮﻣﺰ ﺑﺮاي ﺗﻬﻴﻪ ﻏﺬا باید ﺑﺮاي ﻫﺮ ﻧﻔﺮ ﺑﻪ اﻧﺪازه 25 ﮔﺮم ﻟﻮﺑﻴﺎ ﻧﻴﺎز ﺑﻮده اﻳﻦ در ﺣﺎﻟﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻗﺒﻞ از ﭘﺨﺖ، ﻟﻮﺑﻴﺎ ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﺳﻪ ﺑﺎرﺷﺴﺘﻪ و ﭘﺲ از آن ﺑﺎ آب ﭘﺨﺘﻪ ﺷﻮد. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺮاي ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺑﻮي زﺧﻢ آن ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ ﻳﻚ ﭘﻴﺎز ﻫﻢ ﺑﻪ آن اﺿﺎﻓﻪ ﮐﻨﯿﻢ.

ﺑﻌﺪ از ﭘﺨﺘﻪ و ﺳﺮد ﺷﺪن ﻟﻮﺑﻴﺎ آن را ﺑﻪ دﻳﮕﺮ ﻣﻮاد اﺿﺎﻓﻪ ﻣﻲﻛﻨﻴﻢ اﻳﻦ در ﺣﺎﻟﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﻟﻌﺎبدار ﺑﻮدن آب ﻟﻮﺑﻴﺎ از آن ﻣﻲﺗﻮان در ﻏﺬا اﺳﺘﻔﺎده ﻛﺮد.

ﺗﻨﻬﺎ در ﺻﻮرﺗﻲ ﻟﭙﻪ ﺟﺪا ﭘﺨﺘﻪ ﻣﻲﺷﻮد ﻛﻪ دﻳﺮﭘﺰ ﺑﺎﺷد. در ﻏﻴﺮ اﻳﻦ ﺻﻮرت ﺑﺮاي ﺗﻬﻴﻪ ﺧﻮرﺷﺖ ﻗﻴﻤﻪ، ﻟﭙﻪ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﮔﻮﺷﺖ ﺑﻌﺪ از ﺳﺮخ ﺷﺪن ﭘﻴﺎز اﺿﺎﻓﻪ ﻣﻲﮔﺮدد.

ﺗﻨﻬﺎ ﻧﺨﻮد ﺑﺮاي ﻣﺼﺮف در آب ﺧﻴﺴﺎﻧﺪه ﻣﻲﺷﻮد،ﺑﺮاي ﻃﺒﺦ آش، آﺑﮕﻮﺷﺖ و ﻓﻼﻓﻞ از دو روز ﻗﺒﻞ ﻧﺨﻮد را ﺑﻪ دﻟﻴﻞ ﻧﻔﺎخ ﺑﻮدن در آب ﺳﺮد ﻓﺮاوان ﺧﻴﺲﻣﻲﻛﻨﻴﻢ ﺗﺎ ﻫﻀﻢ آن راﺣﺖﺗﺮ ﺷﻮد.

ﺳﻴﺎه ﺷﺪن، ﻛﺮم زدن و ﭘﻮك ﺷﺪن ﺣﺒﻮﺑﺎت ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺷﺴﺘﻦ روي آب ﻗﺮار ﻣﻲﮔﻴﺮﻧﺪ را از ﻋﻼﻳﻢ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺣﺒﻮﺑﺎت ﻓﺎﺳﺪ ﻋﻨﻮان ﻛﺮد.

ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺑﺴﺘﻪﺑﻨﺪي ﺣﺒﻮﺑﺎت:
ﭘﺮﻣﺼﺮفﺗﺮﻳﻦ ﺣﺒﻮﺑﺎت ﻟﭙﻪ، ﻟﻮﺑﻴﺎي ﻗﺮﻣﺰ، ﻟﻮﺑﻴﺎي ﭼﻴﺘﻲ، ﻟﻮﺑﻴﺎ ﺳﻔﻴﺪ و ﻋﺪس می توان ﻋﻨﻮان ﻛﺮد و در ﺧﺼﻮص ﻧﺤﻮه ﺗﻬﻴﻪ ﺣﺒﻮﺑﺎت می توان گفت:ﺑﺮاﺳﺎسﻇﺮﻓﻴﺖ ﻣﻴﻬﻤﺎﻧﺎن یا اعضای خانواده اﻗﺪام ﺑﻪ ﺧﺮﻳﺪاري ﺣﺒﻮﺑﺎت کنید.

ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﻌﻤﻮل ﺣﺒﻮﺑﺎت ﺑﻪ ﻣﺪت ﻳﻚﺳﺎل ﻣﺎﻧﺪﮔﺎري دارﻧﺪ،ﻣﺤﻴﻂ ﻋﺎري از رﻃﻮﺑﺖ و ﻧﻮر و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻧﻮع ﺑﺴﺘﻪﺑﻨﺪي ﻛﻪ ﻫﻮا داﺧﻞ ﺣﺒﻮﺑﺎت ﻧﺸﻮد در ﻧﮕﻬﺪاري اﻳﻦ ﻣﻮاد ﻏﺬاﻳﻲ ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﻣﺪﻧﻈﺮ ﻗﺮار ﮔﻴﺮد.

دﻳﺮﭘﺰ ﻳﺎ زودﭘﺰ ﺑﻮدن ﺣﺒﻮﺑﺎت ﺑﺴﺘﮕﻲ ﺑﻪ ﻛﻴﻔﻴﺖ آن دارد، نوع ﺑﺬر و آب و ﻫﻮاي ﻣﻨﻄﻘﻪ در ﻣﺮﻏﻮﺑﻴﺖ ﺣﺒﻮﺑﺎت ﺗﺎﺛﻴﺮﮔﺬار اﺳﺖ.

ﻧﺤﻮه ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺣﺒﻮﺑﺎت ﻏﻴر ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺼﺮف:
ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺷﻜﻞ و رﻧﮓ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺧﺎرج ﺷﺪن ﮔﺮده و ﺧﺎك از آﻧﻬﺎ از راهﻫﺎي ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺣﺒﻮﺑﺎت ﻓﺎﺳﺪ اﺳﺖ.

ﺷﺴﺘﺸﻮي ﺣﺒﻮﺑﺎت در آب ﺟﻮش:
درباره ی ﻧﺤﻮه ﻣﺼﺮف ﺣﺒﻮﺑﺎت می بایست ﻗﺒﻞ از ﻃﺒﺦ ﻏﺬا ﺣﺒﻮﺑﺎت در دو ﺳﺮي داﺧﻞ آب ﺟﻮﺷﺎﻧﺪه و در ﻣﺮﺣﻠﻪ آﺧﺮ ﺑﺮاي ﭘﺨﺘﻦ داﺧﻞ آب رﻳﺨﺘﻪ شوند.

اﮔﺮ ﻣﺤﻞ ﻧﮕﻬﺪاري ﺣﺒﻮﺑﺎت ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﻣﺪت ﻃﻮﻻﻧﻲ ﻣﻲﺗﻮان آﻧﻬﺎ را ﻣﺼﺮف ﻛﺮد، ﻟﻪ و ﺑﺎز ﺷﺪن ﺣﺒﻮﺑﺎت در آب از ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎي ﻓﺎﺳﺪ ﺷﺪن ﺑﻮده و اﻳﻦ درﺣﺎﻟﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻛﺮمزدﮔﻲ و ﺳﻮراخ ﺷﺪن ﺣﺒﻮﺑﺎت ﺧﺸﻚ ﻧﻴﺰ از ﻋﻼﻳﻢ ﻏﻴﺮﻗﺎﺑﻞ ﻣﺼﺮف ﺑﻮدن آن اﺳﺖ.

آﻳﺎ ﺣﺒﻮﺑﺎت ﻗﺒﻞ از ﻣﺼﺮف در آب ﺧﻴﺴﺎﻧﺪه شوند ﻳﺎ ﺧﻴﺮ ؟
ﺧﻴﺲ ﻛﺮدن ﺣﺒﻮﺑﺎت ﺑﺴﺘﮕﻲ ﺑﻪ ﻧﻮع ﻏﺬا دارد. ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺜﺎل ﺑﺮاي درﺳﺖﻛﺮدن ﺳﻤﺒﻮﺳﻪ ﻳﺎ ﻓﻼﻓﻞ ﻧﺨﻮد ﻗﺒﻞ از ﻣﺼﺮف ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﻣﺪت زﻣﺎﻧﻲ در آب ﺧﻴﺴﺎﻧﺪه ﺷﻮد.

 

روش نگهداری حبوبات, روش پخت حبوبات        


ﻧﮕﻬﺪاري ﺣﺒﻮﺑﺎت در ﻇﺮف ﻫﺎی ﻣﺨﺼﻮص:
ﺣﺒﻮﺑﺎت داﺧﻞ ﮔﻮﻧﻲ را داﺧﻞ ﻇﺮفﻫﺎي ﻣﺨﺼﻮص دردار بریزید و ﺳﭙﺲ در اﻧﺒﺎر ﻧﮕﻬﺪاري نمایید.
ﻣﺤﻞ ﻧﮕﻬﺪاري ﺣﺒﻮﺑﺎت ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﺧﻨﻚ و ﺧﺸﻚ ﺑﺎﺷﺪ.

برای شناسايی حبوبات آلوده اين دو روش را به کار ببرید:
الف) چنانچه حبوبات بسته بندی شده خریداری می کنید، بسته را در دست چپ بگيريد و با انگشت وسطی دست راست به آن ضربه بزنید. چنانچه حشره داشته باشد، به سمت نایلون مي‎آيد و ديده می شود.


ب) مقداری حبوبات در آب بریزید. در این صورت حبوبات سوراخ‏دار به سطح آب می آیند و شما آنها را جدا می کنید. در ضمن بر اثر خیس خوردن، حشرات موجود در دانه حبوبات، به روی آب می آیند که باید قبل از مصرف، آنها را جدا کنید.

روش نگهداری حبوبات:
دو نکته گفتني است:
الف) این مطلب برای حبوبات خشک ذکر شده است.
ب) جبوبات جزء مواد غذایی هستند كه دیر فاسد مي‎شوند.
با توجه به اين دو تذکر, می توان حبوبان را در جای خشک و خنک به مدت یک سال نگهداری کرد. اگر چه به طور معمول, مدت نگهداری حبوبات (تاریخ تولید و انقضا) بر روی بسته آن نوشته شده است، قرار دادن حبوبات در محل های مرطوب, سبب رشد کپک ها بر روی حبوبات می شود. در ضمن, به دلیل حساس بودن لوبیای چشم بلبلی می توان برای نگهداری آن از یخچال استفاده کرد.

روش هایی دیگر جهت نگهداری حبوبات:
1- لابه لای حبوبات چند برگ از درخت گردو قرار دهید .
2- حبوبات را با نمک فراوان مخلوط کنید .
3- حبوبات را داخل فریزر نگهداری کنید .
4- می توانید حبوبات را فقط یک جوش داده ( آب را جوش آورده حبوبات را داخل آب جوش بریزید تا یک جوش بخورد ) داخل آبکش ریخته و آنرا خشک کنید به هیچ عنوان دچار آسیب دیدگی نمی شوند (روش قدیمی ها)

روش پخت حبوبات:
براي کاهش نفخ ناشی از آن, حبوبات را به مدت 12 ساعت در آب سرد خیس کنيد و سپس آن را عوض کنید و دور بریزید. حبوبات خیس شده را جداگانه بپزید و مصرف کنید. در ضمن می توانید آن را با مواد خوراکی دیگر مخلوط کنید. در این عمل, مقدار زیادی از قندهای جذب ‎نشدني و مواد سمی که موجب نفخ می شود, از حبوبات جدا می شوند.یادآوری می شود جدا کردن پوست حبوبات، سبب هضم آسان‎تر آنها خواهد شد .

ارزش غذایی:
حبوبات پس از غلات, دومین منبع مهم غذایی محسوب می شود. حبوبات یا «بنشن» حاوي مقدار زیادی پروتئین، مقداری کربوهیدرات و مقدار نسبتا فراوانی مواد معدنی است. همچنين, مقدار زیادی از ویتامین های گروه « ب» به استثنای «ریبوفلاوین» را دارد.
ارزش زیستی پروتئین حبوبات از گوشت کمتر است و این کمی ارزش به علت کمبود «اسیدهای آمینه گوگرد دار» مانند «متیونین» و «سیستئین» در این مواد خوراکی است.

جایگاه غذایی حبوبات:
در هرم راهنمای غذایی، حبوبات جزء گوشتها محسوب می شود؛ زیرا حبوبات از نظر پروتئینی بسيار غنی اند. پروتئین حبوبات 2 تا 3 برابر غلات و 10 تا 20 برابر بیشتر از گیاهان غده ای ( نشاسته ای) است. به طور معمول, حبوبات را «گوشت مردم فقیر» می نامند.
همچنین, دانه های حبوبات, از نظر آهن و کلسیم غنی است. 2 تا 3 واحد حبوبات معادل 1 تا 5/1 لیوان حبوبات پخته شده است.

اختلالات گوارشی:
حبوبات به علت وجود مقدار زیادی از قندهای غیرقابل جذب و مواد سمی، هنگام مصرف، ممکن است ایجاد اختلالات گوارشی بویژه «نفخ شکم» کند.
این قندها در روده کوچک هضم نمی شوند؛ زیرا آنزیم مناسب آن وجود ندارد. بنابر این, آنها هضم نمي‎شود و وارد روده بزرگ می شود، جایی که باکتریهای تخمیرکننده موجب تولید گاز می شود و همچنين, سبب عوارضی مانند: اسهال، دل آشوب و دل درد می گردد.

کاهش اختلالات گوارشی
به هنگام خیساندن و شستشوی حبوبات, سموم محلول در دانه های آنها خارج می شود، بنابر اين باید:
الف) پختن آنها در مقدار آب کافی و خارج ساختن آب, قبل از مصرف با دقت انجام گیرد.
ب) خیس کردن دانه در آب سرد برای تمام طول شب انجام شود. به طور کلی خیساندن حبوبات قبل از پخت, سبب کاهش اختلالات گوارشی در هنگام هضم می شود.

منبع :hotelmagazine.ir
                                                                                   

admin بازدید : 234 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)



نکاتی برای طبخ ماهی
فرار ماهی:
برای اینکه ماهی هنگام تمیز کردن از دست شما سُر نخورد، کمی نمک روی تخته ای که زیر ماهی گذاشته اید بپاشید و بعد ماهی را روی آن قرار دهید. ماهی به نمک می چسبد و بدون آنکه بلغزد، می توانید آن را پاک کنید.

جلوگیری از پخش شدن پولک ماهی:
برای پیشگیری از پخش شدن پولک ها به هنگام پاک کردن ماهی، آن را درون ظرف بزرگ و پُر آبی قرار دهید و فلس ها را داخل آب، از بدن ماهی جدا کنید

از بین بردن بوی ماهی از دست:
برای از بین بردن بوی ماهی از دست، دست های خود را با محلول سرکه و آب یا آب و نمک بشویید.

جلوگیری از متلاشی شدن ماهی آب پز:
اگر جزو کسانی هستید که ماهی آب پز می خورید، ولی با این مشکل روبرو هستید که ماهی به هنگام پختن در آب متلاشی می شود، برای جلوگیری از این کار، کمی سرکه در آب جوش بریزید و ماهی را در آن بپزید.

شیر و ماهی:
هیچ وقت برای ذوب کردن یخ ماهی آن را درون آب نگذارید. آن را درون شیر قرار دهید. شیر مزه یخ زدگی را از ماهی می گیرد و طعم دلپذیری به آن می دهد و همه فکر می کنند، ماهی کاملا تازه است.

تیغ ماهی:
اگر تیغ ماهی در گلویتان گیر کرد، کمی سیب زمینی پخته یا تکه ای نان خمیر بخورید. برای کم کردن درد و ناراحتی ناشی از تیغ ماهی در گلو، یک لیمو ترش را از وسط به دو نیم کنید و بعد به آرامی آب لیمو را بمکید. این کار به نرم شدن تیغ ماهی کمک می کند و زود احساس راحتی می کنید.
منبع : sooran.com

admin بازدید : 233 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)


از آن جایی که دو سوم افراد جامعه به چاقی دچار هستند، سرخ کردن غذا باعث می‌شود این چاقی تشدید شده و غذاها از سمت سالم بودن به سمت ناسالم بودن برود.

در ادامه با 5 روش عالی غذاهای تان را سالم تر سرخ کنید.
_ در صورتی که نیاز به سرخ کردن غذا است توصیه می کنیم از روغن کلزا و کانولا که حاوی امگا 3هستند و چربی‌های مفید را به ما می‌رسانند، استفاده شود.

_ استفاده از روغن‌های جامد بخاطر فرآیندهای هیدروژن اسید چربی ترانس بالایی دارند که دشمن قلب محسوب می‌شود.

_ کره به دلیل داشتن چربی‌های اشباع گزینه‌ مناسبی برای سرخ کردن محسوب نمی‌شود.

_ بهتر است، برای سرخ کردن از تابه های دوطرفه که حداقل روغن را جذب می کند استفاده شود یا این که ته سینی فر را چرب کنیم و از آن برای سرخ کردن استفاده کنیم.

_ برای غذاهایی که روغن زیادی به خود می گیرد مثل بادمجان بهتر است آن را سرخ نکنیم و به صورت آبپز مصرف کنیم و همچنین سبزی را یا سرخ نکنیم یا اگر مجبور به سرخ کردن هستیم آن را یک تفت مختصر بدهیم.

منبع : yjc.ir

admin بازدید : 190 پنجشنبه 16 مرداد 1393 نظرات (0)


نکته های مهم برای خرید کفش

    مجموعه: مهارتهای زندگی   

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

فرم پاهای افراد بر اساس انگشتان پا متفاوت است به همین خاطر صرفا با تکیه بر سایز نباید اقدام به خرید کفش کرد.

مناسب بودن یک کفش صرفا به این نیست که سایز عددی آن با پای فرد بخواند بلکه باید در انتخاب کفش به فرم پا توجه کرد چه بسا که برخی از کفش‌ها با وجود اینکه از نظر سایز مشکلی ندارند اما از نظر فرم با پای فرد همخوانی نداشته باشند و باعث بروز مشکلات شوند.

فرم پاهای افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است لذا باید قالب کفش با آن همخوانی داشته باشد و صرفا در نظر گرفتن سایز طولی پا کار درستی نیست ضمن اینکه برخلاف ادعای بسیاری از فروشندگان کفش جا باز نمی‌کند.

فرم پا در سراسر دنیا به سه دسته تقسیم می‌شود که باید به آن توجه کرد. دسته نخست کسانی هستند که انگشت شصت پای آن‌ها بزرگتر است و بقیه انگشت‌ها به ترتیب کوچک می‌شوند اما دسته دوم کسانی هستند که انگشت دوم و سوم پاهایشان بزرگتر است. دسته سوم کسانی هستند که انگشت‌های یکسانی دارند و تمام سرانگشتان به یک اندازه هستند.

با توجه به اندازه انگشتان نوع قالبی که برای پا معین می‌شود متفاوت است اما در کنار این مساله توجه به عرض پا نیز مهم است.

عرض پا یک مساله مهم است که در تمام دنیا به آن توجه می‌شود ، عرض پا مساله‌ای است که علاوه بر سایز و قالب به آن توجه می‌شود اما متاسفانه در ایران حتی برای برندهای خارجی که وارد کشور می‌شوند این مساله لحاظ نمی‌شود و کمتر کسی به آن توجه می‌کند.

در تمام دنیا کفش بر اساس فرم و عرض پا در کنار سایز بندی ارائه می‌شود البته در ایران هم برخی از فروشندگان علم این کار را دارند و با مشاوره دادن این مشکل را رفع می‌کنند اما تعداد این افراد متخصص بسیار کم است.

آیا برای طراحی کفش در ایران این سه فرم پا لحاظ می‌شود؟ قالب‌ها تحت این عناوین نیستند اما تولید انجام می‌شود منتها مساله اینجاست که انتخاب کفش‌ها باید با علم خود خریدار صورت گیرد.

کسانی که انگشت‌های بلندتری دارند باید از کفش‌های کشیده استفاده کنند تا امکان حرکت برای انگشتان پا ایجاد شود بالعکس کسانی که پاهای پهنی دارند بهتر است از کفش‌های گرد استفاده کنند.

راهنمای خرید کفش, اصول خرید کفش


کفش پاشنه بلند تا میزان زیادی غیر استاندارد است زیرا در این حالت پنجه پا مجبور به تحمل وزن فرد می‌شود در حالیکه برای حالت عادی این پاشنه پا است که 75 درصد وزن بدن را تحمل می‌کند.
گر چه کفش پاشنه بلند در هیچ حالتی توصیه نمی‌شود اما بهتر است افراد از نمونه‌هایی استفاده کنند که انگشت‌های پا را به یکدیگر نچسباند و امکان حرکت به فرد بدهد.

علت خستگی مفرط کفش‌های داخلی نظیر کالج چیست ؟ کفش کالج جزء نمونه‌های راحت و سبکی است که با اغلب فرم پاها سازگار است اما مشکل اینجاست که زیره این کفش‌ها مناسب نیست یعنی آن ضخامت استاندارد در این نوع کفش‌ها لحاظ نشده است.

راهنمای خرید کفش, اصول خرید کفش


زیره مناسب یک کفش باید حداقل یک سانت ضخامت داشته باشد اما متاسفانه اغلب کفش‌های داخلی اینگونه نیست. به خصوص در کفش کالج این ضخامت رعایت نشده است زیرا مساله کاهش هزینه و سبک ماندن کار در اولویت بوده است.

 

صنعت این بخش در کشور ضعیف است و عمدتا از جنس PVC در ساختار این نوع کارها استفاده می‌شود که انعطاف کم و سنگینی بیشتری نسبت به سایرین دارد.

در تمام دنیا از لاسیتک در قسمت‌هایی از کفش استفاده می‌شود تا مشکل ضخامت زیره و انعطاف آن رفع شود. استفاده از لاسیتک کمی بر وزن کار می‌افزاید اما پروسه طولانی‌تری در تولید به همراه دارد.

برای طراحی کفش استاندارد ابتدا یک طراح صنعتی نیاز است. طراح صنعتی کسی است که ایده بدهد و طراحی ترسیمی بداند در مرحله بعد نیازمند کسی هستیم که دانش ارگونومیک و بهداشت صنعت را بداند البته اگر یک طراح صنعتی بخواهد می‌تواند در این عرصه دانش کافی را کسب کند اما دروس دانشگاهی به تنهایی برای این بخش کافی نیست.

بعد از حضور این متخصصین وارد پروسه تولید و حوزه کفاشی می‌شویم که خود مباحثی جداگانه به دنبال دارد.

راهنمای خرید کفش, اصول خرید کفش


درباره دلایل عدم تولید کفش تخصصی ورزشی در کشور : در ایران افراد متخصص و با علم این کار حضور دارند اما دلیل اینکه اغلب کفش‌های ورزشی تولیدی ایران قابلیت حرفه‌ای برای استفاده ورزشی ندارند این است که مهندسی لازم در کشور وجود ندارد به این معنا که سرمایه گذاری کلان اتفاق نیافتده است.

بهترین خرید کفش ، بهتر است هر فردی برای خرید کفش زمان مناسب را بداند و بعد از ظهرها برای خرید کفش اقدام کند زیرا در طول روز به دلیل فعالیت و ایستادن قسمت تحتانی بدن بزرگتر می‌شود.

 

منبع : هنر آنلاین

admin بازدید : 211 پنجشنبه 16 مرداد 1393 نظرات (0)


چطور لکه‌های روغن ماشین را از روی زمین پاک کنیم؟
لکه به جا مانده از روغن اتومبیل منظره تیره و ناخوشایندی است که اگر بدون تاخیر و هر چه زودتر تمیز نشود، ثابت باقی می‌ماند.

لکه روغن جزو لکه‌های پرزحمتی است که خیلی دیر پاک می‌شود. در صورتی که بخواهید پارکینگ یا حیاط شما مانند روز اول کاملا تمیز و سفید شود، مراحل مختلفی باید روی آن انجام دهید.

1- ابتدا روی قسمت خشک اما روغنی شده، نوشابه بریزید و بگذارید یک شب کاملا خیس بخورد. داخل سطل آب به اندازه یک سرنگ مایع ظرفشویی بریزید تا کف کند. محل مورد نظر را ابتدا با آب‌کف‌آلود و سپس با فشار شلنگ آب بشویید.

2- جوش‌شیرین یا هر نوع پودر جاذب مانند آرد ذرت یا خاک‌اره را روی قسمت روغنی بریزید. در صورت خشک بودن لکه، ابتدا آنرا خیس کنید تا این مواد به صورت خمیر درآیند. محل مورد نظر را با یک برس سفت یا جاروی مد پاک‌کنی بسابید.

3- مقداری از پودر ماشین ظرفشویی را روی محل روغنی بریزید. بگذارید چند دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس آب‌جوش روی آن ریخته، برس یا جارو روی آن کشیده، با آب بشویید.

4- از یک پاک کننده آماده تجاری مخصوص شستشوی پارکینگ یا حلال روغن مثلا بنزین استفاده کنید. طبق دستوالعمل روی آن، محل روغنی شده را تمیز کنید.

5- از تری‌سدیم‌فسفات (TSP) استفاده نمایید. در صورت خشک بودن محل ابتدا روی آن را خیس کنید. 30 دقیقه صبر کنید و روی آن برس سفت بکشید.

TSP ماده خطرناکی است که در صورت استفاده حتما باید از دستکش لاستیکی، عینک ایمنی و لباس‌های محافظ استفاده نمایید.

6- به عنوان آخرین تلاش، روی لکه طبق دستور روی قوطی، اسید موریاتیک بریزید. چند ثانیه صبر کنید و با فشار قسمت مورد نظر را با فشار مقدار زیادی آب بشویید.

لازم به توضیح است این اسید محصول خطرناکی است که هنگام استفاده حتما باید دستکش، عینک محافظ و لباس مخصوص داشته باشید.

7- بعد از انجام تمامی مراحل فوق برای از بین بردن و خنثی کردن حلال‌های استفاده شده، روی محل مقداری پودر جوش‌شیرین بریزید.

 

منبع : hamshahrionline.ir

admin بازدید : 267 پنجشنبه 16 مرداد 1393 نظرات (0)

 تمیز کردن لکه از لباس

 

چطور لکه سس قرمز را پاک کنیم؟

برای تمیز کردن سس گوجه فرنگی از روی لباس هرگز از آب داغ استفاده نکنید. گرما باعث ثابت شدن لکه می‌شود.

روش پاک کردن این سس مانند سس مارینارا، کچاپ، سس باربکیو، سس پیتزا و سالسا است.

مراحل زیر را امتحان کنید:

- لکه را داخل آب سرد بگذارید و 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. مدت زمان خیس خوردن مهم است. پس بگذارید قسمت لک‌شده حداقل نیم ساعت داخل آب باقی بماند.

- روی قسمت لک‌شده را بمالید تا کاملا تمیز شود. سپس آبکشی نمایید.

- در صورتی که لکه کم‌رنگ اما همچنان باقیست، مراحل فوق را تکرار کنید. تا زمانی که کاملا محو نشود، از شستشو با آب گرم و رسیدن گرما به آن خودداری کنید تا شانس پاک شدن از بین نرود.

- در صورتی که لکه خیلی قابل محسوس است، از لکه‌بر استفاده کنید. قبل از کاربرد دستورالعمل آن را کامل بخوانید.

admin بازدید : 288 پنجشنبه 16 مرداد 1393 نظرات (0)

تمیز کردن جوهر از کیف,تمیز کردن کیف های چرمی


در صورت نگهداری صحیح از کیف چرمی، مدت‌ها به عنوان یک شیئ‌ با ارزش قابل استفاده خواهد بود.

در صورتی که به هر دلیل جوهر خودکار روی کیفتان نقش بست، شما می‌مانید و سرعت عملتان در پاک کردن آن.

اگر نحوه تمیز کردن صحیح را بدانید و سرعت عمل داشته باشید، می‌توانید لکه را کاملا پاک و از کیف خود مانند روز اول استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز:

دستمال کاغذی
تافت
الکل سفید
نرم‌کننده چرم

1- روی لکه را بلافاصله با دستمال کاغذی تمیز به صورت ضربه زدن پاک کنید. هرگز روی لکه را نمالید چون باعث پخش شدن آن می‌شود.

2- روی دستمال کاغذی تمیز مقدار زیادی تافت بزنید. به کرار روی لکه ضربه بزنید تا دیگر جوهری بیرون نیاید.

3- الکل سفید را روی دستمال کاغذی تمیز بریزید تا کاملا خیس شود. روی لکه با دستمال ضربه بزنید تا جوهر جذب آن شود.

الکل قوی‌تر از تافت است اما آسیبی به چرم نمی‌زند.

4- با پاک شدن جوهر، قسمت مربوطه را با دستمال کاغذی مرطوب، پاک کنید تا الکل و مواد باقی‌مانده بیرون آیند.

5- الکل باعث خشک شدن چرم می‌شود. برای برگرداندن رطوبت به کیف چرمی از نرم‌کننده چرم استفاده کنید. برای این منظور از لوسیون یا اسپری طبق دستورالعمل استفاده کنید.

 

منبع : hamshahrionline.ir

admin بازدید : 181 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)



مواد لازم :

 

 
برنج
    يك كيلو گرم
مرغ متوسط
    يك عدد
ماست
    750 گرم (معادل يك ليوان)
روغن مايع
    350 گرم
زرده تخم ‌مرغ     چهار عدد
زعفران ساييده     دو قاشق چايخوري
نمك و ادويه     به مقدار مورد نياز
قارچ خرد شده     به مقدار دلخواه

 

 

 


طرز تهيه :

گوشت مرغ را با مقداري آب و نمك و ادويه بپزيد. هنگامي كه مرغ پخت و حدود يك استكان آب آن باقي ماند, آب مرغ را جدا كنيد و پش از درآوردن استخوانهاي آن, مرغ را به قطعات كوچكتر تقسيم كنيد. زعفران را در مقدار كمي آب گرم حل كنيد و آن را با دو زرده تخم مرغ, تمام ماست و مقدار كمي نمك و فلفل مخلوط كنيد و مرغ پخته شده را حداقل به مدت سه تا چهار ساعت در مخلوط ماست داخل يخچال بگذاريد.قارچ ها را با آب ليمو و روغن سرخ كنيد و كنار بگذاريد .برنجي را كه از قبل خيس كرده‌ايد بجوشانيد و آبكش كنيد.

 

دو عدد زرده تخم مرغ, 150 گرم روغن و نصف مخلوط ماستي را كه مرغ را در آن خوابانده بوديد با دو تا سه كفگير برنج مخلوط كنيد و در ته ديگ يا قابلمه بريزيد و با ته قاشق آن را صاف كنيد. مقداري مرغ به صورت يك لايه نازك روي ته ديگ بچينيد و روي آن نيمي از پلو را بريزيد. بقيه مرغ را روي برنج بچينيد و بقيه برنج را نيز روي مرغ بريزيد و سطح مرغ را با برنج بپوشانيد.آب مرغ را با يك قاشق چايخوري زعفران مخلوط كنيد و روي برنج بريزيد.

 

سطح برنج را با كفگير كمي فشار دهيد تا برنج كمي فشرده شود.باقيمانده مخلوط ماست را روي برنج بريزيد و سه تا چهار قاشق غذا خوري روغن را ذوب كنيد و روي برنج بريزيد و آن را دم كنيد. بعد از يك و نيم ساعت ته چين آماده است. پس از دم كشيدن, به سرعت قابلمه را در ديس وارونه كنيد تا ته چين به شكل قالبي خارج شود.


منبع:ashpazirani.wordpress.com

admin بازدید : 282 جمعه 27 تیر 1393 نظرات (0)

آشپزخانه از جمله مکان های مهم در خانه است که مرتب و تمیز بودن آن بسیار مهم است و احساس خوبی به اعضای خانواده می دهد. مدیریت آشپزخانه با پنج نکته طلایی آسان و شیرین تر می شود.

چیدمان ظروف آشپزخانه, نکاتی برای چیدمان آشپزخانه


وسایل را هوشمندانه تر نگه دارید

چیدمان ظروف آشپزخانه, نکاتی برای چیدمان آشپزخانه


هر چیز را در جایی نگه‌دارید که از آن استفاده می‌کنید. قابلمه و ماهیتابه‌ها بهتر است در نزدیکی محدوده‌ی آشپزی نگه‌دارید. کاسه‌هایی که برای مخلوط کردن غذا از آن استفاده می‌کنید را نزدیک مکان آماده کردن مواد غذایی بگذارید. بشقاب، لیوان و ظروف لب تخت در نزدیکی ماشین ظرف‌شویی باشند.

دسته‌بندی و نگه‌داری

چیدمان ظروف آشپزخانه, نکاتی برای چیدمان آشپزخانه


اشیای مشابه را با هم گروه‌بندی کنید. قوطی، سینی و هر چیزی که برای آشپزی از آن استفاده می‌کنید را دریک کابینت بگذارید. تمامی قاشق‌های چوبی را در یک خمره یا ظرف قرار دهید. همه‌ی ادویه‌جات در یک کشو باشند.

دسترسی راحت

چیدمان ظروف آشپزخانه, نکاتی برای چیدمان آشپزخانه


وسایلی که بیشتر به آن نیاز دارید را در مکانی که بیشتر در دسترس است نگهداری کنید. چیزهایی که بیشتر استفاده می‌کنید را در چشم بگذارید. وسایل سنگین را در قفسه‌ای پایین و چیزهایی که کمتر به آن نیاز دارید را در کابینت‌هایی که در ارتفاع هستند و یا در جای دیگری از خانه بگذارید. ( از یک چهارپایه تاشو در دسترس، برای این‌گونه موارد استفاده نمایید )؛ برای مثال، اگر از یک بشقاب بوقلمون بسیار بزرگ، یک بار در سال استفاده می‌کنید، اصلاً نیاز نیست آن را داخل آشپزخانه نگهداری کنید. در عوض آن را در یک قفسه‌ی بالا در انباری یا گاراژ قرار دهید.

وسایل قدیمی را دور بیندازید

چیدمان ظروف آشپزخانه, نکاتی برای چیدمان آشپزخانه


هر سال، همه چیز را به‌هم‌ریخته و بررسی کنید. سالانه یک فهرست از تمامی وسایل، ظروف آشپزی و لوازم آشپزی بنویسید. وسایل غیرضروری و تکراری را که آسیب‌دیده و تعمیر نمی‌شوند یا چیزهایی که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید را دور بیندازید.

داشتن ظروف نگهداری شفاف

چیدمان ظروف آشپزخانه, نکاتی برای چیدمان آشپزخانه


وسایل کوچک آشپزخانه را در کابینت نگهداری کنید. در صورت امکان، از قوطی‌هایی استفاده کنید که داخل آن دیده شود و دارای برچسبی باشد که خواندنش آسان است.

منبع : wiki.5040.ir

admin بازدید : 184 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

با ترفندهای زیر به سادگی یک کدبانوی کامل شوید.

مایکروفر در عین حال که آشپزی را بسیار راحت می‌کند، می‌تواند مشقت زیادی به دنبال داشته باشد؛ چرا‌که هر بار استفاده از آن، یعنی جرم بیشتری به دیواره‌هایش منتقل شده!

استفاده از لیمو
شما به یک لیمو‌ترش بزرگ و زرد، و کاسه مخصوص مایکروفر پر شده با یک و یک چهارم فنجان آب نیاز دارید. لیمو را از وسط نصف کرده و آب هر دو تکه را در آب درون کاسه بریزید، سپس کاسه آب و آب لیمو را در مایکروفر گذاشته به مدت 5 تا 10 دقیقه مایکروویو را روشن کنید و اجازه دهید بخار آب و آب لیمو کارشان را انجام دهند. حال کاسه را از مایکروفر خارج کرده و با پارچه یا حوله نرم و تمیزی دیواره‌های مایکروفر را به‌راحتی جرم زدایی کنید.
 
استفاده از جوش شیرین
اما شاید سریع‌ترین، راحت‌ترین و موثرترین روش برای تمیز کردن داخل مایکروفر استفاده از جوش‌شیرین است. با این روش هم بوی مانده غذاها از بین می‌رود و هم چربی‌ها پاک می‌شوند.


کافی است حدود 20 دقیقه آب و جوش‌شیرین را داخل مایکرو فر حرارت دهید. با استفاده از دستکش یا دستگیره‌ ضخیم، ظرف را از داخل مایکروفر بیرون آورید. یکی از حوله‌های میکروفیبر را مرطوب کرده و بلافاصله داخل و شیشه مایکروفر را تمیز سپس آن را خشک نمایید. همین روش را می‌توانید با استفاده از آبلیمو انجام دهید با این تفاوت که مقدار آبلیمو لازم یک چهارم پیمانه و مدت حرارت لازم چهار دقیقه است.
 
استفاده از سرکه
اگر در منزل لیمو یا جوش‌شیرین ندارید، می‌توانید از سرکه استفاده کنید. برای این منظور یک دوم پیمانه سرکه مورد نیاز است. کافی است چند دقیقه سرکه داخل مایکروفر جوشانده شود. این بار بعد از سرد شدن مایکروفر، دیواره‌ها و داخل آن را به‌راحتی با دستمال پاک کنید.

با استفاده از ترفندهایی که در ادامه می خوانید می‌توانید برای درخشندگی و تمیزی بیشتر قسمتهای متفاوت خانه بهره ببرید:


_ برای از بین بردن لکه‌های وان و حمام جوش شیرین، کرم تارتار و کمی آب لیمو را روی وان حمام یا کاسه دستشویی قرار داده و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید. همچنین خمیر جوش شیرین و آب برای حذف لکه دیگ‌های لعابی بکار می‌رود. جوش شیرین برای جلا دادن به ظروف نقره‌ای کاربرد دارد.

_ خرده شیشه‌های شکسته به راحتی جذب نان سفید می‌شوند.

_ پایه‌های چوبی صندلی در اثر ضربه با کف اتاق خراش بر می‌دارند برای جلوگیری از این مسئله پایه‌های صندلی را با جوراب بپوشانید.

_ برای جلوگیری از بوی بد و اشباع آب داخل اسفنج آن را روی پایه کلیپسی یا گیره‌ای قرار دهید.

_ برای حذف گرد و غبار از روی شمع متصل به دیوار آن را با جوراب زنانه ساق بلند و مرطوب بپوشایند این رول مرطوب غبار را از روی شمع پاک می‌کند.

_ برای اینکه استیکر‌های رنگی از روی دیوار به راحتی جدا شوند از چند قطره روغن بچه استفاده کنید.

_ برای از بین بردن لکه‌های مانده از روی آهن اتو آن را داغ کنید و بعد از خارج شدن بخار مقداری نمک روی آن بپاشید.

_ برای پاک کردن لکه‌های ماندگار از روی ظروف شیشه‌ای به جای پد و اسفنج از فویل آلومینیومی و مایع ظرفشویی استفاده شود.


تمیز کردن خانه

_ برای جلوگیری از تجمع آب پشت در حمام و سینک ظرفشویی آن را با موم آغشته کنید.

_ برای درخشندگی قاشق و چنگال و ظروف فلزی و نقره‌ای از گچ استفاده کنید آن‌ها را چند دقیقه داخل خمیر گچ قرار دهید و سپس بشویید.

_ برای تمیز کردن لکه‌های سخت روی بطری و گلدان‌های شیشه‌ای پوسته‌های تخم مرغ را همراه با آب گرم و یک قطره مایع ظرفشویی داخل گلدان شیشه‌ای بریزد پوسته‌های تخم مرغ لکه‌های سخت را خراش داده و درخشندگی خاصی به آن می‌دهد.

_ فرورفتگی‌های فرش را که ناشی از قرار دادن مبل روی آن است با این ترفند از بین ببرید کافی است با چنگال به آرامی الیاف فرش را به حالت اول برگردانید.

منبع : jamejamonline.ir

admin بازدید : 406 دوشنبه 26 خرداد 1393 نظرات (0)

سایر سبک های چیدمان: در این مطلب به استفاده از عناصر و رنگ ها در فنگ شویی در جهت ایجاد نظم و تعادل در خانه می پردازیم. از نظر مکتب فنگ شویی، حضور بودا در خانه سریعا آرامش ایجاد می‌كند. معمولا پیشنهاد می‌شود كه از تصویری از بودا در خانه خود استفاده كنید. عطردرمانی یكی دیگر از عناصر آرامش‌بخش فنگ‌شویی است. استفاده روزانه از اسانس زیتون به ایجاد آرامش، انرژی، و تمیزی خانه كمك می‌كند و نیز فضایی عاطفی را به وجود می‌آورد.

آشنایی با سبک های چیدمان, چیدمان فنگ شویی


هنر نیز در فنگ‌شویی از اهمیت زیادی برخوردار است و گفته می‌شود كه انرژی خانه و دفتر كار را افزایش می‌دهد. فقط از این‌كه اثر هنری مورد نظر با فضای شما تناسب دارد مطمئن شوید. برای مثال اتاق خواب یا حمام باید دارای اثر هنری‌ای باشند كه آرامش‌بخش باشد، چیزی مانند تصویری از طبیعت. اتاق‌های خانواده و دفترهای كار باید دارای آثار هنری انرژی‌بخش باشند كه دارای رنگ‌های روشن و تصاویر متنوع است. لحن اثر هنری باید با لحن اتاق یكی باشد.

 

آشنایی با سبک های چیدمان, چیدمان فنگ شویی


شمع‌ها نماینده عنصر آتش هستند و در هر خانه‌ای باید وجود داشته باشند. هم‌چنین می‌توان از یك فواره در خانه استفاده كرد. فواره نماینده عنصر آب است و فضایی آرامش‌بخش و آرام را در خانه ایجاد می‌كند.

بامبو یكی از مهم‌ترین عناصر فنگ‌شویی است. نه تنها زیباست بلكه نماینده عنصر خاك و نمادی از شانس خوب است. استفاده از گیاه نیز توصیه می‌شود و گفته می‌شود گیاه در خانه فضایی خردمندانه ایجاد می‌كند.

استفاده از رنگ‌های فنگ‌شویی برای رسیدن به نظم و تعادل


قرمز

 

آشنایی با سبک های چیدمان, چیدمان فنگ شویی


رنگ اشتیاق، شجاعت، و عشق است و بیان‌گر عنصر آتش است. رنگ قرمز روشن انرژی شادی، هیجان، و عنصر جسمانی را وارد خانه شما می‌كند. قرمز در چین بیان‌گر شادی و خوشحالی است و در هند بیان‌گر ازدواج و در غرب نمادی از عشق، علاقه، و شجاعت است.

زرد

 

آشنایی با سبک های چیدمان, چیدمان فنگ شویی


در فنگ‌شویی رنگ زرد بیان‌گر آفتاب و شادی است. این رنگ شادی‌بخش است و سطح انرژی هر خانه‌ای را افزایش می‌دهد. استفاده از رنگ زرد در آشپرخانه انرژی‌بخش است. در اتاق نشیمن و اتاق‌های كودكان دنج‌بودن را ایجاد می‌كند. رنگ‌ زرد دارای گستره رنگی فراوانی است و می‌توانید یكی از آن‌ها را در خانه خود به كار گیرید.

آبی

 

آشنایی با سبک های چیدمان, چیدمان فنگ شویی


بیان‌گر آرامش، صلح، و آسایش خاطر است. این رنگ همچنین نشان‌دهنده عنصر آب است. در فنگ‌شویی رنگ آبی رنگ بسیار مهمی است و دارای رنگ‌مایه‌های مختلفی، از روشن تا تیره، است. از رنگ‌ آبی در همه قسمت‌های خانه می‌توان استفاده كرد.

سبز

 

آشنایی با سبک های چیدمان, چیدمان فنگ شویی


بیان‌گر رشد، سلامتی، و طراوت است. این رنگ هم‌چنین نماینده عنصر چوب است. این رنگ تقویت‌كننده سلامتی شما، ذهن، جسم، و روح، است و عناصری از طبیعت را در خود دارد. وقتی از این رنگ استفاده می‌كنید، سایه‌ها و رنگ‌مایه‌های مختلف آن را در كنار هم قرار دهید تا تاثیرات فنگ‌شویی را در خانه خود به حداكثر برسانید.

نارنجی

 

آشنایی با سبک های چیدمان, چیدمان فنگ شویی


اجتماعی، خوش‌بینانه، و آزاد است. این رنگ یكی دیگر از رنگ‌هایی است كه به عنصر آتش تعلق دارد و برای فضاهایی مناسب است كه در آن رنگ زرد بیش از حد زیاد است. در فنگ‌شویی نارنجی انرژی به وجود می‌آورد و باعث ایجاد لحظاتی شاد و گفتگوهایی بانشاط در خانه می‌شود. رنگ نارنجی فصل پاییز و گرمای آتش را به یاد ما می‌آورد.

ارغوانی

 

آشنایی با سبک های چیدمان, چیدمان فنگ شویی


شاهانه، مرموز، و باشكوه است و به عنصر آتش تعلق دارد. استادان فنگ‌شویی توصیه می‌كنند كه در استفاده از رنگ ارغوانی اعتدال به خرج دهید. از آن‌جایی كه رنگ ارغوانی تنوع زیادی دارد بهتر است از آن در عناصر تزئینی استفاده كنید تا دیوارها. بهترین فضای فنگ‌شویی كه می‌توان در آن آزادانه از رنگ ارغوانی استفاده كرد اتاق معالجه و مدیتیشن است. 

صورتی

 

آشنایی با سبک های چیدمان, چیدمان فنگ شویی


رنگ جهانی عشق است. نجیب، ملایم، و دوست‌داشتنی است و به عنصر آتش تعلق دارد. صورتی رنگ كامل فنگ‌شویی است و انرژی هر فضایی را تلطیف می‌كند. این رنگ بر روی رفتار افراد تاثیر مثبتی دارد. از آن‌جایی كه زیبایی این رنگ بر همگان اثبات شده است می‌توان از آن در هر فضایی از خانه استفاده كرد.

خاكستری

 

آشنایی با سبک های چیدمان, چیدمان فنگ شویی


بیان‌گر وضوح، گسست، و بی‌طرفی است. این رنگ نماینده عنصر فلز است. اگرچه ممكن است رنگ خاكستری رنگی كسل‌كننده به نظر برسد، اما بسیار پیچیده و باكلاس است. خاكستری انرژی خوبی به هر فضایی وارد می‌كند.

با تركیب این فلسفه‌ها، اندیشه‌ها، و رنگ‌ها می‌توانید فضایی آرام و هماهنگ ایجاد كنید كه انرژی را به شیوه‌ای مثبت در خانه به جریان می‌اندازد. وقتی خانه شما آرام است بر روی شما نیز تاثیر می‌گذارد و شما استرس كم‌تری خواهید داشت. استرس دلیل اصلی بسیاری از بیماری‌های مزمن است. وقتی استرس از بین می‌رود بیماری‌ها نیز از شما دور می‌شوند. از فنگ‌شویی در خانه و محل كار خود استفاده كنید تا فضایی به وجود آید كه بازدهی بیشتر و آرامش را برایتان به ارمغان آورد.

 

منبع : chidaneh.com

 

admin بازدید : 361 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

در این مطلب عکس های 20 دکوراسیون اتاق خواب زیبا و مدرن که دارای طراحی دوست داشتنی و کاربردی هستند قرار داده ایم. اتاق خواب های زیبا با طراحی ساده و شیک طرفداران بسیاری در میان خانواده های ایرانی دارد. از ویژگی های مثبتی که باید در هر طراحی موفق رعایت شود اهمیت به روانشناسی محیط اتاق خواب است. انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب، محل قرار گیری تخت خواب، پرده اتاق خواب و نورپردازی در آن میتواند از جمله ویژگی های پر اهمیت در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب باشد.

admin بازدید : 1063 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تصاویر زیر ایده های بسیار جالب و زیبا در استفاده از کاشی در طراحی داخلی خانه است که کاملا با شیوه معمول آن متفاوت است.

admin بازدید : 297 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بعد از یک هفته کار طولانی و خسته کننده تصمیم می گیرید برای استراحت به همراه خانواده تان به پیک نیک بروید . هیچ چیز مانند پیک نیک خستگی را از بدن بیرون نمی کند. برای داشتن یک پیک نیک آرام و لذت بخش باید این نکات را در نظر داشته باشید.

admin بازدید : 358 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تا همین چند سال پیش اگر در خانه  ای مبل وجود داشت، تنها در اتاق پذیرایی (مهمان خانه) گذاشته می شد و در تمام طول سال نیز ملحفه های سفیدی روی آن‌ پهن می کردند طوری که اعضای خانواده حق استفاده از آن ها را نداشتند مگر زمانی که مهمان غریبه ای برای آن ها می آمد!


admin بازدید : 292 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گفته دانشمندان انگلیسی مصرف مرتب شکلات داغ سلولهای مغز را جوان می کند.


admin بازدید : 286 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی - تابستانی دل‌پذیر با عرقیات گیاهی

عرقیات گیاهی علاوه بر آنکه می‌تواند از عطش و دمای بدنتان بکاهد می‌تواند فواید متعددی برای سلامت جسم و روح شما داشته باشد.

تهیه شربت عرقیات آسان است.

admin بازدید : 201 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

توصیه: حداقل نصف غلات مورد نیازتان را از غلات سبوس‌دار (مانند نانهای سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای، ماکارونی‌های سبوس‌دار …) انتخاب کنید. یک واحد غلات برابر است با یک برش ۳۰ گرمی از نانها (یک و نیم برش ده در ده نان سنگک = ۲ برش ده در ده نان تافتون = ۴ برش ده در ده نان لواش = یک و نیم عدد نان تست = ۱ برش ده در ده نان بربری) یا نصف لیوان برنج یا ماکارونی پخته.

admin بازدید : 259 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

برترین ها: برای اینکه آپارتمان بسیار کوچک خود را بزرگ تر از آن چه هست

تزئین کنید، باید به یک سری مسایل توجه داشته باشید. به طور مثال، دیوارها باید

رنگ روشن داشته باشند. وسایل خانه را نیز روشن و کوچک انتخاب کنید. یا مثلا آینه

در این واحدها در بزرگ تر نشان دادن فضا نقش مهمی دارند.

قبل


این اتاق همانطور که مشاهده می کنید، به طور ناشیانه ای دکور شده است و هیچ وسیله ای با دیگری تناسب ندارد. عکس روی دیوار که میان پنجره ها نصب شده، نمای بسیار زشتی به اتاق بخشیده است. پتویی که روی کاناپه قرار دارد  و به طور کلی، رنگ ها و طرح ها هیچ تناسبی با هم ندارند.

13 روش برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان کوچک


بعد

نکته نخست:
کاناپه را نونوار کنید


برای اینکه به کاناپه چهره جدیدی ببخشید می توانید کوسن ها یا بالشتک های آن را عوض کنید. یا روکش روی کوسن ها را عوض کنید. اگر قبلا پتویی روی آن بوده است، آن را بردارید تا نمایی متفاوت از آن دیده شود.

نکته دو: به اندازه تابلوهای دیواری توجه داشته باشید

برای اینکه دیوارهای خانه زیبا دیده شوند، تابلوهای هم اندازه را در یک ردیف نصب کنید.در ضمن، به تناسب اندازه تابلو و دیوار نیز توجه داشته باشید.

نکته 3:
توازن فضا را تغییر دهید


آینه بالای کاناپه را به اندازه طول آینه انتخاب کنید. ترجیحا نیز قاب اطراف آن را به رنگ دیوار تغییر دهید. این آینه و بزرگی آن باعث می شود تا اتاق نشیمن کوچک این آپارتمان بزرگ تر دیده شود.

13 روش برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان کوچک


نکته 4: میز کنار مبل لزوما نباید میز باشد

در فضاهای که بسیار کوچک هستند و برای قرار دادن انواع وسایل جای کافی وجود ندارد، می توانید ایده پردازی های خوبی داشته باشید. به طور مثال، به جای میز عسلی کنار مبل / کاناپه می توانید از تاقچه های دیوارکوب استفاده کنید. از قسمت زیرین آن برای قرار دادن کتاب یا وسایل تزئینی موردعلاقه خود استفاده کنید. از طبقه بالایی نیز به عنوان میز بهره بگیرید.

13 روش برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان کوچک


نکته 5: بهره گرفتن از قالیچه

برای اینکه فضا کوچک است و نمی توان برای زیباسازی آن خیلی مانور داد، توصیه می کنیم از زیبایی قالی بهره بگیرید. یک قالی بزرگ در زیر و قالیچه کوچک تری را روی آن پهن کنید. این کار باعث می شود تا کف نما و جلوه دیگری داشته باشد.

13 روش برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان کوچک


قبل

در این اتاق فشرده و کوچک، یک میز غذاخوری کوچک و دو نفره با دو صندلی قدیمی اما زیبا وجود دارد. برای اینکه در این فضای غذاخوری تحولی خوب ایجاد کنید، توصیه هایی که در ادامه داریم، می توانند به شما کمک کنند. به این توجه داشته باشید، پنجره ها و پرده ها هم در نمای این میز تاثیر بسیاری دارند.

13 روش برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان کوچک

نکته 6: بلندتر و عریض تر نشان دادن پنجره ها

این ترفند برای بزرگ تر دیده شدن فضا بسیار موثر است. عرض میل‌پرده را بلندتر از اندازه واقعی پنجره انتخاب کنید. پرده ها را نیز تا پایین تا کف زمین بلند انتخاب کنید تا بلندتر دیده شوند. برای میز غذاخوری یک رومیزی ساده و باریک و یک دکوری متناسب برای روی آن انتخاب کنید تا خیلی خالی و بی روح دیده نشود. یک رومیزی ساده می تواند به میز طرح متنوعی ببخشد.

13 روش برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان کوچک


نکته 7: برای انتخاب وسیله ای که قرار است روی میز بگذارید، از اشکال هندسی و درخشده بهره بگیرید. به طور مثال، این دکوری برنجی با رنگ براق و متالیک برای این منظور بسیار مناسب به نظر می رسد.

13 روش برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان کوچک


قبل


در این خانه، مالک آن شومینه را به گالری هنری تبدیل کرده است و انواع تابلو و وسایل موردعلاقه خود را آنجا چیده است. اما کمی شلوغ و به ریخته دیده می شود و آدم اگر دایم این همه وسیله را در کنار هم ببینید، سرگیجه می گیرد. باید به این سیستم یک نظمی داد. برای این منظور با ما همراه باشید.

13 روش برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان کوچک


بعد

نکته 8: بدون هزینه آنها را سازمان دهی کنید

برای اینکه به این بخش از خانه تنوع ببخشید و کاری کنید که نمای متفاوتی داشته باشد، فقط کافی است از حجم این همه وسیله و تابلو بکاهید. یعنی ساده ترین کار برای نخستین قدم، این است. سپس می توانید، یک قاب عکس بزرگ رادر بالای شومینه نصب کنید. در قسمت پایین هم، تابلو و بوم هایی که جلوی شومینه را پوشانده اند، بردارید تا کمی فضا باز شود. برای اینکه قاب های کوچک روی شومینه هم شکل مرتبی داشته باشند، یک تاقچه کوچک بالای آن نصب کنید تابه فرم پلکانی وسایل را روی آن قرار دهید.

نکته 9: نمایش هیزم ها

به سبک شومینه های قدیمی، هیزم های چوبی را به حالت تزئینی داخل شومینه قرار دهید.این باعث زیباتر دیده شدن شومینه است در ضمن، ظاهر آن نیز دچار تغییر کلی می شود. این کار باعث می شود در فصل سرما هم بتوانید به راحتی از این فضا برای گرم کردن خانه استفاده کنید.

13 روش برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان کوچک


قبل

این روتختی بسیار زیبا است. اما در چنین فضای کوچکی، بسیار سرگیجه‌آور به نظر می رسد. بهتر است برای چنین فضای کوچکی، طرح ساده تری انتخاب کنید.

13 روش برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان کوچک


بعد

نکته 10: تناسب رنگ ها

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، برای اینکه در ظاهر این اتاق تغییرات بزرگ ایجاد کنید بهتر است از رنگ های روشن بهره بگیرید. رنگ های خنثی برای فضاهای کوچک گزینه های خوبی هستند. روتختی ساده با رنگ روشن انتخاب کنید.

نکته 11: تجمع بالشت ها

برای اینکه ظاهر تخت تغییر کند، چند ردیف از بالشت روی تخت قرار دهید. برای زیبایی بیشتر، بالشت ها را با رنگ های متنوع انتخاب کنید. یعنی برای هر ردیف یک رنگ لحاظ کنید.

نکته 12: لوستر

بالای تخت، لوستری ساده نصب کنید. این باعث نور بیشتر فضا می شود.

13 روش برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان کوچک


قبل

در این آشپزخانه به دلیل کم بودن فضا، همه وسایل روی سر هم انبار شده اند. و فضا بسیار به هم ریخته و نامرتب دیده می شوند.

13 روش برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان کوچک


بعد

نکته 13: از فضای دیواری استفاده کنید

برای اینکه از فضاهای کوچک بهترین استفاده را داشته باشید، روی دیوار از پایین تا بالا، قفسه دیوارکوب نصب کنید. به جای اینکه روی یک میز قرار دهید، چندین طبقه نصب کنید. در بالای پنجره هم می توانید یک تاقچه نصب کنید و از آن استفاده کنید.  

13 روش برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان کوچک

 

admin بازدید : 255 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

ساخت آباژور با مقوا,درست کردن آباژور


این آباژور را به همه ی عزیزهایی که وقت و حوصله ندارند و به جای آن تا دلتان بخواهد مشغله و بچه های شیطان دارند تقدیم می کنم .

ساخت آباژور با مقوا,درست کردن آباژور

 

ساخت آباژور با مقوا,درست کردن آباژور

 

ساخت آباژور با مقوا,درست کردن آباژور


یک تکه مقوا به شکل مستطیل با طول و عرض دلخواه بردارید یکی از این طرح ها یا هر طرح دیگه ایی که دوست دارید روی آن بکشید.

داخل گل ها را در آورید یا هر قسمت از طرح را که دلتان می خواهد دو تا طول مستطیل را به هم بچسبانید . یک شمع بگذارید روی میز و لوله مقوائی را روی آن بگذارید .

 

منبع : aftab92.mihanblog.com

 

 

 

admin بازدید : 229 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

دوست دارید در خانه از رنگ آبی بهره بگیرید؟ نمی دانید کجای خانه از این رنگ آرامش

بخش استفاده کنید؟ اصلا نگران نباشید.

ما چند ایده ساده و خوب داریم که به شما کمک می کنند تا رنگ آبی مناسب را در جای مناسب

که بیشترین زیبایی و خودنمایی را داشته باشد، استفاده کنید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 480
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 119
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 141
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 141
  • بازدید ماه : 250
  • بازدید سال : 6,956
  • بازدید کلی : 412,730
  • کدهای اختصاصی
    دریافت کد حرکت متن چت روم

    قالب