loading...
فرامادرانه
انشارات خورشید خانم

برای آشنایی بیشتر روی کتاب ها کلیک کنید.

http://s5.picofile.com/file/8120817918/skar.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817876/sakoochooloo.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817976/sdsh.jpg

admin بازدید : 257 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (0)

بورانی به غذاها و خوراکی هائی گفته می شود که با ماست سرو می شوند ،  یک نوع به صورت پیش غذای سرد هست مثل بورانی لبو ، بورانی اسفناج و …  یک نوع هم غذای گرم هست که معمولا با ماست موسیر ، ماست خیار یا ماست خالی سرو می شود .


بورانی کدو از جمله غذاهائی هست که من خیلی دوست دارم  به دو صورت تهیه میکنم این نوعی که امروز برای شما می نویسم نسبتا رژیمی تر هست. نیازی نیست مواد را سرخ کنید.

مواد لازم :

 کدو سبز ریز نیم کیلو
 گوجه فرنگی پوست گرفته یا میکس شده  ۴ عدد
 سیب زمینی ورزقه شده  یک عدد
 پیاز ریز شده  یک عدد متوسط
 سیر ریز شده ۵ حبه درشت
 ماست  مقداری
 روغن مایع ۲ قاشق سوپ خوری
 زردچوبه ، زعفران ، نمک مقداری


طرز تهیه :
روی سیب زمینی ها کمی زردچوبه یا زعفران به اضافه نمک بزنید و بخارپز کنید کنار بگذارید.
کدو ها را پوست بگیرید  نمک بزنید و داخل دو قاشق روغنی که گفتم کمی تفت بدهید ، می توانید روی کدوها را با قلم مو چرب کنید و این کار را داخل فر انجام بدهید که خیلی عالی می شود و بیشتر از نصف قاشق هم روغن مصرف نمی کند.


پوست کدو را خرد کنید و کنار بگذارید.
کدو ها را از داخل ماهی تابه بردارید پیاز را بریزید کمی تفت بدهید تا نرم شود  بعد سیر و پوست کدوی خرد شده را داخلش بریزید یکی دو دقیقه تفت بدهید .


بعد گوجه فرنگی را داخلش بریزید ، نمک و زردچوبه بزنید .
کدوها را  داخل این مخلوط جاسازی کنید ، در ظرف را بگذارید و حرارت را کم کنید تا غذا با آب گوجه ها پخته شده و جا بیفتد.
مایع کدو را داخل ظرف بریزید ، سیب زمینی ها را دورش بچینید و با ماست سرو کنید . مطمئن باشید از طعمش سیر نمی شوید.

نکته یک :
اگر به رژیمی بودن غذا اهمیتی نمی دهید می توانید همه مواد را حسابی سرخ کنید ولی من به شما قول می دهم که این روش خوشمزه تر است .

نکته دوم :
اگر کدوها ریز بود نیازی به ورقه کردن شان نیست و می توانید درسته استفاده کنید ( همان طور که من درسته به کار بردم )

منبع : chibapazam.com

admin بازدید : 1133 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (0)

لازم نیست خودتان را به قرص‌های لاغری بسپارید و یا اینکه گرسنگی بکشید و بدنتان را ضعیف کنید. کافی است در انتخاب غذاهایتان دقت کنید و به تغذیه‌تان اهمیت بدهید.

 

ترکیباتی که در این سوپ به‌کاررفته است جزو سبزیجات رژیمی و چربی سوز هستند که در ترکیب با هم خواص هم را کامل کرده و یک پیش غذای فوق‌العاده‌ی رژیمی برایتان آماده می‌کنند.

مواد لازم :

 بادمجان  2 عدد
 فلفل دلمه‌ای قرمز، زرد و یا نارنجی  2 عدد
مارچوبه  3 عدد
 گوجه‌فرنگی  2 عدد
 کرفس 2 شاخه
 پیاز  2 عدد
 تره‌فرنگی یا پیازچه  2 عدد
 سیر  4 حبه
 کلم برگ کوچک 1 عدد
جعفری خردشده 1 دسته
آویشن 1 تا 3 شاخه
نمک و فلفل به میزان کافی
آب 3 لیتر


روش تهیه :
روش تهیه‌ی این سوپ رژیمی بسیار ساده است. اول سبزیجاتتان را با دقت بشویید و خرد کنید. سپس آن‌ها را داخل آب بریزید. آویشن را هم درسته داخل ظرف بیندازید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت یک ساعت با حرارت ملایم بپزد.

 سپس آویشن‌ها را از سوپتان خارج کرده و جعفری خردشده را به آن اضافه کنید. نمک و فلفل بزنید و نوش جان کنید.

اگر تصور می‌کنید چنین سوپی در ابتدا با ذائقه‌تان نمی‌سازد می‌توانید مقدار خیلی کمی آب مرغ به آن اضافه کنید.

منبع : jamejamonline.ir

admin بازدید : 236 شنبه 21 تیر 1393 نظرات (0)

همواره‌ هستند افرادی‌ در خانواده‌ که‌ به‌ خوردن‌ سس‌ سفید سالاد آلرژی‌ دارند یا عده‌ای‌ که برای دوری از چاقی بیش از حد خوردن سس را برای خود ممنوع کرده‌اند. برای این دسته افراد طرز تهیه‌ نوعی‌ سس‌ را آموزش داده‌ایم که یک‌ نوع‌ سس‌ رژیمی‌ محسوب می‌شود.

مواد لازم‌ :

 آرد سه‌ قاشق‌ غذاخوری‌
کره  ۱۰ گرم‌
 آبلیمو  یک‌ قاشق‌ غذاخوری‌
 شیر ۲۵۰ گرم‌
 فلفل‌ سیاه‌ به‌ مقدار لازم‌
نمک به‌ مقدار لازم‌


طرز تهیه‌ :
ابتدا کره‌ را داغ‌ کنید و از روی‌ شعله‌ بردارید،پس‌ از این‌ که‌ کمی‌ خنک‌ شد، آرد و شیر را به‌ آن‌اضافه‌ کرده‌ و خوب‌ هم‌ بزنید، سپس‌ دوباره‌ روی‌شعله‌ قرار دهید تا سرخ‌ شود و آنگاه‌ نمک‌ و فلفل را هم‌ به‌ آن‌ اضافه‌ کنید.


از طرف‌ دیگر در نیم‌ لیتر آب‌ جوش‌، آبلیمو بریزید و در حالی‌ که‌ می‌جوشد، مخلوط آماده‌ شده‌ را در آن‌ بریزید و خوب‌ هم‌ بزنید.


سس‌ شما پس‌ از چند دقیقه‌ آماده‌ است‌.
البته‌ در صورت‌ تمایل‌ می‌توانید چاشنی‌های‌ سالاد را که‌ به‌ صورت‌ آماده‌ می‌فروشند به‌ آن‌ اضافه‌ کنید.

توصیه :
برای‌ پیشگری‌ از ابتلا به‌ اضافه‌ وزن‌ و چاقی‌ که‌ خود زمینه‌ ساز بیماری‌های‌ زیادی‌ است‌، سعی‌کنید مصرف‌ چربی‌ها و روغن‌ را محدود کنید.


چربی‌های‌ گوشت‌ را قبل‌ از پخت‌ کاملا بگیرید، همچنین‌ پوست‌ مرغ‌ و چربی‌های‌ زیر پوست‌مرغ‌ هم‌ مانند چربی‌های‌ گوشت‌ قرمز از نوع‌اشباع‌ شده‌ هستند، و بهتر است‌ آنها را قبل‌ از پخت‌،از گوشت‌ جدا کنید و دور بریزید یا اگر غذایی‌ راسرخ‌ کرده‌اید، چربی‌ اضافی‌ آن‌ را بگیرید.


بهتر است‌ روغن‌ را تا حد امکان‌ فقط یک‌بار تحت‌ حرارت‌ و مورد استفاده‌ قرار دهید، بنابراین‌ هر بار برای‌ سرخ‌ کردن‌، تنها به‌ میزان‌ لازم‌ از روغن‌ استفاده‌ کنید

منبع : jamejamonline.ir

admin بازدید : 198 شنبه 03 خرداد 1393 نظرات (0)

عمل سزارین معمولا موجب آویزان شدن قسمت تحتانی شكم میشود. همچنین سزارین تا حد زیادی شكل و فرم بدن مادر را تغییر میدهد. بسیاری از مادران در خلاص شدن از شكم شل و آویزان خود مشكل دارند. آنها پس از عمل سزارین دست به روش های گوناگونی میزنند تا چربی شكم خود را آب كنند و براساس مطالعات، تنها عده معدودی از خانم ها موفق می شوند. قسمت آویزان شكم پس از عمل سزارین میتواند پوست یا چربی باشد.
 
اگر علت شل شدن شكم چربی است، باید با استفاده از ورزش و رژیم غذایی سالم و كنترل شده به تناسب اندام اولیه خود برگردید. اگر پوست شكم شما آویزان شده، تنها عمل جراحی میتواند شما را به آرزوی تان برساند. ما در حال حاضر بحث خود را تنها به چربی محدود می كنیم. این مقاله را بخوانید تا بدانید چگونه پس از عمل سزارین میتوانید شكم خود را كوچك كنید.

  رژیم غذایی برای آب كردن شكم پس از سزارین
 بدن مادر پس از تولد نوزاد، بهبود را آغاز كرده و شیردهی هم تا حد زیادی به این فرآیند كمك میكند. بنابراین استفاده از رژیمهای غذایی كم چرب، اصلا كار عاقلانه ای نیست. بدن شما به تمام مواد حتی چربی نیاز دارد. اما قطعا میتوانید مقدار چربی دریافتی خود را كنترل كنید. از مصرف چربی زیاد خودداری كنید تا چربی شكم و وزن كلی بدن شما كم شود، در غیر این صورت در نهایت از چربی شكم شما چیزی كم نخواهد شد.

 رژیمهای غذایی سرشار از پروتئین داشته باشید. پروتئینها تا مدت زمان طولانی شما را سیر نگه میدارند و برای سیر بهبود بدن پس از عمل لازم هستند. همچنین آب فراوان بنوشید. آب، تقویت كننده مؤثر متابولیسم است. متابولیسم سریع به افزایش سرعت چربی سوزی در بدن كمك میكند. در برنامه غذایی خود فیبر فراوان بگنجانید. فیبر نیز به شما احساس سیری میبخشد و مانع پرخوری میشود. فیبر كه در میوه ها و سبزیها به وفور یافت میشود، تقویت كننده دیگری برای متابولیسم است.
 
ورزشهای آب كردن شكم پس از سزارین
 بهترین روش آب كردن شكم پس از عمل، ورزش كردن است. هیچ روشی بهتر از ورزش وجود ندارد كه بدن را وادار به سوزاندن كالری و كاهش وزن در تمام قسمت ها كند. از این رو لازم است پس از زایمان، تحرك داشته باشید اما به ثبت نام در باشگاه و رژیمهای غذایی آنچنانی فكر نكنید. همانطور كه قبلا گفته شد، بدن شما پس از سزارین، ترمیم شده و بهبود مییابد. در این دوران بدن تغییرات تازه ای را تجربه میكند. هر استرسی می تواند این فرآیند بهبود را تحت تأثیر قرار دهد.
 
منظور از تحرك جسمی، حركاتی هستند كه بدون اینكه بدن را تحت فشار قرار دهند، به سوزاندن كالری ها كمك می كنند. مثلا میتوانید روزی یك ساعت پیاده روی كنید. پیاده روی بهترین ورزش برای سوزاندن كالری است. این ورزش تمام بدن را درگیر كرده و چربیها را در تمامی قسمت ها می سوزاند. فعالیت دیگری كه می توانید انجام دهید، كارهای منزل ... مانند تمیزكردن كف اتاق، شستن لباس و ... است. این فعالیت ها به مرور زمان به آب شدن شكم كمك میكنند.
 
درصورت امكان می توانید به فعالیتها و ورزش های ایروبیك مانند، دوچرخه سواری، شنا و ... بپردازید.این حركتها برای قلب و عروق بسیار سودمند هستند و در عرض چند دقیقه، ضربان قلب را افزایش میدهند و بدن را وادار به چربی سوزی میكنند. شما با انجام ورزش های شكم میتوانید سرعت آب شدن چربیهای این ناحیه را افزایش دهید. كلید موفقیت شما برنامه منظم ورزشی است. در انجام این حركات، نظم و ترتیب داشته باشید تا شكم متورم شما در عرض یكی دو ماه كوچك و كوچك تر شود. با مطالعه این نكات باید آموخته باشید كه برای كسب موفقیت، باید رژیم غذایی متعادلی را دنبال كنید و از زندگی بدون تحرك فاصله بگیرید. برای روزهای خود برنامه ریزی كنید تا خیلی زود به اندام دلخواه خود برسید.

 

منبع:shahrzadpress.com

admin بازدید : 150 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اگر تا بحال از کلم بروکلی استفاده نکرده اید دستور پخت های زیر را امتحان کرده و بروکلی را وارد رژیم غذایی خود کنید.

قطعا شما از خواص بیشمار کلم بروکلی و ضرورت استفاده از آن آگاه هستید. این سبزی کم کالری و سرشار از ویتامینها، مواد معدنی و فیبر می باشد. علاوه بر همه اینها منبع فوق العاده غنی از آنتی اکسیدانها و مواد شیمیایی گیاهی محسوب می شود. اگر تا بحال از این سبزی منحصر بفرد استفاده نکرده اید دستور پخت های زیر را امتحان کرده و بروکلی را وارد رژیم غذایی خود کنید:

1 - بروکلی چرب
2 فنجان بروکلی را بخار پز کنید تا نرم شوند، سپس آنها را به یک غذاساز منتقل کرده و یک عدد آووکادو خرد شده را به آن اضافه کنید و 5 تا 10 ثانیه مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس 1 عدد گوجه فرنگی خرد شده، یک چهارم فنجان پیاز قرمز خرد شده، کمی فلفل سبز تند خرد شده، یک چهارم فنجا ن گشنیز، یک چهارم قاشق چایخوری پودر سیر و کمی نمک را به بقیه مواد درون غذاساز اضافه می کنیم وتا جایی که یک مخلوط همگن بدست آید هم می زنیم. می توانید این غذا را با کاسنی و کرفس نیز سرو کنید.
2 - بروکلی با سس فتا
2 فنجان کلم بروکلی را بخارپز کرده و کنار می گذاریم. در یک تابه نچسب یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف یک پیاز ریز شده و پخته و 2 حبه سیر رنده شده را می ریزیم و تفت می دهیم تا همه آنها نرم شوند. بروکلی را به این مواد اضافه کرده و تفت می دهیم تا وقتی پیازها بیرنگ شوند. 2 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را به مواد تابه اضافه کرده و مواد را درون غذاساز یا مخلوط کن ریخته و نصف فنجان پنیر فتا ، یک چهارم فنجان آب و سبزیجاتی مانند جعفری یا شوید را به آنها می افزاییم و هم می زنیم تا نرم و یکدست شوند.

3 - پوره بروکلی
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را بر روی حرارت ملایم گرم کرده و یک دسته کوچک  گل کلم و یک دسته کوچک بروکلی را خرد کرده  و به آن می افزاییم و به مدت 8 دقیقه تفت می دهیم، سپس سه چهارم فنجان آب اضافه کرده و شعله را زیاد کرده  تا نرم شوند(حدود 5 دقیقه). مواد را به یک کاسه منتقل کرده و یک چهارم فنجان پارمیزان به آنها اضافه می کنیم. می توانیم این مخلوط را له کرده و بصورت پوره در بیاوریم و با نمک و فلفل طعم دار کنیم. این پوره را می توان به جای پوره سیب زمینی به عنوان یک پوره کم کالری و سالم سرو کرد.

 

منبع : سیمرغ

 

admin بازدید : 251 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

همیشه لاغر کردن و رسیدن به اندامی مناسب یکی از سوژه های اصلی مطالب علمی بوده است و به همین دلیل کمتر به موضوع چاق شدن و افزایش وزن پرداخته شده است.
چاقی بسیار زیاد و یا کمبود وزن هر دو از جمله مواردی هستند که نمی توان به آن ها به عنوان شرایط سالم نگاه کرد.

 

افرادی که کمبود وزن دارند ضعیف تر هستند و  ممکن است به بیماری های مختلفی دچار شوند در حالی که با کمی غذا خوردن می توانند به وزن دلخواهشان برسند. در این مطلب بهترین موادی که برای چاق شدن می توانید مصرف کنید را معرفی می کنیم.

 

رژیم غذایی, درمان لاغری, افزایش وزن

 

** گردو: گردو یکی از آجیل هایی است که به شما کمک می کند تا خیلی سریع و طبیعی چاق شوید. میزان امگا3 در این ماده بسیار زیاد است و از بیماری های مختلف در بدن شما جلوگیری می کند.

 

رژیم غذایی, درمان لاغری, افزایش وزن

 

** شیر پرچرب: شیر به تنهایی می تواند بسیاری از بیماری های بدن را از بین برد ولی بسیاری از پزشکان نوع کم چرب آن را توصیه می کنند شیرپرچرب تمام خواص شیر را دارد و گزینه مناسبی برای افرادی است که می خواهند چاق شوند.

 

رژیم غذایی, درمان لاغری, افزایش وزن

 

** نارگیل: نارگیل یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید از آن استفاده کنید. آب نارگیل دارای مواد مغذی بی شماری است و کالری بالایی دارد که می تواند به شما در ازایش وزن کمک کند.

 

رژیم غذایی, درمان لاغری, افزایش وزن

 

** موز: موز میوه ای که می تواند به عنوان یک کربوهیدارات سالم از آن نام برد یکی دیگر از  مواد خوب برای چاق شدن است. موز همچنین می تواند انرژی روزانه شما را نیز تامین کند.

 

رژیم غذایی, درمان لاغری, افزایش وزن

 

** دانه های مغذی: از جمله دانه های مغذی می توانیم به تخم کتان، دانه هندوانه، شاه دانه و کنجد اشاره کنیم که هر کدام آن ها دارای اسیدهای چرب مفید برای بدن هستند و به شما در چاق شدن کمک به سزایی می کنند.

 

رژیم غذایی, درمان لاغری, افزایش وزن

 

** بادام: بادام یکی از تنقلات سالم که می توانید روزانه از آن استفاده کنید. سرشار از ویتامین های مختلف و همچنین مبارز بیماری های عصبی است. بادام نیز می تواند به افراد لاغر کمک به سزای بکند.

 

رژیم غذایی, درمان لاغری, افزایش وزن

 

** روغن زیتون: هیچ پزشکی را پیدا نخواهید کرد که روغن زیتون را توصیه نکند. این روغن نه تنها به شما در چاق شدن کمک می کند بلکه از بیماری هیا قلب و عروقی نیز پیشگری می کند.

 

رژیم غذایی, درمان لاغری, افزایش وزن

 

** سیب زمینی: منبعی عظیم از کربوهیدارات ها و همچنین مملو از مواد مغذی که البته همیشه به عنوان یک ماده چاق کننده از آن نام برده می شود.

 

رژیم غذایی, درمان لاغری, افزایش وزن

 

** لوبیا: لوبیا مملو از پروتئین است و با کالری زیادی که دارد می تواند انرژی شما را برای کارهای سخت تامین کند و همچنین به شما در چاق شدن نیز کمک به سزایی می کند.

 

رژیم غذایی, درمان لاغری, افزایش وزن

 

** موجودات دریایی: ماهی های آزاد و تن و همچنین میگو از جمله مواد دیگری هستند که دارای مواد مغذی مختلف مانند امگا3 هستند. این مواد همچنین به شما در داشتن بدنی سالم و چاق نیز کمک می کنند.

 

منبع : بیتوته

 

 

admin بازدید : 212 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

زمان پخت و آماده سازی بیسکویت جو (رژیمی) : 1 ساعت
مواد لازم براي تهيه بیسکویت جو (رژیمی) :

 

 آرد گندم 175 گرم
 جوي پرك پودر شده 25 گرم
 نمک نصف قاشق چاي خوري
 بكينگ پودر  1 قاشق چاي خوري
 كره يا مارگارين  75 گرم
 شكر 40 گرم
 شير 2 تا 3 قاشق سوپ خوري
 عسل 1 قاشق سوپ خوري


طرز تهیه بیسکویت جو (رژیمی):

آرد گندم و پودر جوی پرک را با هم مخلوط کرده و نمک و بیکینگ پودر را به آن اضافه می کنیم . کره را قطعه قطعه کرده و بهمراه شکر به مخلوط آرد اضافه میکنیم و همه مواد را با هم مخلوط میکنیم . سپس شیر را کم کم اضافه و ورز می دهیم . در آخر عسل را اضافه کرده و بهم می زنیم و به خمیر نیم ساعت استراحت داده تا دیگر به دست نچسبد.

روی سطح صافی آردپاشی کرده و خمیر را با وردنه باز میکنیم و قالب می زنیم و در سینی فر که از قبل چرب شده خمیر  قالب زده بیسکویت را قرار می دهیم و سینی بیسکویت رژیمی را در فر با حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد طبقه وسط به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می  دهیم.(بهتر است خمیر بیسکویت را که در سینی فر چیده شده را با چنگال چند سوراخ کرده و بعد در فر گذاشته شود ) بعد از پختن بیسکویت های جو آن ها را روی توری سیمی گذاشته تا خنک شود.

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 480
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 76
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 88
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 197
  • بازدید سال : 6,903
  • بازدید کلی : 412,677
  • کدهای اختصاصی
    دریافت کد حرکت متن چت روم

    قالب