loading...
فرامادرانه
انشارات خورشید خانم

برای آشنایی بیشتر روی کتاب ها کلیک کنید.

http://s5.picofile.com/file/8120817918/skar.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817876/sakoochooloo.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817976/sdsh.jpg

admin بازدید : 187 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)



به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، رسول دیناروند در حاشیه نشست مشترک وزیر بهداشت با رئیس موسسه استاندارد، معاون جهاد کشاورزی و رئیس اتحادیه شیر و لبنیات و برخی دیگر از مسئولان صنایع لبنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر صنعت گران در خصوص کیفیت و سلامت تولیدات لبنی  کوتاهی نکنند سرانه مصرف لبنیات افزایش خواهد یافت.

وی هدف از برگزاری این جلسه را، تشویق صنایع لبنی در رعایت ضوابط فنی و استانداردها در تولید فرآورده‌های لبنی ذکر کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که سرانه مصرف شیر در کشور کاهش پیدا نکند و میزان فعلی نیز افزایش 30 درصدی داشته باشد.

دیناروند دلیل نگرانی در خصوص تخلفات احتمالی در صنعت لبنیات را، ارتقای کیفیت محصولات اعلام کرد و گفت: صنایع لبنی خود خواستار برخورد با متخلفین هستند همچنین وزیر بهداشت نیز بر ادامه تشدید نظارت ها تاکید دارند و برخورد با متخلفین ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو  بیان کرد: فرآیند تولید شیر و ماست مبتنی بر استفاده از چربی گیاهی نیست و ممنوع است و علت این برخورد هم نداشتن مجوز در استفاده از این چربی بوده است.

به گزارش وزارت بهداشت، دیناروند با اعلام اینکه، مصرف فرآورده‌های کم چرب افزایش داشته است، گفت: در حدود 20 درصد از فرآورده‌های پرچرب نظیر پنیر و خامه این چربی وجود دارد و باید این افزودنی بر روی برچسب آن تولیدات قید شود و در این خصوص مهلت دادیم که بازنگری‌های لازم را انجام دهند.

وی در خصوص آخرین آمار متخلفان گفت: تاکنون از تعداد 41 مورد تخلف گزارش شده، تعداد 30 مورد قطعی اعلام شده است و تولید و توزیع هر فرآورده ای که تخلف آن محرز شده است، متوقف و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

دیناروند در پایان به مردم اطمینان داد که منعی برای مصرف فرآورده‌های لبنی موجود در بازار وجود ندارد.

منبع:خبرگذاری تسنیم

admin بازدید : 139 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اغلب بیماریها هر چه زودتر تشخیص داده شوند، بهتر درمان می‌شوند، او تیسم هم از اختلالاتی است که اگر در سنین کمتر مشخص شود بهتر می‌توان به کودک و خانواده‌اش کمک کرد. البته هنوز روش تشخیص دقیقی برای تشخیص این بیماری از سنین نوزادی وجود ندارد اما محققان به تازگی روشی پیدا کرده‌اند که می‌تواند احتمال ابتلا به این اختلال را تا حد زیادی پیشگویی کند. این محققان معتقدند با بررسی جفت در حین تولد نوزاد می‌توان تا حد زیادی این بیماری را پیشگویی کرد. ‏

البته اوتیسم تنها نیست گروهی از اختلالات تکاملی مغز که با مشکلات ارتباط اجتماعی همراهند به این نام خوانده می‌شوند. هر چه درمان این اختلالات در سنین کمتری شروع شود پیامد بهتری دارد اما کودکان مبتلا معمولاً تا زمان بروز علائم رفتاری تشخیص داده نمی‌شوند. گاهی ۲-۳ سالگی و حتی گاهی هم دیر‌تر خانواده متوجه مشکل کودک می‌شوند و به پزشکان مراجعه می‌کنند. بنابر این اگر بتوان احتمال ابتلای کودکان را در سنین کمتر داد ممکن است بتوان با دقت بیشتری کودکان را تحت نظر داشت و زودتر علائم بیماری آنها را شناخته و مداخلات درمانی را هم زودتر شروع کرد. ‏

جالب است بدانید محققان در این بررسی متوجه شدند جفت نوزادانی که بیشتر در معرض ابتلا هستند، دارای چینهای غیرطبیعی هستند که از رشد غیرطبیعی سلولهای تروفوبلاستی پدید آمده‌اند. همانطور که می‌دانید کار جفت در طول بارداری این است که ذخیره خون دارای اکسیژن و مواد مغذی را که از مادر به جنین می‌رسد از هم جدا می‌کند. در واقع جفت واسطه‌ای بین خون مادر و جنین است. در زمان زایمان جفت که به ناف جنین متصل است از رحم مادر خارج می‌شود. ‏

محققان با بررسی جفت پس از به دنیا آمدن نوزاد متوجه شدند زایمانهای پر‌خطر ۸ برابر بیشتر احتمال دارد که دارای چینهای غیر‌طبیعی باشند. آنها متوجه شدند دارا بودن ۴ یا بیشتر از این چینها می‌تواند پیش‌بینی کند که کودک ۷۴ درصد احتمال دارد در معرض ابتلا به اوتیسم باشد. اما بقیه جفت‌ها کمتر از ۲ چین دارند. هنوز علت این ارتباط مشخص نشده اما به نظر می‌رسد رشد سلولهای غیر‌طبیعی در مغز این کودکان هم مانند جفتشان وجود دارد.‏

 

مبع : بیتوته

admin بازدید : 292 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گفته دانشمندان انگلیسی مصرف مرتب شکلات داغ سلولهای مغز را جوان می کند.


admin بازدید : 232 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تولید نانوکامپوزیت ضدباکتری با مصارف پزشکی و دندانپزشکی توسط محققان ایرانی

 

admin بازدید : 261 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)

شجاع شدن موش‌ها با قارچ جادویی

 

ماده فعال و توهم‌زا در یک نوع قارچ جادویی به پاک شدن خاطرات ترسناک و تشویق به رشد سلول‌های جدید مغزی در موش‌ها کمک کرده است.

admin بازدید : 183 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)

قرار دادن کودک در رختخواب با شیشه شیر، تماشای تلویزیون با وی و تشویق او به تمام کردن غذایش، همه رفتارهایی است که محققان معتقدند باعث افزایش خطر ابتلای کودک به چاقی در مراحل بعدی زندگی می‌شود و بر اساس یک نظرسنجی جدید این رفتارها به شدت در والدین شایع است.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 480
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 140
  • بازدید سال : 6,846
  • بازدید کلی : 412,620
  • کدهای اختصاصی
    دریافت کد حرکت متن چت روم

    قالب