loading...
فرامادرانه
انشارات خورشید خانم

برای آشنایی بیشتر روی کتاب ها کلیک کنید.

http://s5.picofile.com/file/8120817918/skar.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817876/sakoochooloo.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817976/sdsh.jpg

admin بازدید : 262 جمعه 27 تیر 1393 نظرات (0)

یش تر از هر زمانی در تابستان زیبا بودن مشکل است. با رطوبت و گرمای هوا آرایش‌تان به‌راحتی خراب می‌شود و مواد آرایشی با عرق صورت روی پوست جاری شده و رنگ‌های مواد با هم آغشته می‌شوند. موها وز و چرب می‌شوند و لباس‌ها مدام مرطوب هستند و به تن می‌چسبند و هیچ چیز آنطور که باید ثابت نمی‌ماند. اما گاهی برخی اقدامات ما و استفاده از مواد نامناسب می‌تواند این وضعیت را بدتر هم کند و چهره را از حالت طبیعی‌اش آشفته‌تر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم برای‌تان از مجموعه‌ای از مواد آرایشی بگوییم که بهتر است استفاده از آنها را در تابستان کنار بگذارید. یادتان باشد آرایش مناسب، آرایشی است که بر اثر گرما و رطوبت به هم نریزد.

این برنزه را  انتخاب نکنید
اکثر برنزه‌کننده‌هایی که رنگی طبیعی دارند، معمولا قهوه‌ای متمایل به قرمز هستند، درست مثل پوستی که زیر آفتاب برنزه شده باشد. حواس‌تان باشد هنگام انتخاب برنزه‌کننده سراغ  برنزه‌کننده‌هایی  نروید که رنگ‌‌شان به نارنجی می‌زند چرا که اینها نه تنها روی هر پوستی مصنوعی به نظر می‌رسند بلکه صورت شما را نیز سوخته و بدرنگ جلوه می‌دهند.

همچنین هنگام انتخاب برنزه‌کننده حواس‌تان باشد که در تابستان نباید پودرهای برنزه‌کننده‌ای را انتخاب کنید که دانه‌های براق و به اصطلاح متالیک دارند چراکه این نوع برنزه‌کننده‌ها به‌خصوص در فصل تابستان چهره شما را پیرتر نشان می‌دهند.


تکنیک‌هایی که آراستگی شما را در تابستان چند برابر می‌کنند

اگر پوست خیلی روشنی دارید...
اگر پوستی بسیار سفید دارید و روشن‌ترین برنزه‌کننده‌ها هم روی پوست شما غیرطبیعی به‌نظر می‌آیند بهتر است از خیر آنها بگذرید و به جای آنها برای زیباتر کردن چهره‌تان از رژگونه صورتی یا هلویی استفاده کنید، مثل وقتی که  بیرون از خانه هستید و گونه‌های‌تان شروع به سرخ شدن می‌کنند. اگر خیلی اصرار به استفاده از برنزه‌کننده دارید حواس‌تان باشد که باید روی تمام صورت و گردن به طور یکدست پخش شود تا کمی حالت طبیعی‌تری به خود بگیرد. اگر می‌خواهید پوست‌تان چرب به‌نظر نرسد قبل از استفاده از این‌گونه مواد پوست‌تان را كاملا بشویید و برای اینكه رنگ پوست‌تان كاملا یكنواخت باقی بماند باید به مناطقی كه چروك می‌خورد مثل خط اخم، و شقیقه‌ها و... توجه بیشتری كنید.  البته اگر بخواهید رنگ پوست‌تان تیره‌ترهم به‌نظر برسد، می‌توانید از كرم‌، اسپری‌ یا پودرهای برنزه‌كننده استفاده كنید. برای اینكه رنگ‌ پوست‌تان طبیعی‌تر به‌نظر برسد باید از برنزه‌كننده روی مناطقی كه بیشتر آفتاب می‌خورند، مثل پیشانی، استخوان چانه، روی بینی و گونه، بیشتر استفاده كنید.

سایه‌های کرمی را کنار بگذارید
استفاده از سایه‌های کرمی و براق هم آسان‌تر است و هم در چهره خود را بهتر نشان می‌دهد،‌ اما بهتر است در تابستان زیاد سراغ چنین سایه‌هایی نروید چون از دو جهت می‌توانند آرایش شما را خراب کنند؛ یکی اینکه چنین سایه‌هایی معمولا حاوی کرم‌های نرم‌کننده هستند و دوام زیادی ندارند و خیلی زود از بین می‌روند و دیگر اینکه به دلیل براق بودن این نوع سایه‌ها صورت شما بیشتر عرق ‌کرده و چرب جلوه می‌کنند. ‌یادتان باشد خود صورت به اندازه کافی عرق می‌کند پس دیگر نیازی به عامل تشدید کننده ندارید.

اگر می‌خواهید دور چشم‌تان سیاه نشود
پیشنهاد می‌کنیم در روزهای گرم تابستانی برای آرایش چشم‌ها سراغ مداد چشم نروید به‌خصوص اگر مداد شما چرب است چرا که رنگدانه‌های مداد به‌راحتی با رطوبت و گرمی هوا روی پوست پخش می‌شود و زیر چشم شما مدام سیاه به نظر می‌رسد، بهتر است قبل از آرایش چشم، روی پلک‌های خود پودر پنکیک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته و پوست آماده می‌شود تا سایه روی آن زده شود. بهتر است از خط چشم‌های ژله‌ای یا مایع ضدآب استفاده کنید که روی پوست پخش نمی‌شوند و مثل چسب روی پوست می‌چسبند.

واکس  مو را کنار بگذارید
احتمالا خودتان بهتر می‌دانید که در این فصل سال موها زودتر از همیشه چرب می‌شوند و تعریق کف سر کاری می‌کند که موها بیشتر اوقات کثیف جلوه کنند، با توجه به این موارد توصیه می‌کنیم برای موها سراغ مواد ‌چرب مثل واکس‌ها و روغن‌ها نروید چون این مواد نه تنها سرعت چرب شدن موها را به شدت زیاد می‌کنند بلکه با جذب مواد آلاینده معلق در هوا، موها سریع‌ترهم کثیف می‌شوند.

از طرف دیگر اگر موهای‌تان در تابستان بیشتر وز می‌‌شوند، بهتر است برای آرایش آنها سراغ مدل‌هایی بروید که چندان رها نیستند یعنی می‌توان موها را با کش، گیره، سنجاق یا حتی تل محکم بست تا کمتر با عرق کف‌سر مرطوب شده و وز شوند.

رژلب قرمز ممنوع
در این فصل سال نباید سراغ آرایش‌های تند و تیز بروید چرا که از یک طرف در نتیجه رطوبت ناشی از عرق صورت، رنگ‌های مواد آرایشی با هم مخلوط می‌شوند وهرقدر این رنگ‌ها پررنگ‌تر و تندتر باشند صورت حالت ناخوشایندتری به خود می‌گیرد، از طرف دیگر رنگ‌های گرم و تند حس گرما را به طرف مقابل انتقال می‌دهند، در حالی که در این هوای گرم همه به دنبال رنگ سرد و آرام‌بخش هستند، مثلا رژلب‌های خانواده قرمز چندان برای تابستان مناسب نیستند. پیشنهاد ما برای این روزهای گرم تابستان استفاده از یك بالم (پماد نرم کننده لب و ضد خشکی) طبیعی و بدون رنگ است كه دارای قابلیت محافظت از لب‌ها در مقابل اشعه ماورای‌بنفش باشد. به یاد داشته ‌باشید كه لب‌ها به‌راحتی مثل پوست در برابر آفتاب می‌سوزند بنابراین حتما توجه كنید محصولی كه می‌خرید دارای 15 spf یا بالاتر باشد. برای این فصل رنگ‌ صورتی هم  مناسب است، رژهای شبیه رنگ طبیعی لب‌های خودتان هم انتخاب خوبی هستند.

تابستان‌ها استفاده کنید
توصیه می‌کنیم در این فصل از یك كرم‌پودر یا پنكیك بسیار سبك استفاده كنید، اگر كرم‌پودری نه‌چندان سبک و چرب دارید، بهتر است در این هوای  گرم سراغ آن نروید و استفاده از آن را به فصل‌های سرد سال موکول کنید، هرچند کلا استفاده از کرم‌پودرهای چرب توصیه نمی‌شود. در هوای گرم وقتی عرق می‌كنید مرطوب‌كننده‌های رنگی یا كرم‌پودر چربی پوست را افزایش می‌دهند و درنتیجه ممكن است منافذ پوستی مسدود شده و بر اثر همین مسدود شدن پوست دچار جوش و آكنه شود. بهترین كار استفاده از یك مرطوب‌كننده ضد‌آفتاب سبك با رنگ بسیار كم است.

کدام رژگونه،  کدام پوست؟
رژگونه‌های کرمی هم چندان برای تابستان مناسب نیستند به‌خصوص اگر پوست خیلی چربی دارید. این رژگونه‌ها حاوی کرم نرم‌کننده هستند و در گرمای هوا سرازیر و پخش می‌شوند. توصیه می‌کنیم اگر پوستی خشک یا معمولی دارید در این فصل از رژگونه‌های پودری و اگر پوست چربی دارید از رژگونه خشک و مات استفاده کنید.

نکته
پنکیک‌ یا پودرهایی را انتخاب کنید که در آنها از مواد مات و بدون جلایی استفاده شده که چربی مازاد پوست را جذب می‌کنند و برق ناشی از چربی را می گیرند

مات انتخاب کنید یا  براق؟
پنکیک‌های پودری و خشک برای تابستان که معمولا پوست چرب‌تر از همیشه می‌شود، مناسب است البته نه کرم‌پودرهای براق چرا که کاری می‌کنند که صورت بیشتر عرق کرده و چرب به نظر برسد. پنکیک‌ یا پودرهایی را انتخاب کنید که در آنها از مواد مات و بدون جلایی استفاده شده که چربی مازاد پوست را جذب می‌کنند و برق ناشی از چربی را می گیرند بنابراین اگر پوستی چرب دارید که بسیار عرق می‌کند روی نقاط چرب پوست مثل پیشانی، بینی و چانه حتما پودر بزنید. یادتان باشد پودرهایی که حاوی مواد طبیعی هستند برای این فصل بسیار مناسب‌اند.

اثری معکوس دارند؟
اگر بخواهید سیاهی‌ها و حلقه‌های زیر چشم همچنین لک‌های پوستی را بپوشانید، بهتر است سراغ کانسیلرهای ضدآب بروید نه کانسیلرهای معمولی تا با عرق کردن پوست به‌راحتی پاک نشوند. کانسیلرهای معمولی با عرق کردن صورت رنگ خود را از دست می‌دهند و پاک می‌شوند و در نتیجه  رنگ یکنواخت پوست خراب می‌شود و تیرگی زیر چشم بیش از هر زمانی جلوه خواهد کرد. مواد آرایشی پودری و ضدآب خیلی ترکیب خوبی نمی‌دهد و استفاده همزمان آنها توصیه نمی‌شود.
منبع:مجله سیب سبز

 

admin بازدید : 206 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

لب عضوی از صورت است که توجه همه بیشتر به آن جلب می شود. پس سعی ما باید بر این باشد که همیشه لب هایی سالم ،زیبا و جذاب داشته باشیم .

راهکارهایی برای زیبایی بیشتر لب ها
- اگر لب هایی خشک و زبر دارید ، آن هارا با لوسیون و کرم های مخصوص مالش دهید .
- اگر لب هایی نازک دارید می توانید از رژ های حجم دهنده و مایع استفاده کنید . و خط لب خود را کمی بیرون تر از خط لب های خود بکشید و با رژ آن را پر کنید .
- اگر لب هایی ضخیم و بزرگ دارید ،خط لب خود را کمی داخل تر از خط لب های خود بکشید و سپس رژ لب را به لب هایتان اضافه کنید .
- رنگ رژ خود را با دقت زیادی انتخاب کنید ، و سعی کنید رنگ رژتان با رنگ پوستتان تضاد ایجاد کند . و این امر بی نهایت به زیبایی لب های شما کمک می کند .
- بعد از کشیدن رژ بر روی لب هایتان یک برگه کاغذ و یا دستمال کاغذی روی آن قرار دهید و سپس به آرامی بردارید . زیرا رژ اضافی بر روی لب ها زیبایی را از آن ها سلب می کند.
منبع:آرایشیک

admin بازدید : 260 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

با تغییر دادن رنگ مورد استفاده تان  می توانید روحیه تان  را تغییر دهید.یک راهنمای آرایش ، الهام گرفته از چاکراهای بدن برای شما داریم ، ببینید که رنگ ها چقدر روی شما تاثیر گذارند !!!

رنگها فقط روی چشمهایتان اثر نمیگذارند،آنها می توانند تمامی حواس شما را تحت تاثیر قرار دهند.هر رنگی از رنگین کمان میتواند الهام بخش یک احساس خاص باشد و حتی گمان می رود که رنگهای بخصوصی به کسانی که از آنها استفاده کنند انرژی می دهند و آنها را درمان میکنند.

حتما در مورد چاکرا شنیده اید که از هندوستان آغاز شده و حالا به طور فراگیری در جهان گسترش یافته است .بطور اساسی نظریه چاکرا می گوید که بدن دارای چاکراها یا نواحی است که مانند مراکز انرژی عمل میکنند.این هفت چاکرای اصلی در یک خط مستقیم از قسمت لگن شروع می شود وتا بالای سر ادامه دارند.هر چاکراهی نشان دهنده یکی از هفت رنگ رنگین کمان است که هرکدام دارای قدرت درمانی و خواص منحصر به فردی هستند.این موضوع را نظریه پیشرفته رنگ می گوییم.

همه اینها یعنی چه؟رنگهای آرایشی مورد علاقه شما در واقع به حفظ سلامتی و تعادلتان کمک میکنند و تغییر دادن ظاهرتان شاید بر خلق و خو و انرژیتان تاثیر بگذارد.از پیشنهادات ما که از چاکرا الهام گرفته شده استفاده کنید تا بفهمید که چه طیفی از رنگها برای شما مناسب است.حتی اگر مردد هستید،میتوانید از آن به عنوان بهانه ای برای اضافه کردن رنگهای تازه به مجموعه سایه هایتان استفاده کنید.

قرمز : قدرت 
چاکرا اصلی در لگن و استخوان نشیمن گاه قرار دارد و مربوط به رنگ قرمز است.این رنگ نشان دهنده سلامتی،قدرت و استحکام است و استفاده از آن عشق،انرژی و خودباوری را افزایش می دهد.
از یک رژ لب یا لاک قرمزاستفاده کنید.
وقتی که نیاز به تقویت اعتماد بنفس دارید.

نارنجی: خلاقیت
این رنگ الهام بخش تخیل و قدرت خلاقیت است.این رنگ تنبلی در کار را از شما دور میکند و به شما انگیزه میدهد.همچنین باعث افزایش میل جنسی فرد میشود که چاکرای آن در منطقه لگن قرار دارد.
روی گونه ها و لب هایتان از رنگ نارنجی استفاده کنید.
وقتی که در مورد یک پروژه یا قرار ملاقات مهم کم صبر و کم طاقت هستید..

زرد: وضوح و شفافیت 
این رنگ وضوح هوش و غریزه را افزایش میدهد.چاکرای این رنگ در شکم قرار دارد و اگر میخواهید به شکمتان اعتماد کنید این رنگ را بپوشید.
از رنگ زرد یا زرد قناری روی چشمهایتان استفاده کنید.
وقتی که در مورد تصمیم گیری کوچک یا بزرگی مردد هستید.

سبز: تعادل
در حالیکه قرمز بیشتر به عنوان رنگ عشق شناخته میشود،در نظریه چاکرا رنگ سبز حاکم بر تمام افکار احساسی است که منطقه حکمرانیش در چاکرای قلب است.سبز یک رنگ هماهنگ کننده است که میتواند به شما در ارتباط با افراد پیرامونتان احساس آرامش و تعادل دهد.
از رنگ سبز روی ناخنها،لبها و چشمهایتان استفاده کنید.
وقتی که میخواهید به همه دوستانه نگاه کنید.

آبی: بیان 
میخواهید چیزی بگویید؟رنگ آبی نشان دهنده چاکرای گلو است و الهام بخش ارتباطات شفاف و صبورانه می باشد.
از هر نوع رنگ آبی در هر جایی استفاده کنید.
وقتی که در کارتان دچار استرس شدید یا یک مصاحبه یا ارائه مهم دارید.

نیلی : تخیل و ابتکار
این رنگ کمیاب بنفش-آبی امید و آرزو را افزایش میدهد و باعث می شود که شما به چیزهای بزرگ فکر کنید.چاکرای آن در غده صنوبری در مغز(چشم سوم) قرار دارد.
از رنگ نیلی روی چشمها و انگشتان دست و پایتان استفاده کنید.
وقتی کسل و بی حوصله هستید یا به کمی خلاقیت نیاز دارید.

بنفش: یگانگی و وحدت
رنگ گرم و زیبای بنفش با بالاترین چاکرا همکاری میکند که در بالای سر قرار دارد.بنفش یک رنگ متحد کننده است که وقتی احساس ضعف یا شکست می کنید به شما کمک میکند.
این رنگ سازگارترین رنگ در این فهرست است. از سایه،رژ لب و لاک بنفش استفاده کنید.
درمواقعی که می خواهید انرژیتان را حفظ کنید.
منبع:آی بانو

admin بازدید : 241 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

رنگ پوست بر اساس میزان رنگدانه آن تعیین می‌شود که معمولا چهار تا پنج گروه رنگ پوست را در نژادهای مختلف می‌بینیم، از پوست بسیار روشن نژاد اروپایی گرفته تا پوست تیره سیاهپوستان.اما اگر بخواهیم پوست ایرانی‌ها را در یکی از این گروه‌ها قرار دهیم، گروه 2 و 3 به ترتیب سبزه‌روشن و سبزه‌تیره در این رده‌بندی قرار داده می‌شود.

دکتر امیری- متخصص پوست و مو نوشت: رنگ پوست طبیعی هر انسانی معمولا یکدست است. ولی بیماری‌های مختلف باعث می‌شود برخی از نواحی پوست پررنگ‌تر یا کمرنگ‌تراز دیگر نقاط پوست شود. در این مبحث بیشتر روی لکه‌های پررنگ تمرکز خواهیم کرد.
لکه‌های پررنگ یا هیپر پیگمانته از نظر تقسیم‌بندی انواع مختلفی دارد. بعضی از بدو تولد وجود دارند و قطر آنها هم از میلی‌متری تا چند سانتی‌متر است.


گاهی نیز به صورت اکتسابی هستند یعنی به مرور و گذشت زمان روی پوست ظاهر می‌شوند که به آنها اشاره می‌کنیم:


لکه‌های بعد از بروز التهابات پوستی: لکه‌هایی هستند که هر گاه در پوست التهابی ایجاد شود پوست به صورت رفلکسی تیره می‌شود. شدیدترین حالت آن بعد از آکنه است؛ یعنی وقتی جوشی از بین می‌رود تا مدت‌ها ناحیه جوش به شکل یک لکه روی پوست می‌ماند. لکه‌های بعد از لیزر یا سوختگی‌های خفیف، بعد از گزش حشره، حساسیت به یک دارو یا گیاه و بعد از التهاب‌های اگزامایی از دیگر لکه‌های ناشی از التهاب است که لکه‌های موقت محسوب می‌شود. ولی شدت هر لکه به رنگ پوست بستگی دارد، هر چه پوست روشن‌تر باشد این لکه‌ها کمرنگ‌تر و زودگذرتر و هرچه پوست تیره‌تر باشد پررنگ‌تر و طولانی‌تر روی پوست می‌مانند. اساس درمان، شناسایی زودهنگام نوع لکه از سوی پزشک است تا زودتر از بروز لکه‌های جدید پیشگیری شود.


ماسک حاملگی: این نوع ماسک به شکل یک تیرگی پروانه‌ای شکل است که در خانم‌ها و در دوران بارداری بسیار دیده می‌شود و قسمت مرکزی صورت، پیشانی و پشت لب را تیره می‌کند. البته بندرت نیز ممکن است در مردان دیده شود. زنان آسیایی بیشتر به این نوع از لکه‌ها مبتلا می‌شوند. ملاسما یا ماسک حاملگی دو نوع است: سطحی و عمقی.
نوع سطحی به اپیدرم محدود است و به درمان‌های دارویی هم پاسخ خوبی می‌دهد. در نوع عمقی رنگدانه‌های پوستی در قسمت عمقی تجمع پیدا می‌کنند و طبیعی است که به درمان هم خوب پاسخ نمی‌دهد (برای از بین بردن لکه‌های عمقی باید از کرم‌های روشن‌کننده یا کرم‌های لایه‌بردار استفاده کرد). ملاسما بر اثر هورمون استروژن دوران بارداری یا قرص‌های پیشگیری از بارداری ایجاد می‌شود. این لکه‌ها با نور آفتاب شدت می‌یابند و بعد از درمان نیز احتمال عود وجود دارد.


کک و مک: این لکه‌ها در افرادی که پوست روشن و زمینه ژنتیک دارند دیده می‌شود. نور آفتاب علت اصلی ایجاد و تشدید کک و مک است. معمولا در نواحی فوقانی بدن مانند پوست صورت و دست‌ها که بیشتر در معرض مستقیم نور آفتاب است دیده می‌شود. در فصول پاییز و زمستان که شدت تابش نور آفتاب ضعیف‌تر است، کمرنگ‌تر و در بهار و تابستان پررنگ‌تر می‌شود. کک و مک با استفاده از دارو کمرنگ می‌شود، ولی با هر بار تماس آفتاب دوباره برمی‌گردد.
بهترین درمان برای کک و مک استفاده از لیزر است ولی همه افراد بعد از لیزر همیشه باید رعایت کنند تا مانع برگشت لکه‌ها شوند، زیرا این پوست‌ها بسیار مستعد هستند و ممکن است این لکه‌ها عود کنند.


خال‌ها: خال‌ها نیز به صورت لکه‌های پررنگ‌تر روی پوست ظاهر می‌شوند. برخی از خال‌ها که متمایل به آبی هستند، درمانشان کمی مشکل‌تر است و حتی روی صورت و دور چشم هم دیده می‌شوند. در این موارد درمان دارویی کمک‌کننده نیست، ولی لیزردرمانی آن هم به صورت مکرر مفید است. در هر حال از بین بردن خال‌ها امکان‌پذیر است.


لکه‌های وابسته به سن: باور عموم این است که وجود بیماری‌های کبدی باعث ایجاد این لکه‌ها در افراد پیر یا میانسال می‌شود اما این طور نیست. لکه‌های دوران پیری نتیجه تماس زیاد با آفتاب است و کسانی که در گذشته تماس مداوم با آفتاب داشته‌اند زودتر دچار این لکه‌ها می‌شود. هر چه سن بالاتر می‌رود پررنگ‌تر می‌شود و درمان آن نیز لیزر است.


لکه‌ها خطری ندارند
لکه‌ها معمولا نگران‌کننده نیستند فقط شکل و ظاهر پوست را دستخوش تغییر می‌کنند. گرچه بعضی سرطان‌های پوستی ابتدا با لکه خود را نشان می‌دهند، ولی اینها به مرور برجسته می‌شوند و تغییر شکل می‌دهند، در حالی که لکه ایجاد شده شکل غیرعادی ندارد.
منبع:صدف نیوز

admin بازدید : 241 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

در این مطلب چند ایده در مورد بافت موهای بلند برایتان نوشته ایم. بافتن موها در این روزهای گرم ایده خوبی است زیرا در اثر گرما موها به گردن نمی چسبند و موجب کلافگی نمی شود.

1.    بافت تاجی – موهای بافته شده را بالای سر جمع کنید تا همچون تاجی بر سر خودنمایی کند.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

2.    بافت تزاری – این هم یک مدل است. بافتی که روی پیشانی جمع می شود.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

3.    تاج دنباله دار – بافتی که از هر دو طرف ادامه دارد و همه موها را در یک خط از راست تا مرکز و سپس سمت چپ سر جمع کرده است.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

4.    بافت فرق وسط – فرق موها را که باز می کنید، آنها را حصیری ببافید تا در دو طرف محکم در جای خود ثابت شوند.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

5.    بافت ریز – همان بافت تاجی شکل خود را کمی عقب تر ببرید تا زیبایی بیشتری از خود نمایش دهد.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

6.    بافت بی نظم – می توانید یک بافت درشت و بی نظم روی پیشانی داشته باشید. حتی شاید چند آویز و بند هم از آن آویزان کنید تا جلوه خاصی پیدا کند.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

7.    تیغ ماهی – موها را از یک طرف به صورت تیغ ماهی ببافید و از لابه لای آن نیز تارهای نازکی را بیرون بکشید تا زیباتر دیده شود.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

8.    تیغ ماهیِ رنگی – می توانید یک تیغ ماهی شل در بالای سر را آغاز کنید و هر چه به پایین می رسید بافت را سفت‌تر کنید. در میان آن نیز از بندها و نوارهای رنگی مخصوص مو استفاده کنید تا جلوه خاصی داشته باشد.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

9.    تیغ ماهی به سبک مدرن – موها را در یک طرف سر جمع کنید. آنها را شل و رها فرم دهید و قسمت پایین آنها را کمی به سبک تیغ ماهی ببافید و دوباره قسمت انتهلیی را صاف کنید. برای جلوه بیشتر این طرح جالب، می توانید از یک کش موی خاص کمک بگیرید.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

10.    تیغ ماهی منظم در پشت سر – یکی از مدل های تیغ ماهی همین است که منظم و بی اشکال در پشت سر آن را جمع کنید.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

11.    حصیری دنباله دار – این مدل ساده را از بالا و قسمت مرکزی سر شروع می کنید و تا انتهای موها ادامه می دهید.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

12.    چهل گیس – برای این بافت باید به متخصص بافت مراجعه کنید زیرا خودتان نمی توانید در خانه آن را تمیز و مرتب و درست ببافید.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

13.    بافت شینیون – این بافت شل در پشت سر و قسمت پایین آن اجرا می شود. موها را پوش دهید و ببافید و در تارهایی از آن را بیرون بکشید تا کمی شلوغ دیده شود. سپس با زیورآلات موردنظر تزئین کنید.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

14.    حصیری جمع – موها را از یک طرف سر به صورت حصیری ببافید و در انتها، آن را جمع کنید.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

15.    بافت ریز و درشت – ترکیب بافت های درشت و ریز در کنار هم باعث سه بعدی دیده شدن بافت می شود.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

16. بافت درشت و بی نظم – این مدل بسیار جالب و زیباست. در عین حال که موها رابافته اید، اما تارهای رها در پست سر موجب می شود تا بافت جلوه ای دیگر پیدا کند.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

17. بافت انتهایی - همه موها را در پشت سر رها کنید و فقط قسمت انتهای آن را ببافید.

بافت مو,مدل های مو,مدل های جذاب مو

منبع:برترین ها

admin بازدید : 234 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

دانستن چگونگی انتخاب رنگ لاک ناخن مناسب شما به کمی تحقیق نیاز دارد، اما انتخاب رنگ مناسب با در نظر گرفتن کمی اختلاف خیلی ساده خواهد بود. اهمیت این انتخاب کم نیست. لباس شما، رنگ پوستتان و حتی شکل دستانتان در این انتخاب دخیل هستند. بعنوان مثال اگر انگشتان کوتاهی دارید، نباید لاک ناخنی انتخاب کنید که انگشتان شما را کوتاه‌تر و پهن کند، باید انگشتان خود را کشیده تر نشان دهید. نگران نباشید، من قبلا هر چیزی که برای انتخاب رنگ لاک ناخن احتیاج دارید پیدا کرده ام.

عوامل تاثیر گزار در انتخاب رنگ لاک:

۱. رنگ پوست
با توجه به منابع متعدد، یکی از موارد مهم هنگام انتخاب رنگ لاک ناخن رنگ پوستتان است. به طور کلی قوانین ساده ای برای انتخاب رنگ لاک بر اساس رنگ پوستتان وجود دارد. بعنوان مثال، پوست های روشن، با رنگ‌های تیره ظاهر خیلی خوبی پیدا می‌کنند، مخصوصا رنگ هایی که پایه ی آبی دارند. پوست های با رنگ معمولی، با انواع قرمز تیره ترکیب خوبی ایجاد می‌کنند، در حالی که پوست های تیره، تقریبا با هر رنگی همخوانی دارند.

۲. ساز و برگ
این مورد کمی نیازمند مهارت بیشتری است. نظر برخی از متخصصین این است که رنگ لاک ناخن شما به هیچ عنوان نباید با ساز و برگ شما جور باشد، در صورتی که برخی دیگر می‌گویند نه مشکلی نیست! (منظور از ساز و برگ، مجموعه ی لباس و لوازم همراهتان مانند کیف و عینک آفتابی و ساعت مچی تان است که رنگشان را باهم ست می کنید) بنظر من، زمانی که رنگ لاک ناخن خود را بر مبنای ترکیب رنگی لباس و جواهراتتان انتخاب می کنید، با غریزه تان این انتخاب را انجام دهید. در انتخاب یک رنگ مکمل، اما نه لزوما همان رنگ زیاد وسواس به خرج ندهید. حتی اگر عاشق رنگ خاصی هستید و سعی می کنید آنرا در تاپ، دامن و کفش هایتان به کار ببرید، برای ناخن هایتان هم می‌توانید از همان رنگ استفاده کنید.

۳. آرایش
در آرایش خود باید توازن در انتخاب ترکیب رنگی را رعایت کنید. بهترین ایده ای که برای انتخاب رنگ لاک ناخن با توجه به ترکیب رنگی آرایشتان وجود دارد، انتخاب یک رنگ مکمل است. این جالب نیست که همه جایتان یک رنگ باشد، کمی بی‌رنگ و رو می شوید. البته استثنائا زمان که رنگ رژ لب و لاک ناخنتان باهم یکی باشد خیلی جلب توجه خواهید کرد.

۴. مهم‌ترین عامل
اگر می‌خواهید بدانید که چگونه رنگ لاک مناسب ناخن خود را انتخاب کنید، به این عامل خیلی توجه کنید. چه رنگی در حال حاضر محبوب است؟ مهم نیست پوست شما چه رنگی است، بالاخره در طیف رنگی که در حال حاضر مد شده، رنگی پیدا خواهد شد که به پوست شما بیاید. انواع رنگ‌های بنفش، آبی، صورتی، مرجانی و حتی مشکی در مدل های مات و براق نیز موجودند تا با هر پوستی همنشانی پیدا کنند.

۵. مناسبت
زمانی که می‌خواهید یک رنگ مناسب برای ناخن های خود انتخاب کنید، باید روز یا مناسبتی که در آن هستید را نیز در نظر داشته باشید. در آن روز قرار هست چه کار کنید؟ اگر بخاطر دل خودتان می‌خواهید لاک بزنید، راحت باشید! لاک های رنگارنگ و حتی طرح های بامزه استفاده کنید. اگر می‌خواهید به سر کار بروید یا در یک جلسه ی کاری شرکت کنید یا یک چیزی شبیه به این، رنگ‌های خنثی را بر گزینید. اما اگر می‌خواهید شبی را با دوستانتان در شهر پرسه بزنید، جسور باشید! قرمز رنگی عالی است، اما هر کاری که می کنید، سعی کنید آنرا تیره نگاه داشته یا به تناسب رنگ جواهرات فلزی خود رنگ مناسبی را انتخاب کنید.

۶. فصل
فصل نیز موردی قابل توجه برای انتخاب رنگ مناسب ناخن است. در زمستان، رنگ‌های تیره تر فوق‌العاده هستند. اما در بهار محدودیتی نیست، باید به موارد دیگر دقت کنید. تابستان زمان خوبی برای رنگ‌های هات است، رنگ‌های روشن و جسورانه و لاک های نئونی. برای پاییز هم، برنزی، طلایی، قرمز، حنایی و برخی از رنگ‌های خنثی با شکوه جلوه می کنند.

۷. بدانید از چه چیزی باید دوری کنید
در انتخاب صحیح رنگ لاک ناخن، باید حواستان باشد که از چه چیزهایی دوری کنید. بعنوان مثال، اگر پوستتان خیلی روشن است، نباید از رنگ‌های خیلی تیره استفاده کنید، اگر نه دست‌هایتان سرد و مرده بنظر می‌آیند. اگر ناخن هایتان خیلی فرم مربعی دارد، از رنگ‌های خیلی روشن دوری کنید. این باید و نباید ها را معمولا با سعی و خطا کشف خواهید کرد، بعضی وقت‌ها باید چیزی را امتحان کنید تا متوجه شوید به شخص شما می‌آید یا نه.

۸. رنگ مورد علاقه
حالا بنظر می‌آید که با این مورد قرار است موارد دیگر را نادیده بگیرید! دقیقا همین‌طور است، می‌توانید این کار را انجام دهید. تمام مواردی که گفته شد، فقط تعیین میکند که چه رنگ هایی به شما می‌آیند. برخی از این قوانین شاید در مورد شما صحت نداشته باشد. یا حتی شاید شما به آن اهمیتی ندهید. مشکلی نیست! در هر صورت آن‌ها ناخن های شما هستند، حتی اگر تمام قوانین به شما دیکته کنند که رنگ مورد علاقه شما روی دستانتان ظاهر خوبی ندارد، شما می‌توانید دقیقا همان رنگ را انتخاب کنید!

شما براحتی می‌توانید یاد بگیرید که چگونه رنگ مناسبی را برای ناخن های خود انتخاب نمایید. نگران نباشید، هیچ اجباری در انتخاب شما وجود ندارد. اگر شما رنگی را دوست دارید که این قوانین می‌گویند به شما نمی‌آید، مشکلی نیست، کافیست تا در طیف رنگ مورد نظر خود، یک پرده ی دیگر از آن رنگ، نوع مات یا نوع براق را انتخاب کنید تا به دستتان بنشیند.
شما زمان انتخاب رنگ مناسب برای ناخن هایتان بیشتر به چه موردی اهمیت می دهید؟

منبع:سرخاب سفیداب

admin بازدید : 229 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

برای بیشتر خانم‌ها خرید لوازم آرایشي و استفاده از آن بسیار مهیج است حق هم دارند اینکه بتوان با چند رنگ و ماده آرايشي و بهداشتي ظاهري آراسته‌تر داشت و معايب صورت را پوشاند و زیبایی‌ها را چند برابر کرد، خیلی هیجان‌انگیز است اما اين اتفاق در شرايطي جذاب است كه هيچ عارضه و آسيبي براي پوست و موي مصرف‌كننده به همراه نداشته باشد. اين در حالي است كه برخي از متخصصان و كارشناسان پوست و مو از عفونت‌ و زخم‌هاي پوستي، تورم، قرمزي و حساسيت‌هاي پوستي به عنوان عوارض مصرف مواد آرايشي- بهداشتي غيراستاندارد يا استفاده نامناسب از اين مواد نام مي‌برند و بر اين باورند كه در بهترين شرايط در صورت مصرف روزانه و نامناسب از مواد بهداشتي و آرايشي احتمال نفوذپذيري آنها به بدن وجود دارد. در اين شرايط استعداد ابتلا به برخي بيماري‌ها و اختلال‌ها بالا مي‌رود اما چطور مي‌توان از نفوذ اين مواد آرايشي به بدن پيشگيري كرد.

دانشمندان با توجه به وزن تقريبي هر رژلب كه حدود 3 گرم است و تعداد دفعاتي كه فرد در طول روز از رژ استفاده مي‌كند تخمين مي‌زنند كه هرخانم در طول عمر خود حدود 3 كيلو از مواد رژلب را وارد دستگاه گوارشش مي‌كند.

از طرف دیگر رژلب‌هاي قرمز نسبت به ديگر رنگ‌ها آسيب‌رساني بيشتري دارند؛ رنگدانه‌هاي قرمزي كه در اين رژ‌ها وجود دارد مي‌تواند منجر به اختلالات بيش‌فعالي شود؛ علاوه براين برخي محققان مي‌گويند ممكن است رژها مشكلاتي براي كليه‌ها، كبد و حتي گلبول‌هاي سفيد خون به وجود بياورند.

سرب رژ‌ها با شما چه مي‌كند؟
سربي كه از طريق مواد آرايشي مانند رژ وارد بدن مي‌شود، وارد جريان گردش خون مي‌شود تا به مقداري ثابت برسد و به مرور این سرب اضافی به بافت‌های نرم به خصوص سلول‌هاي مغزي وارد می‌شود. مقادیر بالای آن سبب از کار افتادن کلیه و صدمه دائمی به مغز می‌‌‌شود. در بزرگسالان افزایش ميزان سرب در خون احتمال افزایش فشار خون را در افراد به همراه داشته و حتي احتمال انتقال اين ميزان سرب از طريق مادر به نوزاد نيز وجود دارد. كودكان تحت تاثیر سربی که پیش یا پس از تولد وارد بدن آنها مي‌شود ممكن است دچار آسیب‌های روانی و عصبی شوند. بیشترین اثر زیانبار سرب بر رفتار، دقت و IQ بچه‌ها دیده شده است. بنابراین به نظر می‌رسد هیچ سطح ایمنی از سرب که اثر تخریبی بر نوزادان و جنین‌ها نگذارد، وجود ندارد. تحقيقات در اروپا نشان مي دهد كه 85 درصد سرب از طريق لوازم آرايشي به بدن مي‌رسد در حالي كه فقط 7 درصد از طريق آب، 5 درصد از طريق غذا و 3 درصد هم از طريق هوا وارد بدن انسان مي‌شود.

چگونه رژ کمتری وارد بدن کنید؟
مواد شيميايي موجود در لوازم آرايشي مانند رژ لب از دو طريق وارد بدن مي‌شود؛ بخشي از اين مواد از طريق تنفس وارد بدن شده و قسمتی مانند رژ لب به طرق مختلف بلعيده مي‌شود. يك راه براي اينكه كمتر رژلب بخوريد اين است كه تا جایی كه می‌توانید کمتر به لب‌ها زبان بزنید، یادتان باشد که وقتی طعم رژلب را احساس کنید یعنی مقداری از آن روی زبان نشسته و در حال وارد شدن به دستگاه گوارش شماست؛ فراموش هم نکنید در مواقعی که رژلب دارید از خوردن مواد غذايي و نوشيدني‌ها خودداری کنید و حتما قبل از خوردن، رژ خود را پاک کنید.

تقلبي‌ها دردسرسازترند
استفاده از لوازم آرايشي مختلف خود به خود ضرر دارد حالا اگر مواد آرايشي‌ از برندهاي تقلبي و مارك‌هاي نامرغوب تهيه شده‌باشد اين ضررها چند برابر هم مي‌شود. به دلیل تحریم‌ها، شرکت‌های معتبر جهانی از ارسال مواد آرایشی استاندارد به ایران خودداری می‌کنند و بیشتر مواد آرایشی- بهداشتی که وارد مرزهای کشور می‌شوند تقلبی هستند و به صورت قاچاق از مرزهای شمال غرب به ایران وارد می‌شوند. استعمال اين لوازم آرایشی قاچاق سبب بروز عفونت‌های پوستی، زخم‌های جلدی، شکنندگی و ریزش مو، کچلی، آکنه و بروز صدمات جبران ناپذیری در بدن مصرف‌کننده می‌شوند .

توليد رژ‌هاي بدون سرب خيلي محدود است
مساله وجود سرب در رژ لب‌ها چیز جدیدی نیست و حتی گاهی آنقدرها گفته شده‌است که تکراری شده و کسی آن را جدی نمی‌گیرد اما مسئله آنقدر جدی است کهFDA (سازمان نظارت بر دارو و غذا) شروع به تحقیق می‌کند و خبری دردناک را منتشر می‌کند؛ اینکه بیش از 70 درصد رژلب‌ها حاوی سرب هستند؛ آن هم نه مقداری جزئی بلکه بالای 3.06 پی‌پی‌ام (قسمت در میلیون) و جالب آنکه در نتیجه گزارش دوم که در ماه ژوئن 2012 منتشر شد این مقدار سرب در رژ لب‌هاي توليدي بیشتر شده و به 7.19 پی‌پی‌ام رسیده است. جالب است بدانید که در این تحقیقات محصولات بسیاری از مارک‌های معتبر و معروف هم حاوی سرب بودند؛ مارک‌هایی که به قیمت‌های بالا می‌خریم و گمان می‌کنیم چون تولید شرکت‌های معتبر اروپایی و ايالات‌متحده هستند سالم‌اند اما در حقیقت پر از جیوه‌ هستند حتی رژ‌هایی که روی آنها عنوان طبیعی‌ نوشته ‌شده ‌است. با توجه به این گزارشات فرق چندانی میان رژلب‌ها وجود ندارد مهم این است که درست از آنها استفاده کنید تا میزان آلودگی را کمتر کنید.

باکتری‌هایی که از راه پوست وارد بدن‌تان می‌شود
هر زن و دختر جوان به طور معمول در طول روز از 20 محصول آرايشي بهداشتي مختلف استفاده مي‌كند و معمولا 9 مورد از 10 مورد این محصولات در گروه لوازم آرايشي بهداشتي قديمي كه در كيف لوازم آرايش شما قرار دارند، جاي مي‌گيرند. لوازمي كه مرور زمان باعث شده باكتري‌ها در آنها رخنه كند. با مصرف اين لوازم آرايشي در طول سال حدود 2 كيلو از اين مواد آرايشي جذب پوست شده و وارد بدن مي‌شوند. مسلما برخي از اين مواد جذب شده عوارض جانبي بسياري مانند تحريك پوستي، پيري زودرس و سرطان به دنبال دارد. ريچارد بنس، شيميداني كه حدود 3 سال روي تاثيرات مواد آرايشي بر پوست كار كرده‌ است، مي‌گويد: «هنوز نمي‌دانيم كه وقتي مواد شيميايي محصولات آرايشي مختلف با هم تركيب مي‌شوند، چه اثري دارند و مجموع اين اثرات ممكن است بسيار خطرناك‌تر از تاثير هر كدام از اين مواد به طور تكي باشد. دكتر «بنس» اعتقاد دارد كه جذب مواد شيميايي از طريق پوست خيلي خطرناك‌تر از بلع آنهاست. او مي‌گويد: «وقتي رژلب خورده مي‌شود، بسياري از مواد مضر آن توسط بزاق و آنزيم‌هاي معده خنثي مي‌شوند اما جذب ماده شيميايي از طريق پوست آن را مستقيما وارد جريان خون مي‌كند.

موادي كه نبايد در محصول آرايشي شما باشد
خطرناک‌ترین مواد شیمیایی که در محصولات آرایشی بهداشتی شما وجود دارد و بايد هنگام خريد با دقت به برچسب محصول آرايشي از عدم وجود آنها اطمينان حاصل كنيد:

تولوئن
اين یکی از فرآورده‌های جنبی نفتی است که در لاک ناخن و دیگر مواد آرایشی یافت می‌شود. خطرناك است چون سم موجود در این ماده به سیستم عصبی حمله می‌کند و عملکرد مغز و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار مي‌دهد، علاوه بر این در رشد طبیعی جنین وکودکان اختلال ایجاد مي‌کند.

فرمالدئید ترکیبی
این ماده یک ترکیب فرار آلی بوده که به شدت سمی است و معمولا در لاک‌های ناخن و نرم‌کننده‌های مو وجود دارد. خطرناك است چون این ماده فرار با پخش شدن هوای اتاق را آلوده می‌کند، علاوه بر این جزء سم‌هایی است که به کبد آسیب می‌رساند و سرطان‌زاست.

آلومینیوم
این ماده فلزی سمی پرکاربرد معمولا در محصولاتی مانند دئودورانت‌هاي ضدعرق، اسپری‌های بینی و شامپوها وجود دارد. خطرناك است چون از آنجا که ترکیباتی با پایه آلومینیوم مانند دئودورانت‌ها معمولا روی پوست نزدیک بالاتنه استفاده می‌شوند، نگرانی‌های زیادی به وجود مي‌آورند چون این ماده شیمیایی از طریق پوست جذب مي‌شود و میزان استروژن خون را بالا می‌برد و اثراتي سوء روی سلامت مي‌گذارد و درنهایت در سیستم غدد مترشحه داخلی اختلال ایجاد می‌کند.

پارابن
این ماده نگهدارنده ترکیبی معمولا در محصولاتی مانند مواد آرایشی و بهداشتی و مراقبت شخصی و حتی لوسیون‌های بچه وجود دارد.خطرناك است چون این ماده می‌تواند در سیستم غدد بدن اختلال جدی به وجود آورد و حتی عامل ایجاد آلرژی‌های مختلف شود.


منبع:مجله سیب سبز

 

 

admin بازدید : 354 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

1- مسواکی تمیز را زیر آب گرم بگیرید و لب هایتان را با آن ماساژ دهید. اگر لب های حساسی دارید این مرحله را انجام ندهید.

آرایش لب,برق لب, خط لب

۲- برای نرم و یکدست شدن لب هایتان از یک بالم لب (چاپستیک) استفاده کنید. این مرحله مهمی است برای اینکه رژ لب بهتر به نظر آید.

آرایش لب,برق لب, خط لب

۳- خط لب را قبل از رژ لب بزنید.

آرایش لب,برق لب, خط لب

۴- مهم ترین مرحله زدن رژ است. برای این کار توصیه می شود از یک برس کوچک آرایشی استفاده کنید تا به راحتی روی لب احاطه داشته باشید. گوشه های لب را فراموش نکنید. در حین صحبت یک لب رژ زده با گوشه های سفید اصلا زیبا نیست!

آرایش لب,برق لب, خط لب

۵- اگر لب های براق می خواهید الان وقت برق لب است. اگر مات می پسندید از این مرحله بگذرید.

آرایش لب,برق لب, خط لب

۶- دور لبتان را با سایه سفید (برای پوست روشن) و یا بژ (برای پوست تیره تر) به اندازه یک خط باریک سایه بزنید. این کار لب هایتان را زیباتر جلوه می دهد.

آرایش لب,برق لب, خط لب

۷- یک راه دیگر استفاده از یک خط لب روشن است.

آرایش لب,برق لب, خط لب

۸- با یک برس کوچک از وسط تا گوشه ها بکشید تا یکدست شود. دستمالی روی لب قرار دهید و با برس پودر شفاف کننده آرایش روی آن بزنید و بعد یک لایه دیگر رژ بزنید.

آرایش لب,برق لب, خط لب

۹- دور لبتان را کانسیلر بزنید تا رنگ رژ به اطراف پس ندهد. اگر به لب پایین برق لب بزنید برجسته تر به نظر می آیند.

آرایش لب,برق لب, خط لب

۱۰- پایان!

آرایش لب,برق لب, خط لب

 

منبع : بیتوته

 

admin بازدید : 295 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

شیرپاک کن چیست ؟ شیرپاک کن ها  از این مواد می توان به عنوان پاک کننده های آرایشی و یا برطرف کننده آلاینده های صورت استفاده کرد. نحوه استفاده از این فرآورده ها به صورت زدن آنها روی نوک انگشت و سپس مالیدن آن روی صورت به شکل دوایر متحدالمرکز( یا مارپیچی از داخل به خارج) به همراه ماساژ ملایم می باشد که در صورت احتیاج به تکرار عمل فوق دوباره به همان شکل تکرار می شود. کار پاکسازی به اتمام نمی رسد مگر مواد زاید قابل شستشو ایجاد شده به دنبال استفاده از شیر پاک کن ها با تونیک یا آب ولرم از روی صورت برداشته شوند.

admin بازدید : 788 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

روغن کرچک به این دلیل در پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد که زود تاثیر میگذارد .با روغن کرچک بدن  و مو سالم و زیبا می شود. این روغن نقش مهمی در سالم نگه داشتن موها و درخسشندگی پوست دارد. امروز برای شما درباره مزایای روغن گرچک می گوییم. 

admin بازدید : 195 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گفته یک کارشناس تغذیه در نیویورک، رژیم غذایی نامناسب، استعمال سیگار، عدم تعادل هورمون‌ ها و کم خوابی در سلامت موها اثر می‌گذارد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، لیزا دریر یکی از کارشناسان تغذیه در نیویورک درباره مراقبت از موها گفت: برای داشتن موهایی سالم و درخشان پروتئین را در رژیم غذایی فراموش نکنید.

admin بازدید : 164 شنبه 27 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

داشتن موهای نازک ،کم پشت و بی جان،شکایت هرروزه برخی خانمها و حتی آقایان است و معمولا فقط عده کمی از راه چاره و در مان آن اطلاع دارند

 

اگر چنین موهایی دارید ،در انتخاب نرم کننده حتما دقت کنید.استفاده از نرم کننده های بسیار قوی ،فقط موها را شل و بی حالت میکنند

 

پیشنهاد بهتر این است که از محصولات حاوی سیلیکون  استفاده کنید،چرا که سیلیکون حتی پس از شستشو همچنان بر سر جای خود باقی می ماند و به این ترتیب تارهای مو با یک لایه نازک پوشیده شده و موها بدون اینکه ظاهر چربی داشته باشند ،پرتر به نظر می رسند.

admin بازدید : 309 شنبه 27 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
قسمت اول:از آلوئه ورا چه می‌دانیم؟
قسمت دوم: آیا ترکیبات و فواید آلوئه ورا را می‌شناسید؟
 
از آلوئه ورا در كرمهای مرطوب كنننده پوست و كرمهای التیام دهنده پوستی و بسیاری از كرمهای موضعی استفاده می‌شود.
admin بازدید : 188 شنبه 27 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اگر سری به داروخانه‌ بزنید تا یک محصول مناسب برای حالت دادن و تقویت موهای‌تان بخرید احتمالا حسابی گیج خواهید شد چون آنقدر تنوع این محصولات زیاد است که هرکسی از آنها سر در نمی‌آورد.

admin بازدید : 387 شنبه 27 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
مه شو: همان گونه که با خوردن شیر، مواد مغذی آن را به بدن می رسانید، با حمام کردن آن نیز، می توانید به رساندن این مواد مغذی به پوست خود کمک نمایید. البته منظور از حمام شیر این نیست که وان خود را پر از شیر بکنید. ریختن یکی دو فنجان کوچک شیر در آب وان کفایت می کند.
 
admin بازدید : 260 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دنبال یک راه برای بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست صورت تان می گردید که نیازی به عمل جراحی یا هزینه ویزیت پزشک نداشته باشد؟ مراحل این قسمت را بخوانید تا راه جلوگیری از افتادگی پوست صورت و افزایش ثبات و استحکام پوست تان را یاد بگیرید.

بهترین راه برای اجتناب از شل شدن پوست صورت، پیشگیری از آن است. برای این کار اولاً بیش از حد در معرض نور خورشید یا اشعه UV تخت های برنزه کننده قرار نگیرید. اگر مجبورید که به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید، همیشه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین قبل از رفتن به رختخواب تمام آرایش تان را پاک کنید.

به طور منظم ورزش کنید. ورزش باعث افزایش گردش خون می شود که به طور طبیعی پوست تان را به جنبش در می آورد. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و از خوردن غذا های پر قند اجتناب کنید. به مقدار زیادی مایعات بنوشید. آب زیادی که می نوشید به پوست تان می رسد. به این ترتیب پوست تان را مرطوب نگه می دارید و آن را درخشان می کنید.

منافذ پوست تان را با بخار گرم باز کنید. می توانید یک حوله بردارید و آن را مرطوب کرده و برای حدود ۲ دقیقه در مایکروویو گرم کنید. سپس آن را روی کل صورت تان قرار دهید و استراحت کنید. این کار منافذ پوست تان را باز کرده و هر گونه تجمع چربی یا آلودگی روی پوست تان را از بین می برد. همچنین پوست تان را سفت می کند و با کاهش اندازه منافذ پوست، ظاهری صاف و سفت به آن می دهد.

و در آخر برای سفت کردن طبیعی پوست صورت سعی کنید به طور معمول هر شب قبل از رفتن به رختخواب، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت تان را ماساژ دهید. همیشه با یک حرکت به سمت بالا صورت تان را ماساژ دهید. نیروی جاذبه به طور مداوم پوست تان را به سمت پایین می کشد و باعث شل و آویزان شدن آن در آینده می شود. با انجام ماساژ با این امر مبارزه کنید. گردن تان را هم خوب ماساژ بدهید؛ زیرا گردن جایی است که اغلب مورد غفلت و بی توجهی قرار می گیرد. هر زمان که به صورت تان مرطوب کننده می زنید آن را روی گردن تان هم بمالید و آن را به سمت بالا ماساژ دهید.

 

 منبع : بیتوته

admin بازدید : 191 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد کرم‌های شفاف کننده پوست که امروزه رواج زیادی دارند از مواد شیمیایی مضر و خطرناکی تهیه می‌شوند.

ترکیب کردن لیموترش با برگ گیاهان و حتی عصاره آنها می‌تواند تاثیر زیادی در شفافیت پوست و از بین بردن لکه‌ها داشته باشد.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد مخلوط لیمو ترش با آلوئه‌ورا قبل از مهمانی می‌تواند پوست شما را از حالت خستگی نجات دهد و برق خاصی را در پوستتان به وجود بیاورد.


لیمووآلوئه ورا حاوی اسید سیتریک هستند که ویتامینC موجود درآنها می‌تواند لکه‌ها و آکنه‌ها را برطرف کند و زخم‌های باز عمیق را نیز بهبود بخشد.نتایج مطالعات نشان می‌دهد که سالمندان برای کاهش چین ‌و چروک‌های خود می‌توانند با این ترکیب‌ها چین و چروک‌ها را پس از مدت زمانی کوتاه از بین ببرند.

 

admin بازدید : 243 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
گلاب از تقطیر گل محمدی به دست می آید که از نظر عطر در میان سایر گل ها ممتاز است و خواص درمانی فراوانی دارد.
 
گل محمدی از خانواده ی گل سرخ با گل برگ هایی به رنگ صورتی است. این گل ها در خرداد ماه ظاهر می شوند و در همین ماه است که گلاب گیری انجام می پذیرد. گل محمدی رایحه ی خوشی دارد و گلاب نیز همین رایحه ی خوش را در خود تثبیت می کند.
admin بازدید : 256 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

کسانی که موهای فر دارند معمولا با مشکلاتی چون خشکی موها، وز و شکنندگی آن مواجه می شوند. علاوه بر این برای زیبا به نظر رسیدن موهای فر مراقبت های خاصی نیاز است، در حالی که بیشتر محصولاتی که برای این نوع مو در بازار وجود دارد، برای مصرف طولانی مدت اثر خوبی روی موها نخواهد داشت، در واقع موهای فر نسبت به دیگر انواع مو بسیار آسیب پذیرتر و ضعیف تر است و در عین حال محصولات حالت دهنده آن نیز وضعیت را مشکل تر هم می کنند به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب بیشتر استفاده از تکنیک های طبیعی برای حالت دادن و مراقبت می تواند بسیار موثر و مفید باشد تا بتوان فر طبیعی موها را در بهترین حالت نگه داشت و آسیب کمتری هم به آن وارد کرد.

admin بازدید : 250 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

سبک زندگی ما و اینکه چگونه از پوست خود مراقبت نماییم از جمله عواملی است که در کیفیت پوست ما موثر است ،برای مراقبت از پوست خود لازم است ابتدا نوع پوست خود را بشناسید ،توصیه های دکتر هال متخصص پوست را در  مورد پوست های مختلط بخوانید .

admin بازدید : 178 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آموزش آرایش آرایش صورت آرایش چشم گریم مدل ابرو - 4 کاربرد مداد سفید در آرایش + عکس

در این مطلب 4 کاربرد اصلی مداد سفید آرایشی را به همراه عکس برای تان ذکر می کنیم
admin بازدید : 251 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

یک متخصص پوست و مو بوتاکس را بهترین روش برای حذف خطوط ناشی از انقباض عضلات صورت دانست اما نسبت به وجود بوتاکس های تقلبی در بازار هشدار داد و گفت:«متاسفانه برخی از افراد از مارک های تقلبی که اکثرا چینی هستند برای تزریق استفاده می کنند که هم از نظر خاصیت پایین بوده و مقدار دوز لازم را ندارد و در برخی موارد حتی ناخالصی هایی دارد که بعد از تزریق فرد دچار شوک می شود.»

admin بازدید : 347 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

می توانید از موز به عنوان یک ماسک برای خلاص شدن از شر خطوط خنده استفاده کنید .

با موز می توانید عسل مخلوط کنید و وروی خطوط چهره برا ی مدتی بگذارید . استفاده از این مخلوط را سه بار

در هفته انجام دهید که یک راه موثر برای خلاص شدن از شر خطوط خنده است.

یک ورزش هم هست که خوبه دهانتونو از آب پر کنید بعد با همون اب لپاتونو باد کنید تا ١٠ بشمرید این کارو ١٠

مرتبه روزی ٣ بار انجام بدهید.

بلغور جو طبیعی و یک منبع طبیعی کارآمد برای از بین بردن خطوط صورت است .

همچنین به عنوان یک اسکراب خوب است. یک خمیر بلغور جو با آب ، شیر یا ماست درست کنید و

کمی برروی صورت نگه دارید.

یکی دیگر از راه های طبیعی خلاص شدن از خطوط خنده و چین و چروک در چهره استفاده از پاپایا

در صورت است. شما می توانید پاپایا را مانند یک ماسک به صورت بزنید. از آنجا که آن طبیعی است

می توانید بیش از یک بار درروز استفاده کنید در مدت زمان طولانی نتیجه بسیار عالی میدهد.

برای خط خنده آلوئه ورا ، خطوط را بطور موثر کاهش میدهد . بهترین راه این است که از گیاه تازه آلوئورا

استفاده کنید.

 

admin بازدید : 194 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تفاوت رنگ پوست گردن نسبت به صورت به دلیل استفاده ی بیش از حد کرم های گریم سفید کننده است و در نهایت به راحتی قابل پاک شدن و از بین رفتن است و این از جذابیت هر دختر خانمی کم خواهد کرد.

خط چشم بیش از اندازه

لارنس 22 ساله می گوید : آرایش بیش از حد چشم باعث می شود که تغییرات بدی در قیافه ی اصلی و صورت هر خانمی به وجود آید. به خصوص استفاده از سایه و خط چشم ، برای یک دخترخانم با سن کم اصلا پیشنهاد نمی شود.

کرم بیش از حد بر روی صورت

الکس 31 ساله می گوید : من اصلا دوست ندارم وقتی به صورت دختر خانمی نگاه می کنم وهنگامی که رنگ پوست صورت او را با پوست گردنش مقایسه می کنم تفاوت زیادی می بینم و این به دلیل استفاده ی بیش از حد کرم های گریم سفید کننده است و در نهایت به راحتی قابل پاک شدن و از بین رفتن است و این از جذابیت هر دختر خانمی کم خواهد کرد.

دندان های بیش از حد سفید

برایان 42 ساله می گوید : داشتن دندان های بیش از حد سفید مصنوعی و غیر طبیعی به نظر می رسد. در واقع، من فکر می کنم این باعث می شود چهره هر خانم نگاه خشنی پیدا کند.

زدن رژ لب براق

جف 23 ساله می گوید : من از طرفداران رژلب براق و چسبناک نمی باشم. این رژ لب ها به گونه است که انگار تمام لب های تان آغشته به عسل است.

مدل مو

برایان 42 ساله می گوید : من در کل می خواهم این را بگویم که از داشتن مدل موهایی که باعث می شود سر شما مخروطی شکل به نظر برسد اجتناب کنید. این کار یکی از بدترین اشتباهات آرایشی است.

عطرهای بیش از حد معطر

پیتر 22 ساله می گوید : زمانی که دختر خانم ها از عطرهایی استفاده می کند که بوی آن بیش از اندازه قوی است من نمی توانم نفس بکشم. بوی عطر تمام محیط دور تا دور و اطراف آدم را پر می کند و حتی از خوردن یک لیوان آب هم نمی توان لذت برد.

ناخن های بیش از حد بلند

لارنس 22 ساله می گوید : من واقعا ناخن ها ی بیش از اندازه بلند را دوست ندارم و احساس می کنم غیر طبیعی و مانند چنگال های گربه است و این برای لحظاتی که هر خانمی عصبانی می شود ممکن است بد و خطرناک باشد.

توهمات زیبایی

برایس 23 ساله می گوید : من به خوبی می دانم که این بسیار غیر طبیعی است که بسیاری از خانم ها هنگام بیرون رفتن روی صورت خود آرایش ها و نقاشی های بسیار شدیدی انجام می دهند و طرح هایی می کشند، چرا که این بسیار راحت می تواند با کمی باران از بین برود و هیچ مردی این را دوست ندارد.

برنزه کردن

ادیسون 19 ساله می گوید : من با کار آن دسته دختر خانم هایی که پوست خود را بیش از حد برنزه می کنند موافق نیستم و به خصوص آنکه در وهله اول ، داشتن پوست سالم و طبیعی به مراتب جذاب تر و بهتر می باشد.

قاتل اعتماد به نفس

میشائیل 42 ساله می گوید : من با خانمی قرار ملاقات داشتم که واقعا برای بهداشت شخصی خود هر روز یا دو روز یکبار استرس داشت ، و اصرار داشت که این در علاقه من به او تاثیر گذار خواهد بود. اما اگر شما اینگونه فکر می کنید پیشنهاد می شود که در اخلاق و رفتار و رفع وسواسی خود دقت بیشتری کنید.

 

منبع : سیمرغ

 

 

admin بازدید : 254 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اگر مستعد آکنه هستید، می دانید که پیدا کردن یک شوینده و شیر پاک کن خوب برای پوست حساستان کار بسیار دشواری است. شوینده های نامناسب ممکن است پوستتان را زبر و خشک کنند، رطوبت پوست را از بین ببرند یا بر روی پوست چرب شما کاملا بی اثر باشند!

در این مقاله با ترکیباتی که متخصصان پوست برای پاکسازی پوست های مستعد آکنه پیشنهاد می کنند آشنا خواهید شد.

گام اول: با پوستتان ملایم باشید

برای مبتدی ها دانستن این نکته اهمیت دارد که تمیز نگه داشتن صورتتان باید بدون تغییر در ترکیب شیمیایی آن باشد. لیدیا واتی، رئیس یک موسسه ی زیبایی در این باره توضیح می دهد:

از مساعد کردن شرایط برای رشد و نمو باکتری ها اجتناب کنید. برای این کار، روزانه صورت خود را با یک شوینده و پاک کننده ی ملایم بشویید. از محصولاتی که مخصوص پوست های حساس اند استفاده کنید.

دکتر پاتریک داوی، جراح و متخصص پوست هم توصیه می کند از شوینده های الکلی پرهیز کنید، زیرا این شوینده ها پوست را خشک می کنند و رطوبت طبیعی آن را از بین می برند.

گام دوم: صورتتان را لیف نزنید

ممکن است برای خلاص شدن از شر جوش ها و باکتری ها وسوسه شوید که صورتتان را لیف بکشید. اما این کار را نکنید!

دکتر داوی می گوید: شستشوی شدید و سایشی صورت، باعث تحریک پوست و بدتر شدن جوش ها می شود. علت بوجود آمدن آکنه، پایین بودن بهداشت فردی نیست.

لیدیا واتی نیز با این نظر موافقت می کند: صورتتان را لیف نزنید. سعی کنید پوستتان را هیدراته و مرطوب نگه دارید و لایه های محافظ صورت را از بین نبرید. لیف زدن پوست، باعث تحریک و التهاب بیشتر آن می شود!

گام سوم: به دنبال اسید سالیسیلیک باشید

می خواهید برای پوست چرب و جوشدار خود یک شوینده ی عالی بخرید؟ برچسب روی محصولات را برای پیدا کردن محصول مناسب پوستتان به دقت بخوانید. به گواهی دکتر دبرا جالیمان، متخصص پوست، اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک، بهترین ترکیباتی هستند که می توان در این شوینده ها و شیرپاک کن ها به کار برد.

دکتر جالیمان هم چنین ژل بنزویل پراکسید یا رتینول را برای استفاده عصرگاهی توصیه می کند. لیدیا واتی نیز می گوید سالیسیلیک اسید و بنزویل پراکسید، به پاکسازی پوست از سلول های مرده و از بین بردن باکتری ها کمک می کند. «اگر این ترکیبات پوستتان را زبر و خشک می کند به سراغ یک محصول ملایم تر مثل روغن درخت چای بروید.»

یکی دیگر از فواید سالیسیلیک اسید این است که دارای میل ترکیبی با چربی هاست. یعنی به داخل چربی ها نفوذ می کند. به گفته ی لاری نرونها، کارشناس زیبایی، می تواند به منافذ مسدود پوست نفوذ کرده و جوش های سرسیاه را از بین ببرد.

سارا نومان، متخصص مراقبت های پوستی نیز توصیه می کند از محصولاتی استفاده کنید که حاوی ویتامین A یا گلیکولیک اسید باشد: «این محصولات، برای بستن منافذ باز پوست بسیار موثر هستند. همچنین در کاهش باکتری ها و چربی پوست که مهمترین علت پیدایش آکنه هستند نقش به سزایی دارند.»

گام چهارم: پاکسازی

علاوه بر استفاده از شوینده ی مناسب برای پوست های مستعد آکنه، دکتر جالیمان به استفاده از یک سیستم پاکسازی توصیه می کند که ابزاری کلیدی برای لایه برداری صورت است.

بر اساس گفته های سارا نومان، سیستم پاکسازی میزان چربی پوست را کاهش می دهد، منافذ پوست را باز کرده و نواقص پوستی را ازبین می برد. با این روش افراد می توانند میزان جذب داروهای ضد آکنه ی خود را به حداکثر برسانند، PH پوستشان را نرمال نگاه دارند و پوست ملتهب و مستعد آکنه ی خود را بهسازی کنند.

گام پنجم: پوستتان را لطیف نگه دارید

واتی توصیه می کند پس از شستشوی پوستتان از یک مرطوب کننده ی فاقد چربی استفاده کنید. از مرطوب کننده های چرب خودداری کنید. هدف این است که رطوبت پوستتان را حفظ کنید بی آنکه به میزان چربی آن بیفزایید.

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 480
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 169
  • بازدید سال : 6,875
  • بازدید کلی : 412,649
  • کدهای اختصاصی
    دریافت کد حرکت متن چت روم

    قالب